Eforia 1 2.jpg
Eforia 1 2.jpg

Έχουν υποβληθεί περισσότερα από 150.000 αιτήματα φορολογουμένων της Αττικής στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «Τα αιτήματά μου».

Τα αιτήματα αυτά απευθύνονται στη νεοσύστατη κεντρικοποιημένη υπηρεσία που φέρει τον τίτλο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) ωστόσο αυτά δεν έχουν απαντηθεί εδώ και αρκετό καιρό. Όπως ανέφερε στις 30 Σεπτεμβρίου του 2024 η Ένωση  Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αττικής (ΕΦΕΕΑ) «η επικοινωνία με τον υπάλληλο που χειρίζεται την κάθε υπόθεση είναι αδύνατη – δεν προβλέπεται η είσοδος των συναλλασσόμενων στο χώρο, ούτε μπορεί κανείς να μιλήσει τηλεφωνικά μαζί του. Η κατάσταση έχει μετατραπεί σε ψηφιακό εφιάλτη. Για το αίτημα που υποβάλλουμε μας ενημερώνει το σύστημα ότι σήμερα το έχει αναλάβει π.χ. η ΔΟΥ Κω και την επόμενη μέρα το αίτημα έχει μεταφερθεί προς επίλυση στη ΔΟΥ Αγρινίου!!! Η όλη κατάσταση δείχνει να ξεφεύγει, έχοντας συσσωρευτεί μέχρι τώρα πάνω από 150.000 αιτήματα μόνο στο ΚΕΦΟΔΕ, τα οποία, αντί να μειώνονται, αυξάνονται κάθε μέρα, διαταράσσοντας σοβαρά την κοινωνική και οικονομική ζωή των φορολογουμένων. Το ίδιο συμβαίνει και με ΚΕΒΕΙΣ και ΚΕΦΟΚ…».

Ουσιαστικά η  ΕΦΕΕΑ ζητεί τα αιτήματα που υποβάλουν οι φορολογούμενοι και οι λογιστές τους να απαντιούνται άμεσα.

Τα αιτήματα 

Μάλιστα τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως τα αιτήματα των παραπάνω φορολογουμένων αφορούν κατά κόρον:

  • την απόδοση ΑΦΜ και του κλειδαρίθμου,
  • τις μεταβολές των ατομικών στοιχείων των φυσικών προσώπων,
  • τις ενάρξεις και τις μεταβολές των δραστηριοτήτων επιχειρήσεων.

Η απάντηση της ΑΑΔΕ

Πάντως η ΑΑΔΕ για να αντιμετωπίσει έστω και προσωρινά το παραπάνω πρόβλημα  εξέδωσε  απόφαση με την οποία προβλέπεται οι απαντήσεις σε αιτήματα φορολογουμένων για θέμα Φορολογικού Μητρώου να «αναδρομολογούνται» στις πρώην ΔΟΥ και νυν Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ) της Αττικής.

Αναλυτικά η απόφαση αυτή αναφέρει τα εξής:

Οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (σ.σ.: πρώην ΔΟΥ), εφόσον απαιτηθεί, ασκούν μέσω αναδρομολόγησης, παράλληλα με τα ΚΕΦΟΔΕ, την αρμοδιότητα της διαχείρισης και διεκπεραίωσης των ηλεκτρονικών αιτημάτων των φορολογουμένων αυτών, που αφορούν σε:

  •  Απόδοση, ενεργοποίηση, απενεργοποίηση, καθώς και αναβίωση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).
  •  Έναρξη/μεταβολή εργασιών.
  •  Χορήγηση κλειδαρίθμου.
  •  Μεταβολή ατομικών στοιχείων.
  •  Έκδοση/επανεκτύπωση των σχετικών βεβαιώσεων για θέματα μητρώου.

 

 


enikonomia.gr