To CR-V της Honda είναι ένα από τα πλέον καθιερωμένα μεγάλα SUV και στην τελευταία γενιά του δεν διαθέτει μόνο τα παραδοσιακά του ισχυρά σημεία αλλά επιπλέον και ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα πρόωσης. Που σύμφωνα με την παράδοση της Honda και με βάση το ταλέντο των μηχανικών της δεν ακολουθεί την πεπατημένη αλλά είναι ιδιαίτερο. Από όλες τις απόψεις.
Το CR-V e:HEV λοιπόν, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, κινείται από ένα σύστημα πρόωσης που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2.000 κυβικών και 145 ίππων με λειτουργία σύμφωνα με τον κύκλο του Atkinson, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων (135 kW) καθώς και έναν δεύτερο, μπαταρία (ιόντων λιθίου), ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και μια μονάδα ελέγχου ισχύος.
Η τελευταία που ονομάζεται Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) έχει τη δυνατότητα να επιλέγει αυτόματα, χωρίς την εμπλοκή του οδηγού, ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης. Με στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου.
Έτσι στο EV Drive η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, στο Hybrid Drive ο κινητήρας βενζίνης παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ- γεννήτρια (ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας που προαναφέραμε), που με τη σειρά του τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο Engine Drive ο i-VTEC των 2.000 κυβικών κινεί άμεσα τους τροχούς.
Όταν λοιπόν το CR-V e:HEV κινείται μέσα στην πόλη υπάρχει αυτόματη εναλλαγή μεταξύ Hybrid Drive και EV Drive, με το τελευταίο να εξασφαλίζει την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση για έως και 2 χιλιόμετρα. Ενδιαφέρον είναι πως στο Hybrid Drive, ο βενζινοκινητήρας μπορεί και να φορτίζει τη μπαταρία, ενώ στις μεγάλες ταχύτητες επιλέγεται το Engine Drive με τον κινητήρα βενζίνης να υποβοηθάτε και με ηλεκτρική ισχύ.
Με αυτό το high tech σύστημα κίνησης αλλά και με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο το υβριδικό CR-V ταξιδεύει όχι μόνο γρήγορα (0-100 χλμ./ ώρα σε 8,9 δεύτερα για τις τετρακίνητες εκδόσεις και σε 8,6 δεύτερα για τις δικίνητες, τελική ταχύτητας 180 χλμ./ ώρα) αλλά και οικονομικά.
Στο ταξίδι ο οδηγός, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια θα δει λίγο πάνω από τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική για ένα μεγάλο και τετρακίνητο SUV. Που επιπλέον έχει να επιδείξει και πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με ένα υψηλό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος του επιτρέπει να κινείται εύκολα πέρα από την άσφαλτο.
Για λόγους οικονομίας καυσίμου η τεχνολογία τετρακίνησης Real Time AWD with Intelligent Control System όταν δεν χρειάζεται η μεταφορά ροπής στον πίσω άξονα αποσυνδέει το AWD.
Επιπρόσθετα υπάρχουν πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης (στάνταρ είναι τα Collision Mitigation Braking System, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning και το Adaptive Cruise Control) που απαρτίζουν το Honda Sensing και καθιστούν το μεγάλο SUV ακόμα πιο ασφαλές. Ταυτόχρονα το εξελιγμένο πλαίσιο, που χαρακτηρίζεται από μικρό βάρος και μεγάλη ακαμψία, συμβάλλει με τη σειρά του τόσο στο κορυφαίο επίπεδο παθητικής ασφάλειας όσο και στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά.
Το Honda CR-V παραδοσιακά είναι και εξαιρετικά πρακτικό και το e:HEV δεν αποτελεί την εξαίρεση. Έτσι έχει μεγάλους χώρους που επιτρέπουν ακόμα και σε πέντε επιβαίνοντες να ταξιδέψουν χωρίς να στριμωχτούν. Και να πάρουν μαζί τους τις αποσκευές που χρειάζονται για πολυήμερη απουσία.
Από και πέρα διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 7,0 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος infotainment διαθέτει εξελιγμένες λειτουργίες, πολύ καλή ποιότητα γραφικών, πολύ εύχρηστο μενού και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια και σε αυτόν τον τομέα αποδεικνύουν οι συνολικά τέσσερις θύρες USB, η ασύρματη φόρτιση κινητών, αλλά και τα φυσικά χειριστήρια και κάτω από την οθόνη για την άμεση ρύθμιση του κλιματισμού.
Το νέο Honda CR-V e:HEV είναι διαθέσιμο συνολικά σε εφτά εκδόσεις και οι τιμές του ξεκινούν από τις 39.800 ευρώ.
Πηγή