autokinito 1.jpg
autokinito 1.jpg

Υποχρεωτική θα είναι από την 1η Ιανουαρίου του 2025 η ασφαλιστική κάλυψη έναντι φυσικών καταστροφών για όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως του αν αυτά βρίσκονται σε κίνηση ή είναι  σε καθεστώς ακινησίας.

Στις φυσικές καταστροφές περιλαμβάνονται οι θεομηνίες, οι χαλαζοπτώσεις, οι  πλημμύρες, οι  πυρκαγιές, οι κατολισθήσεις και οι πτώσεις βράχων. Το μέτρο αυτό εκτιμάται πως αφορά περισσότερους από 300.000 ιδιοκτήτες ακινητοποιημένων οχημάτων και αυτοί θα πρέπει να πληρώνουν ένα ετήσιο κόστος ασφάλισης της τάξης των 15 ευρώ με 20 ευρώ.

Το ποσό αυτό θα διαμορφώνεται ανάλογα με την περιοχή και την αξία του οχήματος. Διευκρινίζεται πως εάν οι υπόχρεοι δεν προβούν σε αυτή την ενέργεια, τότε δεν θα λαμβάνουν από το κράτος αποζημίωση σε περιπτώσεις θεομηνιών, όπως πλημμύρες ή πυρκαγιές.

Επίσης επισημαίνεται πως η υποχρέωση ασφάλισης ισχύει  για τα οχήματα σε ακινησία  ακόμα και αν οι πινακίδες τους έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ.

Ωστόσο εάν ένα όχημα είναι πλήρως ακινητοποιημένο και δεν χρησιμοποιείται καθόλου,  τότε ο ιδιοκτήτης του  έχει τη δυνατότητα να μην το ασφαλίσει, αλλά σε περίπτωση φυσικής καταστροφής δεν θα λάβει τη σχετική αποζημίωση από το κράτος.

Επιπλέον, σε περίπτωση προσωρινής κίνησης ενός οχήματος με ειδικές πινακίδες, η ασφαλιστική κάλυψη έναντι αστικής ευθύνης για το συγκεκριμένο διάστημα είναι υποχρεωτική.

Τι αναφέρουν οι διατάξεις για την υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων και έναντι φυσικών καταστροφών

«Με διατάξεις του νόμου 5162/2024, ορίζεται ως υποχρεωτική η ασφάλιση των αυτοκινήτων και έναντι φυσικών καταστροφών, ήτοι και έναντι των κινδύνων από πυρκαγιά λόγω φυσικών αιτίων και από πλημμύρα Οι σχετικές διατάξεις έχουν ως εξής:

Νόμος 5162/2024 – ΦΕΚ Τεύχος Α 198/05.12.2024 Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις

Άρθρο 26 Ασφάλιση οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 5Α και παρ. 2Α στο άρθρο 47 του ν. 5116/2024

Στον ν. 5116/2024 (Α΄ 100) προστίθεται άρθρο 5Α ως εξής:

«Άρθρο 5Α Ασφάλιση οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών

Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου οχήματος κατά την έννοια της περ. α) του άρθρου 1 του π.δ. 237/1986 (Α΄ 110), με τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, πέραν των υποχρεώσεων ασφάλισης κατά το ανωτέρω προεδρικό διάταγμα, υποχρεούται να καλύπτει με ασφάλιση το όχημά του και έναντι των κινδύνων από δασική πυρκαγιά και από πλημμύρα, με βάση την τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματος. Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή λειτουργία του οχήματος.

Η υποχρέωση ασφάλισης του παρόντος δεν ισχύει, εάν το όχημα ανήκει κατά κυριότητα στο Δημόσιο ή σε φορέα του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), εξαιρουμένου του υποτομέα Ο.Τ.Α..

Οι υπόχρεοι σε ασφάλιση του παρόντος εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλιστεί σύμφωνα με την παρ. 1.»

Στο άρθρο 47 του ν. 5116/2024, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, προστίθεται παρ. 2Α, ως εξής:
«2Α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δύναται να εξειδικεύονται το εύρος και οι προϋποθέσεις ασφάλισης, να εισάγονται επιπλέον εξαιρέσεις, να ρυθμίζονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την εξαίρεση και να καθορίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 5Α» ανέφερε πρόσφατα σε ηλεκτρονική σελίδα του  το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Τι λένε οι ειδικοί

Για το θέμα αυτό μίλησε πρόσφατα ο δικαστικός πραγματογνώμονας  διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός, Χρήστος Γκλαβόπουλος σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ. Το μέτρο αυτό βοηθάει πάρα πολύ στη διαδικασία της χορήγησης για την αποζημίωση, είπε και πρόσθεσε: «Ο ζημιωθείς θα στραφεί στην ασφαλιστική εταιρεία για να απαιτήσει αποζημίωση η οποία θα δοθεί πολύ πιο γρήγορα από ό,τι με τις χρονοβόρες διαδικασίες του ελληνικού δημοσίου»  συμπλήρωσε.

 


enikonomia.gr