Περισσότερες από 9 ώρες διήρκησε η απολογία του επιθεωρητή κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος δεν έπεισε, με τους ισχυρισμούς του και πήρε το δρόμο για τη φυλακή. Μετά τον 59χρονο μοιραίο σταθμάρχη, είναι ο δεύτερος εμπλεκόμενος που προφυλακίζεται .
Ο 59χρονος σταθμάρχης ήταν ο μοναδικός που είχε πραγματοποιήσει πρόσφατη μαθητεία στη νυχτερινή βάρδια τον μήνα Ιανουάριο στη Λάρισα, ως αναφέρθηκε ανωτέρω, εκπληρώνοντας επαρκώς τα καθήκοντά του. Ουδέποτε, ουδείς εκ των συναδέλφων του -παλαιότερων σταθμαρχών- μου ανέφερε το οιοδήποτε πρόβλημα ή την οιαδήποτε έλλειψη γνώσεων.
Ο 63χρονος Επιθεωρητής είπε ότι μετά τις 11 το βράδυ δεν ήταν προγραμματισμένο κάποιο επιβατικό δρομολόγιο. Όταν ενημερώθηκε για τη σύγκρουση των τρένων πήγε στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Ο 59χρονος όπως λέει ήταν σε σύγχυση .
«Τότε ήταν που έλαβα την απάντηση ”Προϊστάμενε δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία”. Δε μπορώ να αμφισβητήσω ότι ευρισκόταν σαφέστατα υπό το καθεστώς ταραχής και σύγχυσης».
Ο 63χρονος επιθεωρητής επιρρίπτει ευθύνες στον προφυλακισμένο σταθμάρχη της Λάρισας, και στους άλλους δύο σταθμάρχες που έφυγαν πριν τη λήξη της βάρδιας τους. Είπε πως ο ίδιος πρότεινε το πρόγραμμα των βαρδιών, αλλά την τελική έγκριση την είχε ο διευθυντής κυκλοφορίας, που σκοτώθηκε πρόσφατα σε τροχαίο.
Η συνάντηση με τον 59χρονο σταθμάρχη μετά το δυστύχημα
«Ο 59χρονος μου ανέφερε ότι «η αμαξοστοιχία έφυγε 23.04, έδωσα αναχώρηση μέσω ραδιοτηλεφώνου ότι υπάρχει ελεύθερη γραμμή έως το Σταθμό των Νέων Πόρων. Δεν αντιλήφθηκα ότι η αμαξοστοιχία (62) εισήλθε στη γραμμή καθόδου, ενώ έπρεπε να βαίνει στη γραμμή ανόδου, γιατί δεν έκανα χρήση της αιχμής 118».
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ έβαλε στο κάδρο και τον σταθμάρχη στα Παλαιοφάρσαλα με το επιχείρημα ότι όφειλε να ενημερώσει για την καθυστέρηση του μοιραίου Intercity 62.
Εν συνεχεία, ο 59χρονος με πληροφόρησε ότι ο έμπειρος σταθμάρχης είχε αποχωρήσει νωρίτερα από την εργασία του, ήτοι περί την ώρα 21:45-21:50. Μετέπειτα ενημερώθηκα ότι ο Κεντρικός Σταθμάρχης Λάρισας κ., ο οποίος είχε απογευματινή βάρδια στο σταθμό Παλαιοφαρσάλου, έδωσε εντολή στον έμπειρο σταθμάρχη να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας, εξασφαλίζοντας την άφιξη της αμαξοστοιχίας(62) στη Λάρισα, η οποία είχε καθυστέρηση.
Η αυτοψία των ειδικών στα συντρίμμια της μοιραίας αμαξοστοιχίας συνεχίζεται ενώ τη σκυτάλη των καταθέσεων θα πάρουν κι άλλοι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο.
Πηγή