Συναντήσεις και με άλλους κλάδους στην αγορά αναμένεται να έχει τις επόμενες μέρες η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να συζητηθεί το ενδεχόμενο, εφόσον το επιθυμούν, να ενταχθούν στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο πρωί της Δευτέρας στη ΕΡΤ, σημείωσε σχετικά:
«Θα ήθελα να δω το καλάθι να λειτουργεί στην αγορά οριζόντια και να οδηγήσει σε έναν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι η έναρξή του θα είναι επιτυχημένη. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε πολλές συναντήσεις και με άλλους κλάδους και θα δούμε ποιους θα εντάξουμε στο καλάθι εφόσον και εκείνοι το επιθυμούν».
Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά την επέκταση του «καλαθιού» και σε άλλους κλάδους, στην πρόσφατη γνωμοδότησή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε επισημάνει μεταξύ άλλων ότι «στο καλάθι του νοικοκυριού θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα να συμμετέχει κάθε είδους επιχείρηση που δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, ή/και με οποιοδήποτε τρόπο (π.χ. πώληση μέσω e-shop), ακόμα και εάν δεν εμπορεύεται το σύνολο των κατηγοριών των προϊόντων που απαριθμούνται στη λίστα (π.χ. κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία κ.λπ). Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να εντάσσουν στο καλάθι του νοικοκυριού εκείνες τις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιούνται στη λιανική πώληση».
Τι λένε αρτοποιοί και κρεοπώλες
Αξίζει να σημειωθεί πως σε ό,τι αφορά του φούρνους, ο πρόεδρος των Αρτοποιών Ελλάδας Μιχάλης Μούσιος επεσήμανε στο CNN Greece ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί στον κλάδο κάτι αντίστοιχο. Καθώς από τη μία πλευρά υπάρχουν πολλές μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα οι οποίες δεν διαθέτουν πολλούς κωδικούς και από την άλλη, οι τελευταίες ανατιμήσεις στο ψωμί έγιναν την άνοιξη και πλέον οι επιχειρήσεις πωλούν χωρίς να έχουν κέρδος.
Όσον αφορά στα κρεοπωλεία, σύμφωνα με τον Σάββα Κεσίδη, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας καταστηματαρχών Κρεοπωλών, αναμένεται να υπάρξουν συζητήσεις με το αρμόδιο υπουργείο τις επόμενες μέρες. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο κ. Κεσίδης στο CNN Greece, στις επιχειρήσεις του κλάδου είναι δύσκολο να εφαρμοστεί το ίδιο μοντέλο με εκείνο των σούπερ μάρκετ τα οποία άλλωστε διαθέτουν χιλιάδες κωδικούς προϊόντων, όποτε σε ενδεχόμενη εφαρμογή του στα κρεοπωλεία θα πρέπει να βρεθεί προηγουμένως ένας διαφορετικός τρόπος για να λειτουργήσει.
Στα σούπερ μάρκετ πάντως, το «καλάθι του νοικοκυριού» αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 2 Νοεμβρίου, με τις αλυσίδες που έχουν ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ να υποχρεούνται κάθε Τετάρτη να αποστέλλουν τη λίστα με τα 51 προϊόντα που εκείνες επιλέγουν, (είτε επώνυμα, είτε ιδιωτικής ετικέτας) βάσει των κατηγοριών που έχει ορίσει το υπουργείο Ανάπτυξης. Πρόκειται για προϊόντα βασικής ανάγκης στα οποία ο στόχος είναι να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις και να έχουν πρόσβαση σε αυτά ακόμη και τα ευάλωτα νοικοκυριά.
«Η κάθε αλυσίδα μπορεί να ακολουθήσει την πολιτική που θέλει. Εμείς θα διαφημίζουμε κάθε μέρα «το καλάθι του νοικοκυριού» στην κάθε αλυσίδα. Θα αφήσουμε τον μεταξύ τους ανταγωνισμό να δουλέψει και γι’ αυτό άλλωστε πήρε έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, διότι οι περί ανταγωνισμού νόμοι ισχύουν στο ακέραιο και στο καλάθι του νοικοκυριού» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Γεωργιάδης.
Πηγή