Τα μέλη της επιτροπής των Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων, διαπίστωσαν πως η έκρηξη και το «μανιτάρι» φωτιάς που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας, ήταν αποτέλεσμα της ύπαρξης ξυλολίου που υπήρχε στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Οι δειγματοληψίες από το σημείο της σύγκρουσης και από τα συντρίμμια των συρμών έγιναν με μεγάλη χρονική καθυστέρηση στις 29 του περασμένου Μάρτη και ανιχνεύτηκε η ύπαρξη ξυλολίου σε 7 διαφορετικά σημεία, τόσο στο χώμα στην περιοχή της σύγκρουσης όσο και στις εξωτερικές επιφάνειες των μηχανών.
Τα μέλη της επιτροπής έστειλαν τα δείγματα στο Γενικό Χημείο του Κράτους κι οι αναλύσεις επιβεβαίωσαν μια σειρά από σκέψεις που υπήρχαν από την πρώτη στιγμή.
Οι επιστημονικές αναλύσεις οδηγούν στο συμπέρασμα πως το ξυλόλιο διασκορπίστηκε στην περιοχή με τη σύγκρουση και έπειτα ως πτητική ουσία εξατμίστηκε και χάθηκε. Προφανώς, θα είχε ανιχνευτεί σε μεγαλύτερη ποσότητα εάν οι δειγματοληψίες είχαν γίνει αμέσως μετά τη σύγκρουση, λένε οι ανεξάρτητοι πραγματογνώμονες.
Στο Live News ήδη από τη Δευτέρα 6 Μαρτίου ο μηχανολόγος αεροναυπηγός μηχανικός Κώστας Λακαφώσης, είχε αποκλείσει τα αρχικά σενάρια για την έκρηξη.
Από το μοιραίο Intercity 62 που είχε 8 βαγόνια διασώθηκαν τα 5. Από το 6ο έμεινε μόνο ο καμένος σκελετός ενώ στα συντρίμμια είναι ό,τι απέμεινε από τα 2 πρώτα. Οι λαμαρίνες τους έλιωσαν σε θερμοκρασίες 1.300 βαθμών Κελσίου και παρέσυραν στον θάνατο ακαριαία δεκάδες επιβάτες.
Πηγή