Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι συνολικά πιο απλά από πλευράς σχεδίασης και κατασκευής των συστημάτων πρόωσής τους σε σχέση με τα συμβατικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και αυτό είναι κάτι που δίνει τη δυνατότητα σε κατασκευαστές αλλά και σε χώρες που δεν έχουν καμία παράδοση να μπουν στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Πρώτη και καλύτερη η Τουρκία που έχει ήδη παρουσιάσει το πρώτο «εθνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητό» της, το TOGG SUV, ενώ τα φιλόδοξα σχέδιά της περιλαμβάνουν μια ολόκληρη γκάμα από EVs εγχώριας παραγωγής.
Το παράδειγμα της Τουρκίας ακολουθεί και η κορυφαία ηλεκτροπαραγωγός χώρα στον κόσμο, η Σαουδική Αραβία, η οποία παρουσίασε τη νεόκοπη μάρκα Ceer, που για το σκοπό αυτό θα συνεργαστεί με τη Foxconn και αναμένεται να χρησιμοποιήσει τεχνολογία της BMW.
Ενδεικτικό για το ενδιαφέρον της Σαουδικής Αραβίας για την ηλεκτροκίνηση είναι η επένδυση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από το δημόσιο fund της χώρας στη Lucid.
Η τρίτη χώρα που εξετάζει την εμπλοκή της με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται επίσης στην ευρύτερη «γειτονιά» της Ελλάδας και είναι η Αίγυπτος. Ήδη υπάρχουν πλάνα για την κατασκευή της Cadillac Lyriq στη χώρα από τα τέλη του 2023, ενώ εξετάζονται και άλλες συνεργασίες. Κατά κύριο λόγο με κινεζικές εταιρείες.
Πηγή