To Santa Fe είναι η ναυαρχίδα της Hyundai στην Ευρώπη και η παρουσία του στη γκάμα της εταιρείας και στη χώρα μας συνδυάζεται με τη στροφή της μάρκας προς τον εξηλεκτρισμό. Αυτό το μεγάλο SUV των 4,785 μέτρων μάλιστα, είναι διαθέσιμο είτε ως πλήρως είτε ως plug-in υβριδικό.
Οπτικά το νέο Santa Fe κάνει σαφές πως πρόκειται για το κορυφαίο Hyundai, χάρη στις επιβλητικές εξωτερικές του διαστάσεις, την εμφατική του μάσκα με το τρισδιάστατο μοτίβο αλλά και τις χαρακτηριστικές του λεπτομέρειες. Λεπτομέρειες, όπως τα φώτα ημέρας σχήματος «Τ» που του εξασφαλίζουν κάθε στιγμή μια έντονη φωτεινή ταυτότητα και υπογραφή.
Τονισμένος είναι και ο SUV προσανατολισμός του, ταυτόχρονα με την πολυτελή του διάσταση, ενώ πολυτελές όσο και high tech είναι και το εσωτερικό του.
Στο ταμπλό του κυριαρχεί η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών το συστήματος infotainment που συνδυάζεται και με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ εντυπωσιακή είναι και η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα με το μεγάλο χώρο απόθεσης ακριβώς από κάτω της.
Χαρακτηριστική είναι και η απουσία κλασικού επιλογέα για το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων μιας και ο οδηγός διαλέγει τη φορά κίνησης μέσω των πλήκτρων μετάδοσης. Ταυτόχρονα υπάρχει και ένας ακόμα επιλογέας στην κεντρική κονσόλα μέσω του οποίου γίνεται η εναλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης.
Το Hyundai Santa Fe είναι διαθέσιμο με μια πολύ πρακτική επταθέσια διάταξη ως είθισται στη μεγάλη κατηγορία των SUVs και σε μια πολυτελή εξαθέσια που αποτελεί μια πραγματικά μοναδική πρόταση. Εδώ η μεσαία σειρά καθισμάτων αποτελείται από δύο ξεχωριστά captains seats με δικά τους υποβραχιόνια που όχι μόνο εξασφαλίζουν κορυφαία επίπεδα άνεσης σε όσους λάβουν θέση σε αυτά αλλά και ταυτόχρονα και τη μόνιμη πρόσβαση προς την τρίτη σειρά καθισμάτων.
Όταν αυτή δεν χρειάζεται μπορεί και στις δύο εκδόσεις να διπλώσει και να απελευθερώσει χώρο για τις αποσκευές ο οποίος στην 4θέσια διάταξη κυμαίνεται από 571 έως και 842 λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει, στην περίπτωση που διπλωθούν και τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, έως και τα 1.649 λίτρα.
Οι τιμές αυτές υποδηλώνουν όχι μόνο τον οικογενειακό χαρακτήρα του νέου Santa Fe αλλά και την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Hyundai στην εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό. Για τον σκοπό αυτό αξιοποίησαν πλήρως και το νέο πλαίσιο της τρίτης γενιάς του ομίλου Hyundai, που εδώ χρησιμοποιείται για πρώτη φορά.
Το καινούργιο πλαίσιο συμβάλλει με την αυξημένη ακαμψία του τόσο στη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών -άρα και της ενεργητικής ασφάλειας- όσο και του επιπέδου παθητικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα το νέο Santa Fe είναι εξοπλισμένο με πολλά συστήματα υποβοήθησης που αποτελούν το Hyundai SmartSense.
Έτσι, για πρώτη φορά, εξοπλίζεται με τη λειτουργία Highway Driving Assist (HDA) που είναι ένας συνδυασμός Lane Following Assist και Smart Cruise Control και ενεργοποιείται από τον οδηγό με το πάτημα ενός ειδικού πλήκτρου.
Το παρόν δίνει και το Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) που παρέχει μια προειδοποίηση αλλά και ενεργοποιώντας τα φρένα, εάν είναι απαραίτητο, για την αποφυγή σύγκρουσης κατά την έξοδο με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης. Από την άλλη, το Remote Smart Parking Assist (RSPA) επιτρέπει στον οδηγό, χωρίς να βρίσκεται στο αυτοκίνητο, να μετακινεί το νέο Santa Fe προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας εντολή από το κλειδί.
Όπως προαναφέραμε το νέο Santa Fe είναι διαθέσιμο είτε ως πλήρως υβριδικό είτε ως plug-in υβριδικό. Η υβριδική του έκδοση αποτελείται από το νέο κινητήρα SmartStream T-GDi των 1.600 κυβικών, έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW και μια μπαταρία 1,49 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 230 ίππους και τα 350 Nm, και η κίνηση μεταδίδεται είτε στους εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός στάνταρ καινούργιου αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων.
Το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο είναι στάνταρ και στο Santa Fe PHEV, όπου ο ίδιος τετρακύλινδρος βενζίνης συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW και μια μπαταρία 13,8 kWh. Το plug-in υβριδικό Santa Fe είναι αποκλειστικά τετρακίνητο με συνδυαστική απόδοση 265 ίππων και 350 Nm και μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για έως και 58 χιλιόμετρα (69 σε αστικό κύκλο).
Το Santa Fe διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης HTRAC της Hyundai που εξασφαλίζει την καλύτερη κατανομή ροπής ανάλογα με την πρόσφυση του κάθε τροχού και την ταχύτητα κίνησης.
Παράλληλα, μέσω ενός επιλογέα στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης Eco (εδώ η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς), Sport και Comfort -η επιλογή μπορεί να γίνει και αυτόματα χωρίς τη διαμεσολάβηση του οδηγού- καθώς και μεταξύ των επιφανειών του δρόμου (άμμος, χιόνι λάσπη).
Το νέο Hyundai Santa Fe είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από 50.990 ευρώ.
Πηγή