«Τα λάθη ήταν πολλά… Το τελικό λάθος που έγινε ήταν ότι δεν γύρισε το κλειδί και ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έδωσε ένα τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό να υπερβεί τα ερυθρά φωτόσημα έως την είσοδο των Νέων Πόρων, χωρίς να του ορίσει σε ποια γραμμή θα κυκλοφορήσει η αμαξοστοιχία», είπε ο κος Κολλάτος.

Ακόμη, ανέφερε ότι ο μηχανοδηγός όφειλε να ρωτήσει τον σταθμάρχη, ιδιαίτερα όταν είδε να διοχετεύει την αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου.

Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Κολλάτος ανέφερε πως στον σταθμό της Λάρισας υπάρχει πίνακας που αναπαριστά όλο τον σταθμό, ενώ ο σταθμός της Θεσσαλονίκης μόλις αποχωρήσει η αμαξοστοιχία από Λάρισα μπορεί να βλέπει το τρένο στα 5 χιλιόμετρα.

«Εάν ο σταθμός κοίταζε τον πίνακα θα έβλεπε ότι η αμαξοστοιχία πήγαινε σε λάθος γραμμή, θα τον καλούσε κια θα σταμάταγε την αμαξοστοιχία. Θα έπρεπε να τη γυρίσει πίσω στη Λάρισα, να τη διοχετεύσει στη σωστή γραμμή. Ο σταθμάρχης δεν κατάλαβε ότι το τρένο το έστειλε στη γραμμή καθόδου, δεν το αντιλήφθηκε καθόλου. Δεν την κοίταξε την οθόνη, αν την κοίταζε θα το έβλεπε».

Μάλιστα, εάν είχε γίνει αντιληπτή η πορεία της αμαξοστοιχίας τότε με τους κατάλληλους χειρισμούς το τρένο θα είχε σταματήσει μέσα σε μόλις λίγα λεπτά και θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα που άφησε πίσω του 57 νεκρούς.


Πηγή