Μέχρι τώρα, μόνο σε 5 περιφέρειες έχει συγκεντρωθεί το 87% της δραστηριότητας στον τουρισμό. Στην πρώτη θέση είναι το Ν. Αιγαίο με 22%, ακολουθούν η Κεντρική Μακεδονία με 20%, η Κρήτη με 19%, η Αττική με 14% και τα Ιόνια Νησιά με 11%.

Σε κέντρα προσέλκυσης και προώθησης επενδυτικών πρωτοβουλιών, αλλά και σε στρατηγεία τουριστικής ανάπτυξης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, επιχειρεί να μετατρέψει τις 14 περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας. Ειδικότερα, έχει ολοκληρώσει τη διαμόρφωση ενός νομοσχεδίου που φιλοδοξεί να βάλει όλες τις περιφέρειες της χώρας στον χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης μέσα από την αναμόρφωση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων των περιφερειακών υπηρεσιών. Μέχρι σήμερα, οι περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού αποτελούσαν έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό που περιοριζόταν στους ελέγχους σε τουριστικές επιχειρήσεις. Με το νομοσχέδιο, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί στο Μαξίμου προς έγκριση, οι 14 περιφερειακές υπηρεσίες μετατρέπονται σε κέντρα προσέλκυσης και προώθησης επενδυτικών πρωτοβουλιών, «αλλά και στρατηγεία τουριστικής ανάπτυξης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο», εξηγούν συνεργάτες του Μ. Κόνσολα.

Αυτή τη στιγμή υπάρχει η εξής στρέβλωση: σε πέντε μόνο περιφέρειες στη χώρα μας έχει συγκεντρωθεί το 87% της κίνησης και της δραστηριότητας στον τουρισμό. Στην πρώτη θέση είναι το Νότιο Αιγαίο με 22% και ακολουθούν η Κεντρική Μακεδονία με 20%, η Κρήτη με 19%, η Αττική με 14% και τα Ιόνια Νησιά με 11%.

Ο στόχος του νομοσχεδίου είναι να βάλει όλες τις περιφέρειες της χώρας στον χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης, και τα κυριότερα σημεία του περιλαμβάνουν:

• Τη δημιουργία οργανωτικής δομής προώθησης των επενδύσεων σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο σε όλες τις περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού.

• Τη μελέτη και διαμόρφωση κινήτρων επιχειρηματικής δραστηριότητας στον περιφερειακό τουριστικό τομέα και τη δημιουργία μονάδας one stop shop για τις τουριστικές επενδύσεις σε κάθε περιφέρεια.

• Την υποβοήθηση δημιουργίας clusters με τη συμμετοχή δημόσιων, ιδιωτικών και μη κερδοσκοπικών φορέων και της διασύνδεσης των τουριστικών επιχειρήσεων με τους τοπικούς παραγωγούς και τις τοπικές επιχειρήσεις του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα.

• Την επιλογή ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού και αξιοποίησή τους σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και ειδικότερα του πολιτιστικού, ιστορικού, ιατρικού, αθλητικού, γαστρονομικού και επιχειρηματικού τουρισμού, καθώς και του τουρισμού πόλης και του συνεδριακού τουρισμού.

• Την προσαρμογή και ένταξη του τουρισμού στην ψηφιακή οικονομία με την ανάπτυξη υποδομών στο σύνολο των υπηρεσιών.

• Τη δημιουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, στο οποίο θα καταχωρίζονται όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα που αφορούν τη λειτουργία και τη διαχείριση των δράσεων σε όλους τους επιχειρηματικούς – διοικητικούς τομείς του υπουργείου Τουρισμού σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

• Τη θέσπιση επιτροπής εμπειρογνωμόνων προώθησης επενδυτικών σχεδίων στις τουριστικές περιοχές της χώρας, που θα υπάγεται στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Τουρισμού και θα εποπτεύεται από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου.

• Την ίδρυση και στελέχωση στο υπουργείο Τουρισμού μητρώου επιθεωρητών – ελεγκτών, που θα υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Τουριστικής Πολιτικής.

• Στην εκπόνηση στρατηγικών σχεδίων τουριστικής ανάπτυξης από τους Δήμους και τις Περιφέρειες που καθίσταται αναγκαία προκειμένου τα σχέδια αυτά να ενταχθούν στα προγράμματα του εθνικού σχεδιασμού ΕΣΠΑ και ΠΕΠ.

Μέσα από αυτό το νομοσχέδιο διαφαίνεται ο στόχος της μετάβασης σε ένα νέο, ανθεκτικό και ανταγωνιστικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, που θα επικεντρώνεται στη στροφή στην ποιότητα, στην επένδυση στην πράσινη τουριστική οικονομία, στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδήματος με επενδύσεις μεγάλης κλίμακας και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των τουριστικών επιχειρήσεων.

kathimerini.gr