Από σήμερα, 13 Μαρτίου εφαρμόζεται το καλάθι της Σαρακοστής στα σούπερ μάρκετ το οποίο συμπεριλαμβάνει τον χαλβά, τις νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές – λ.χ. μελιτζανοσαλάτες, ταραμοσαλάτες κ.ο.κ.) αλλά και τα κατεψυγμένα θαλασσινά (δύο τουλάχιστον είδη).  Τα  προϊόντα αυτά εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» και το μέτρο αυτό θα ισχύσει μέχρι  τις 4 Μαΐου 2024.

Πόσο θα κοστίσει η λαγάνα

Σύμφωνα με πληροφορίες φέτος με τα σημερινά δεδομένα η λαγάνα των 750 γραμμαρίων θα κοστίσει στα περίπου επίπεδα με πέρυσι δηλαδή 3 με 3,70 ευρώ ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και κάποιες αυξήσεις της τάξης του 5% εξαιτίας των ανατιμήσεων στο σουσάμι. Επίσης, σύμφωνα με εκπροσώπους της Βαρβακείου Αγοράς οι τιμές στα θαλασσινά βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Για το Καλάθι της Σαρακοστής μίλησε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος  στο Πρώτο Πρόγραμμα. «Το Καλάθι της Σαρακοστής ξεκινάει από την Τετάρτη 13/03 και θα ισχύει μέχρι και τις 4 Μαΐου, δηλαδή το Μεγάλο Σάββατο, για όσους επιθυμούν να αγοράσουν αυτά τα προϊόντα. Δηλαδή, πέρα από τα είδη που ήδη περιλαμβάνει το Καλάθι του Νοικοκυριού τα οποία είναι νηστίσιμα, όπως για παράδειγμα όσπρια, ρύζι, ζυμαρικά και κατεψυγμένα λαχανικά, προστίθεται ο χαλβάς, τα κατεψυγμένα θαλασσινά και οι νηστίσιμες σαλάτες» είπε και τόνισε πως   «για τα κατεψυγμένα θαλασσινά, υπάρχουν δύο ενδιαφέροντα στοιχεία. Θα δίνονται δύο κατηγορίες από κάθε σουπερμάρκετ για τη Σαρακοστή, τουλάχιστον δύο είδη, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα κατεψυγμένα θαλασσινά βρίσκονται περίπου 4% φθηνότερα από ό,τι ήταν την ίδια εποχή. Ελπίζουμε ότι με το Καλάθι της Σαρακοστής θα πετύχουμε ακόμα μεγαλύτερη μείωση και αυτό μένει να το δούμε και στα στατιστικά στοιχεία τους επόμενους μήνες».

Γενικά για την εφαρμογή των μέτρων για την πάταξη της ακρίβειας ο γενικός γραμματέας ανέφερε πως «σε ό,τι αφορά στα καθαριστικά προϊόντα και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, καθώς και στις βρεφικές πάνες έχουμε μείωση μεταξύ 15 και 20%. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, και επιβεβαιώνεται και απ’ την ηλεκτρονική παρακολούθηση ότι πράγματι τα στοιχεία τα οποία έχουν δηλωθεί είναι ειλικρινή. Έλεγχοι γίνονται διαρκώς, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι όλοι, χωρίς καμία εξαίρεση, έχουν κάνει τη δουλειά που πρέπει να κάνουν και έχουν συμμορφωθεί με το νόμο».

Ακόμη, πρόσθεσε: «Από τη στιγμή που έχουμε απαγορεύσει τις προωθητικές ενέργειες όταν έχει προηγηθεί αύξηση τιμής, έχει παρατηρηθεί ότι όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες χρησιμοποιούσαν τις προωθητικές ενέργειες ως μέσο επικοινωνίας με τον καταναλωτή, έχουν σταματήσει να αυξάνουν τις τιμές τους και μάλιστα ορισμένες, πολλές θα έλεγα, έχουν ανακαλέσει και νέους αυξημένους τιμοκαταλόγους τιμών από την αρχή του χρόνου ή και πριν από αυτή, δηλαδή περίπου τον Δεκέμβρη. ‘Αρα αυτές οι τιμές δεν εμφανίστηκαν ποτέ».

 

 


enikonomia.gr