Την ενίσχυση του «καλαθιού του νοικοκυριού» με περισσότερα επώνυμα προϊόντα επιδιώκει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και προς την κατεύθυνση αυτή, το τελευταίο διάστημα γίνονται σχετικές συζητήσεις με τη βιομηχανία.
Το γεγονός ότι σημαντικός αριθμός των προϊόντων που συνθέτουν τα «καλάθια» των σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας – τα όποια έτσι κι αλλιώς είναι φθηνότερα έναντι των επωνύμων- ήταν κάτι που παρατηρήθηκε και επισημάνθηκε από τους καταναλωτές, από τις πρώτες κιόλας μέρες εφαρμογής του μέτρου.
Πλέον και ενώ την Τετάρτη μπαίνουμε στην 11η εβδομάδα «καλαθιού του νοικοκυριού» εξετάζεται ο τρόπος ώστε να συμπεριλαμβάνονται στις λίστες περισσότερα επώνυμα προϊόντα και να υπάρξει και σε αυτά συγκράτηση των ανατιμήσεων. Όσο μάλιστα το εισόδημα των καταναλωτών συνεχίζει να «πιέζεται» και επιπλέον οι αυξήσεις μία σειρά από βασικά αγαθά δεν φαίνεται να σταματούν, τουλάχιστον τους πρώτους μήνες του 2023.
Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Ανάπτυξης υπάρχει επιθυμία από την εγχώρια βιομηχανία να συμμετάσχει στο «καλάθι». Την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε τηλεδιάσκεψη της ηγεσίας του υπουργείου με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων όπως και επίσης αντίστοιχα και με τα σούπερ μάρκετ ενώ οι σχετικές συζητήσεις συνεχίζονται και την τρέχουσα εβδομάδα.
Απαραίτητη η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Εκείνο ωστόσο που είναι απαραίτητο είναι προτού προχωρήσει η όποια περαιτέρω κίνηση είναι να υπάρξει και σχετική έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να διασφαλιστεί πως αυτή είναι συμβατή με τους νόμους περί ανταγωνισμού. Εφόσον αυτό εξασφαλιστεί, θα γίνουν άμεσα νέες συζητήσεις με την πλευρά των βιομηχανιών ώστε να υπάρξει ο «μηχανισμός» με τον οποίο θα μπουν στο «καλάθι» περισσότερα επώνυμα προϊόντα.
«Στόχος είναι χωρίς να πειραχθεί ο βασικός μηχανισμός του «καλαθιού» να δώσουμε τη δυνατότητα στις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ να μας προσφέρουν σε καλύτερες τιμές, περισσότερα επώνυμα προϊόντα» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας τη Δευτέρα στο Action 24.
Στις συζητήσεις που γίνονται, εξετάζεται ώστε στις κατηγορίες των προϊόντων που έχουν διαμορφωθεί για το «καλάθι», να μπαίνει ένα επώνυμο και ένα ιδιωτικής ετικέτας. Όπως εξήγησε μιλώντας στο Mega o αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης, αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες στις κατηγορίες, όπως πχ στα βρεφικά που δεν υπάρχουν ιδιωτικής ετικέτας αλλά μπορεί να γίνει σε κάποιες, όπως είναι τα όσπρια.
Το «καλάθι» της Σαρακοστής
Στο «τραπέζι» τέλος είναι και η δημιουργία «καλαθιού του νοικοκυριού» για την περίοδο της Σαρακοστής, με τον τρόπο που εφαρμόστηκε αντίστοιχα το «εορταστικό καλάθι» την περίοδο των Χριστουγέννων. Στις υπάρχουσες κατηγορίες προϊόντων δηλαδή να προστεθούν και μερικά επιπλέον που παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση λόγω της Σαρακοστής. Αν και, όπως επεσήμανε ο κ. Παπαθανάσης κάτι τέτοιο δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, αναμένεται ωστόσο να συζητηθεί καθώς επίσης να εξεταστούν και τα προϊόντα που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν.
Πηγή