Λίγες ώρες πριν την απολογία των δύο σταθμαρχών που έφυγαν από το πόστο τους πριν λήξει η βάρδια τους τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη, οι γονείς του αδικοχαμένου Ντένις Ρούτση πέρασαν το κατώφλι του εφέτη ειδικού ανακριτή στη Λάρισα.
«Να δικαιωθούν τα παιδιά, που απλά τα σκοτώσανε. Να υπάρξει δικαιοσύνη για τα παιδιά, για όλα τα θύματα που χάθηκαν εντελώς άδικα. Τα δολοφονήσανε», είπε ο πατέρας του Ντένις.
«Ήταν μια μαζική δολοφονία. Ήταν άδικο για όλα τα παιδιά…», είπε η μητέρα του.
Είναι μια ακόμη οικογένεια που δηλώνει παράσταση πολιτικής αγωγής.
«Δηλώνουν την ανησυχία τους για την απόπειρα συγκάλυψης η οποία αναδίδεται από τις δημόσιες δηλώσεις των υπευθύνων», δήλωσε η Ζωή Κωνσταντοπούλου, συνήγορος υπεράσπισης οικογένειας Ρούτση.
Συνεχίζονται οι καταθέσεις
Σήμερα το μεσημέρι πέρασαν την πόρτα του εφέτη ανακριτή Λάρισας προκειμένου να καταθέσουν στοιχεία για την υπόθεση της πρωτοφανούς τραγωδίας στα Τέμπη τρεις πρόεδροι σωματείων.
«Η εκτίμησή μου είναι ότι φταίνε όλοι αυτοί που καθυστερούσαν τα έργα για να γίνει η ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας το 2000 μέχρι σήμερα», δήλωσε ο Νίκος Λάζος, πρόεδρος Επιχειρησιακού Σωματείου Εργαζομένων της Hellenic Train.
Ο ανακριτής ζήτησε στοιχεία, έγγραφα και ανακοινώσεις που αφορούσαν σε καταγγελίες και προβλήματα που υπήρχαν εδώ και χρόνια στον ΟΣΕ.
«Τα εξώδικα αφορούσαν τη μη λειτουργία των συστημάτων τηλεδιοίκησης, φωτοσημάτων και ATCS», εξήγησε ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ.
«Η ομοσπονδία σιδηροδρομικών κατέθεσε ότι ζήτησε ο κύριος ανακριτής και είχε σχέση με το τραγικό δυστύχημα», είπε ο Γιάννης Ντίτσας, πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Με αφορμή δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο το μέλος της ειδικής επιτροπής διερεύνησης του δυστυχήματος και καθηγητής Χρήστος Πυργίδης παλαιότερα υπήρξε και σύμβουλος του ΟΣΕ έδωσε νέες λαβές στο ΣΥΡΙΖΑ για να μιλήσει για συγκάλυψη.
«Δηλαδή ο ελεγκτής πληρωνόταν από τον ελεγχόμενο. Τα ασυμβίβαστα είναι προκλητικά. Ο κ. Μητσοτάκης κάνει τα πάντα για τη συγκάλυψη της τραγωδίας», δήλωσε ο τομεάρχης μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς.
Με το χέρι στο… φρένο
Αυτό είναι το δελτίο περιορισμού ταχύτητας το οποίο δίνεται χέρι με χέρι από τον σταθμάρχη στον μηχανοδηγό, το οποίο τους καθορίζει στην αμαξοστοιχία με τη ταχύτητα θα πάνε και τι θα συναντήσουν στο δρόμο.
Δεύτερη ημέρα επαναλειτουργίας του προαστιακού με σαφώς περισσότερο κόσμο αλλά την ίδια ανησυχία.
Τα νέα μέτρα ασφαλείας με τη μειωμένη ταχύτητα των συρμών έφεραν καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δρομολόγιο Πειραιάς – αεροδρόμιο που καθυστέρησε περίπου 10 λεπτά.
«Έχουν μειωθεί οι ταχύτητες κατά πολύ και ο προαστιακός στην Αθήνα δουλεύει άψογα. Βέβαια ο κόσμος έχει έναν φόβο μέσα του και προτιμά να πηγαίνει στα πίσω βαγόνια», δήλωσε ο Γιάννης Κοκκινάκης, κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών.
Την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να ξεκινήσουν και τα δρομολόγια Πειραιάς – Κιάτο.
Πηγή