Χειριστές και τεχνικοί των πυροσβεστικών αεροσκαφών είναι μια σπάνια πάστα ανθρώπων που προτάσσουν το καλό του κοινωνικού συνόλου πάνω από το εγώ και αυτό φαίνεται σε κάθε αποστολή που εκτελούν με αυταπάρνηση.

To MEGA στη «φωλιά» των Canadair

Το MEGA βρέθηκε στη «φωλιά» των Canadair στην Ελευσίνα και μίλησε με χειριστές και τεχνικούς. Κάθε αποστολή είναι μια απαιτητική υπόθεση που χρειάζεται επαγγελματισμό.
Τα συναισθήματα πρέπει να μένουν εκτός αεροσκάφους.

«Δεν υπάρχουν συναισθήματα όταν καλούμαστε να επιχειρήσουμε σε ένα περιβάλλον για κατάσβεση. Όλοι οι χειριστές είναι επαγγελματίες που ξέρουν καλά τη δουλειά τους και τα όποια συναισθήματα και προβλήματα έχουν όταν μπαίνουν στο αεροπλάνο τα αφήνουν και κάνουν αυτό για το οποίο έχουν εκπαιδευτεί», ανέφερε ο Χριστόδουλος Παναγιώτης, αντισμήναρχος υποδιοικητής 355 ΜΤΜ.

Πιλότοι και τεχνικοί αποκάλυψαν στην κάμερα του MEGA τις στιγμές που έχουν χαραχθεί πιο έντονα στην μνήμη τους.

«Πιο έντονα θυμάμαι μια φωτιά στην Αλεξανδρούπολη το 2011 που είχε τεράστια έκταση. Απογειωθήκαμε από τη Σάμο και φτάνοντας είδαμε ένα βιβλικό τοπίο μπορώ να πω, μια τεράστια έκταση σχεδόν σαν το μισό λεκανοπέδιο της Αττικής να είναι στις φλόγες», είπε ο κ. Παναγιώτης.

«Τον Αύγουστο το 2021 με τη μεγάλη φωτιά στην Αττική θυμάμαι ήταν ίσως ο πιο καυτός μήνας που έχουμε περάσει σαν Μοίρα συντήρησης αεροσκαφών. Επί έναν μήνα όλα τα αεροσκάφη πετούσαν από το πρωί έως το βράδυ και κάθε βράδυ η βάρδια της προηγούμενης ημέρας συναντούσε την επόμενη», ανέφερε ο αντισμήναρχος Αντώνιος Βουρβούρης.

Με τα αεροσκάφη παλαιάς και νέας τεχνολογίας, οι ιπτάμενοι καλούνται να αντεπεξέλθουν σε κάθε αποστολή με τον στόχο να είναι ο ίδιος. Η εξουδετέρωση του πύρινου μετώπου.

«Προσέχουμε τις εδαφικές εξάρσεις ώστε να μπορούμε να επιχειρήσουμε και να υπάρχει έξοδος διαφυγής για το αεροσκάφος, οι πυκνοί καπνοί, οι άνεμοι, οι αναταράξεις που επηρεάζουν πάρα πολύ την πτήση του αεροσκάφους πάνω από τη φωτιά».

Όλο το 2023, τα 7 CL415 και τα 10 παλαιότερα CL215 μαζί με τα PZL της πολεμικής αεροπορίας σημείωσαν 2.882 ώρες πτήσης πάνω από πύρινα μέτωπα.


Πηγή