Η Toyota παρουσίασε την 5η κατά σειρά γενιά του Prius, του αυτοκινήτου που εισήγαγε την υβριδική τεχνολογία στο παγκόσμιο αυτοκινιτικό στερέωμα πριν από 20 και πλέον χρόνια.
Το νέο Prius αποστασιοποιείται από αυτή την τεχνολογία, τουλάχιστον για την Ευρώπη, όπου θα είναι διαθέσιμο μόνο ως plug-in υβριδικό, με ηλεκτρική αυτονομία διπλάσια από την έως τώρα, πάντα σύμφωνα με την Toyota.
Αυτό σημαίνει πως θα μπορεί να καλύψει πάνω από 90 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά, ενώ η μπαταρία που πλέον βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα απελευθερώνοντας χώρο στο πορτμπαγκάζ, θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 13,6 kWh.
Η τιμή αυτή δεν είναι επίσημη, μιας και η ευρωπαϊκή πρεμιέρα του μοντέλου θα γίνει στις 5 Δεκεμβρίου. Από την άλλη επίσημο είναι πως η συνδυαστική απόδοση θα φτάνει τους 223 ίππους και το 0-100 χλμ./ ώρα θα είναι υπόθεση 6,7 δευτερολέπτων. Τιμές που δεν έχουν σχέση με αυτές της αντίστοιχης έκδοσης της προηγούμενης γενιάς.
Σε άλλες αγορές το Prius θα είναι διαθέσιμο και ως φουλ υβριδικό με σύνολα 1.800 και 2.000 κυβικών και μέγιστη απόδοση 193 ίππων.
Πολύ σημαντικό είναι πως το νέο μοντέλο της Toyota έχει πλέον και ελκυστική εμφάνιση, κάτι που δεν μπορούσε να ισχυριστεί κανείς για τον προκάτοχό του.
Χαρακτηριστικό είναι πως το παρμπρίζ αποτελεί στην ουσία οπτική συνέχεια του καπό, ενώ οι αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις (μείωση μήκους και ύψους, αύξηση πλάτους) το καθιστούν πιο δυναμικό.
Αλλαγές προς το καλύτερο και το πιο high tech υπάρχουν και στο εσωτερικό όπου κυριαρχούν οπτικά οι μεγάλες οθόνες του πίνακα οργάνων και του αναβαθμισμένου συστήματος infotainment.
Πηγή