Πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta, τη μητρική των Facebook και Instagram, επέβαλε σήμερα, Τετάρτη (4/1), η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας, κρίνοντας ότι η εταιρεία έχει αναγκάσει τους χρήστες της να συμφωνήσουν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας όμως έτσι τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την προστασία δεδομένων.

Ένα βασικό κομμάτι του επιχειρηματικού μοντέλου του Facebook και του Instagram συνιστά τη συλλογή προφίλ χρηστών από τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα, η οποία επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν άτομα με βάση λεπτομέρειες όπως τα χόμπι, η συμπεριφορά των καταναλωτών και η τοποθεσία τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε ότι το Facebook και το Instagram παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, καθώς απαιτούν από τους χρήστες να αποδεχτούν τις προσωποποιημένες διαφημίσεις όταν εγγράφονται στις υπηρεσίες των κοινωνικών δικτύων.


Πηγή