Βουλή: Σκληρή αντιπαράθεση για τις ευθύνες για το δυστύχημα στα Τέμπη


Συνεδριάζει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για την τραγωδία στα Τέμπη.

Η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη κι έχουν τοποθετηθεί ήδη οι διατελέσαντες υπουργοί που έχουν λάβει μέρος στην διαχείριση της συμβάσης 717, που αφορά στην τηλεδιοίκηση και στην σηματοδότηση στους σιδηροδρόμους όλης της χώρας.

Στην πρώτη δημόσια τοποθέτησή του μετά την παραίτηση του από τη θέση του υπουργού Μεταφορών, ύστερα από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα, προχώρα αυτή την ώρα ο Κώστας Καραμανλής.

Από το βήμα της Βουλής και συγκεκριμένα της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας ο Κώστας Καραμανλής επεσήμανε ότι «παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία, γιατί σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο. Ούτε είχα, ούτε έχω εξάρτηση από κυβερνητική θέση. Παραιτήθηκα κόντρα στην πολιτική πεπατημένη που θέλει να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων. Δεν το ακολούθησα. Παραιτήθηκα από τον τόπο της τραγωδίας. Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης θα μείνει, όμως, κενό γράμμα χωρίς έρευνα για τις πραγματικές ευθύνες και την αντιμετώπιση των σφαλμάτων ώστε να μην ξαναγίνουν τέτοιες τραγωδίες. Είναι χρέος μας να φωτιστεί η αλήθεια και σε αυτό το ιερό χρέος θέλω να συμβάλω σήμερα εδώ και στον δημόσιο διάλογο».

Στην τοποθέτησή του ο κ. Καραμανλής αναγνώρισε ότι υπήρχαν οι δικλείδες ασφαλείας και έριξε ευθύνες στον σταθμάρχη. Είπε δηλαδή, ότι δεν χρησιμοποιήθηκε ενώ θα έπρεπε, το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, αλλά η χάραξη της πορείας έγινε με χειροκίνητο τρόπο. Ανέφερε πως δεν ήταν εκεί αδικαιολόγητα ο 2ος και ο 3ος σταθμάρχης, ότι δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κίνησης του ΟΣΕ και δεν έγινε η επικοινωνία για τα δρομολόγια, όπως ορίζουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας.

Επιπλέον ο κ. Καραμανλής μίλησε για το ποσοστό υλοποίησης στην «περίφημη» σύμβαση 717, το τι ανέλαβε και το πού κατάφερε τελικά να την φτάσει.

Νωρίτερα μίλησε ο Χρήστος Σπίρτζης, σε παρόμοιο μοτίβο και αναφορικά με την σύμβαση 717, την χαρακτήρισε «κακή σύμβαση», και γι΄ αυτόν τον λόγο κατάφερε να την προωθήσει μέχρι το 68-72%.

Υπήρξε μία μεγάλη συζήτηση σχετικά με το έργο στους σιδηροδρόμους, πού έφτασε το έργο μέχρι που το πήρε η προηγούμενη, και τι έκανε η κάθε κυβέρνηση.

Η συζήτηση θα συνεχιστεί με τις τοποθετήσεις των βουλευτών και τις ερωτήσεις τους προς τους διατελέσαντες υπουργούς Μεταφορών.



Πηγή