Αιτία όπως αναφέρει οι αντιδράσεις πολιτικών προσώπων για την προηγούμενη ιδιότητά του και την θητεία του ως πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010-2015
«Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής», δήλωσε ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για φιάσκο Μητσοτάκη, τον οποίο κατηγορεί για απόπειρα συγκάλυψης διορίζοντας ο ίδιος τον ελεγκτή του.
«Καλούμε τον κ. Μητσοτάκη να καταργήσει αμέσως την εν λόγω Επιτροπή και να αφήσει τη Δικαιοσύνη και τις αρμόδιες Αρχές να επιτελέσουν το έργο τους και να διερευνήσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Οι ώρες της τραγωδίας δεν ενδείκνυνται για επικοινωνιακούς τακτικισμούς», ανέφερε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Στη θέση του κ. Ζηλιασκόπουλου αναλαμβάνει ο καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Χρήστος Πυργίδης με την τριμελή ειδική επιτροπή διερεύνησης να συμπληρώνουν ο καθηγητής του Δημοκρίτειου πανεπιστημίου Βασίλης Προφυλλίδης και ο Ιωάννης Χαλκιάς επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος της επιτροπής.
Ο καθηγητής σιδηροδρομικής τεχνικής και μέλος της επιτροπής Βασίλης Προφυλλίδης δήλωσε ότι δεν έχει ακόμη ενημέρωση από την κυβέρνηση αν η επιτροπή θα ερευνήσει το συγκεκριμένο δυστύχημα ή αν η έρευνα θα αφορά στις διαχρονικές ευθύνες για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Κοινή παραδοχή πλέον κυβέρνησης και εμπειρογνωμόνων είναι το γεγονός της πολυδιάσπασης των σιδηροδρόμων και των προβλημάτων εσωτερικής διακυβέρνησης του οργανισμού σε όλα τα στάδια λειτουργίας του.
Πηγή