Η Renault είναι εδώ και πάνω από 10 χρόνια από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση έχοντας στις τάξεις της το Zoe, το πιο ευπώλητο ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη. Το νέο Megane E-Tech Electric εγκαινιάζει τη νέα εποχή στην ηλεκτροκινητικότητα για τη γαλλική εταιρεία. Στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο.

Το νέο Megane E-Tech Electric είναι ένα EV με μοντέρνα σχεδίαση και έντονο αεροδυναμικό ανάγλυφο, που αποσπά κολακευτικά σχόλια για την αρμονική και ισορροπημένη εμφάνισή του. Από μπροστά ξεχωρίζει η κλειστή μάσκα που ενσωματώνεται πλήρως με τους στενούς προβολείς, ενώ τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας αποτελούν άμεσο διακριτικό γνώρισμα.

Το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,20 μέτρα, ενώ οι μικροί πρόβολοι συμβάλλουν στο δυναμικό παρουσιαστικό του. Από το πλάι δείχνει έντονα συμπαγές και με χυτές γραμμές που δεν διακόπτονται από τις χειρολαβές, καθώς οι εμπρός είναι pop-up (επιστρέφουν αυτόματα στις θέσεις τους αφού εμφανιστούν) και οι πίσω «κρυμμένες» ψηλά στις κολόνες του αμαξώματος. Στο δυναμικό προφίλ συμβάλλουν οι τονισμένοι ώμοι, οι ζάντες των 20 ιντσών και η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω, ενώ τα επίσης full-LED πίσω μέρος δημιουργούν μια εντυπωσιακή ταυτότητα.

Το νέο Megane E-Tech Electric βασίζεται στο ολοκαίνουργιο πλαίσιο CMF-EV, που αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα για όλες τις πτυχές του αυτοκινήτου. Με μεταξόνιο 2,70 μέτρων το γαλλικό μικρο-μεσαίο ηλεκτρικό διαθέτει τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, οι οποίοι προκύπτουν κυρίως από το επίπεδο δάπεδο δίχως τούνελ μετάδοσης, την πιο μικρή σε σχέση με το ειωθότα κονσόλα και το πιο συμπαγές ταμπλό.

Στο τελευταίο ξεχωρίζει η οθόνη OpenR η οποία καλύπτεται από ενισχυμένο κρύσταλλο έχοντας ταυτόχρονα βέλτιστη φωτεινότητα, ώστε να είναι ευδιάκριτη ακόμα και όταν οι αντανακλάσεις είναι ιδιαίτερα δυνατές. Η OpenR είναι ένα ορόσημο τεχνολογίας και δεν μοιάζει με καμία άλλη διάταξη. Περιλαμβάνει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών και μια οθόνη αφής 12,0 ιντσών. Η συνολική επιφάνεια του ψηφιακού cockpit OpenR φτάνει τα 774 τετραγωνικά εκατοστά και είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας.

Εννοείται πως υπάρχει πλήρης εξατομίκευση του περιβάλλοντος, ενδιαφέροντα widget και βελτιωμένη εμπειρία δικτύωσης μέσω Google που επιτρέπει στο χρήστη να έχει πρόσβαση από το αυτοκίνητο στις εξατομικευμένες ρυθμίσεις και apps του Google λογαριασμού του. Ταυτόχρονα, η επιλογή διαφορετικών αποχρώσεων του φωτισμού του εσωτερικού (ανάλογα με το αν είναι μέρα ή νύχτα μπορεί να αλλάζει κάθε 30 λεπτά) δημιουργεί ένα lounge περιβάλλον. Και για όσους σκέπτονται οικολογικά, να πούμε πως ένα μεγάλο μέρος του εσωτερικού αποτελείται από ανακυκλωμένα, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Το σύστημα πρόωσης του Megane E-Tech βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στον εμπρός άξονα. Η μικρότερη έκδοση αποδίδει 130 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ η ισχυρότερη 218 ίππους και 300 Nm. Έτσι, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δεύτερα με την τελική να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Η εξαιρετικά λεπτή μπαταρία (ύψους 110 χιλιοστών) ζυγίζει μόλις 395 κιλά και είναι η πιο κόμπακτ της αγοράς συμβάλλοντας στο χαμηλότερο κέντρο βάρους και στα βέλτιστα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Μία σημαντική λεπτομέρεια είναι πως το δάπεδο του αυτοκινήτου κάτω από την μπαταρία καλύπτεται από μια ηχοαπορροφητική επιφάνεια που καταστέλλει σημαντικά τους θορύβους. Ταυτόχρονα, το ολοκαίνουργιο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζει ευελιξία και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, ενώ η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Parallel Link στον πίσω άξονα χαρίζει υψηλά επίπεδα άνεσης.

Πόσο μακριά μπορεί να πάει το Megane E-Tech με μία φόρτιση; Η Renault προσφέρει δύο επιλογές μπαταριών, οι οποίες συνοδεύονται από οκταετή εγγύηση για το 70% της χωρητικότητας τους. Η βασική έχει ενεργειακή χωρητικότητα 40,0 kWh και με μια φόρτιση εξασφαλίζει αυτονομία έως και 300 χιλιομέτρων, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία των 60,0 kWh επαρκεί για 450 χιλιόμετρα (κατά WLTP).

Ως ένα ηλεκτρικό σύγχρονης γενιάς το νέο Megane E-Tech Electric χαρακτηρίζεται και από ιδιαίτερα μικρούς χρόνους φόρτισης. Για παράδειγμα, σε wallbox 7,4 kW μπορεί να αποκτήσει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε 8 ώρες ή 160 χιλιόμετρα μέσα σε 1 ώρα φόρτισης σε δημόσιο σταθμό 22 kW ή 200 χιλιόμετρα σε μόλις 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή 130 kW.

Το Megane E-Tech είναι εξοπλισμένο με συνολικά 26 συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών είναι και το ενεργητικό σύστημα υποβοήθησης του οδηγού που κατατάσσεται στο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων και εξόδου από το δρόμο, η αυτόματη πέδηση κατά την οπισθοπορεία και πολλές άλλες τεχνολογίες που αποσιωπούν επικίνδυνες καταστάσεις και δυσάρεστες εκπλήξεις.

Τo νέο Renault Megane E-Tech έχει να προσφέρει μόνο ευχάριστες εκπλήξεις, ανάγοντας τη συμβίωση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μία μοναδική εμπειρία. Και αν δεν θέλετε να χάσετε αυτήν την εμπειρία, αξίζει να κάνετε μερικούς μήνες αναμονή μέχρι το Megane E-Tech να λανσαριστεί και στη χώρα μας, κάπου το φθινόπωρο. Μέχρι τότε μπορείτε να το δείτε και εδώ.


Πηγή