Αναλυτικά, για το 2021:

Οι επιχειρήσεις διαβιβάζουν υποχρεωτικά στην myDATA τα απαιτούμενα δεδομένα των εσόδων τιμολόγησης, εξόδων αυτοτιμολόγησης και τίτλων κτήσης, που έχουν εκδώσει, έως τις 27 Μαΐου 2022. Στη συνέχεια, με βάση την εικόνα των ηλεκτρονικών βιβλίων τους, όπως θα έχει διαμορφωθεί από τη διαβίβαση στην myDATA των παραστατικών από τους προμηθευτές τους, διαβιβάζουν τυχόν αποκλίσεις παραστατικών εξόδων, από τις 10 Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2022.

Για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων, προβλέπεται ότι, ειδικά για το 2021, οι διαβιβάσεις δεδομένων εσόδων και αποκλίσεων εξόδων μπορούν να γίνουν, είτε αναλυτικά, ανά παραστατικό, είτε συγκεντρωτικά, ανά ΑΦΜ πελάτη ή προμηθευτή.

Επίσης, για το έτος 2021 και εφεξής, οι αγρότες ειδικού καθεστώτος, καθώς και οι μη υπόχρεοι σε τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων) και έκδοση παραστατικών πωλήσεων, απαλλάσσονται από την εν λόγω υποχρέωση. Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε: «Έχουμε εστιάσει όλες μας τις προσπάθειες ώστε η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας να υποστηρίζει την ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους. Η κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής καταστάσεων πελατών προμηθευτών είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση και αποδεικνύει ότι η πλατφόρμα myDATA είναι η πιο επιδραστική και αμοιβαία επωφελής ψηφιακή μεταρρύθμιση της σχέσης του επιχειρείν με το Δημόσιο. Ευχαριστούμε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας, για τη συνεργασία τους στη διαμόρφωση του νέου πλαισίου διαβίβασης δεδομένων παραστατικών από τις επιχειρήσεις στην ΑΑΔΕ».


Πηγή