Η Ferrari μπαίνει και επίσημα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Με την Elettrica, που θα παρουσιαστεί επίσημα το 2026, η πιο διάσημη μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο επιχειρεί να μεταφέρει το πάθος, τις επιδόσεις και την αίσθηση που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της, στο μέλλον της μηδενικής εκπομπής ρύπων.
Η αποκάλυψη των τεχνικών της χαρακτηριστικών έγινε στο πλαίσιο του Capital Markets Day 2025 και η Elettrica αποτελεί το τέταρτο κεφάλαιο της πολυενεργειακής στρατηγικής του Maranello μετά τα θερμικά, τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Είναι το αποτέλεσμα περισσότερων από 15 ετών εξέλιξης, η οποία ξεκίνησε με το υβριδικό πρωτότυπο 599 HY-KERS το 2010 και συνεχίστηκε με τις LaFerrari, SF90 Stradale και 296 GTB.
Η νέα Elettrica βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη εξ ολοκλήρου στο Maranello. Το πλαίσιο και το αμάξωμα είναι κατασκευασμένα κατά 75% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο, μειώνοντας τις εκπομπές CO₂ της παραγωγής κατά περίπου 6,7 τόνους ανά αυτοκίνητο.

Το κοντό μεταξόνιο, η χαμηλή θέση οδήγησης και η δομικά ενσωματωμένη μπαταρία χαμηλώνουν το κέντρο βάρους κατά 80 χιλιοστά σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό μοντέλο, ενώ το συνολικό βάρος φτάνει τους 2,3 τόνους με κατανομή 47:53 εμπρός-πίσω.
Η Elettrica κινείται από δύο ηλεκτρικούς άξονες με τεχνολογία προερχόμενη από τη Φόρμουλα 1. Ο καθένας διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, και η συνολική ισχύς που αποδίδουν ξεπερνά τους 1.000 ίππους σε λειτουργία boost. Το αποτέλεσμα είναι ένα 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 310 χλμ./ώρα.

Ενδιαφέρον είναι πως ο εμπρός άξονας μπορεί να αποσυνδεθεί πλήρως, προκειμένου να εξασφαλιστεί η καθαρή πίσω κίνηση, ενώ το σύστημα torque vectoring κατανέμει τη ροπή σε κάθε τροχό ξεχωριστά για κορυφαία ευστάθεια.
Η μπαταρία, χωρητικότητας 122 kWh και λειτουργίας στα 880 V, υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 350 kW (15–80% σε περίπου 15 λεπτά). Κατασκευάζεται στο Maranello με ειδική διαδικασία που αυξάνει την ακαμψία και επιτρέπει αντικατάσταση μελλοντικά.

Η ανάρτηση είναι ενεργή, τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V όπως και στην Purosangue και ρυθμίζει ανεξάρτητα κάθε τροχό, ενώ ενεργό είναι και το πίσω υποπλαίσιο.
Ακόμη και ο ήχος της Elettrica δεν είναι ψηφιακός. Και αυτό γιατί Η Ferrari ανέπτυξε την καινούργια τεχνολογία «Sound Injection», που καταγράφει τις δονήσεις του συστήματος μετάδοσης και τις ενισχύει μηχανικά, προσφέροντας φυσικό ηχητικό feedback αντί για τεχνητό ήχο.

Ο οδηγός διαθέτει δύο χειριστήρια: το κλασικό Manettino, με προγράμματα οδήγησης από Ice έως ESC-Off, και το νέο eManettino, με επιλογές Range, Tour και Performance. Μέσω των paddles στο τιμόνι ενεργοποιούνται πέντε επίπεδα ροπής και ρυθμίζεται το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας.
Η αυτονομία υπολογίζεται πως θα ξεπερνά τα 530 χιλιόμετρα (WLTP), χάρη τόσο στην εξελιγμένη αεροδυναμική όσο και στα νέα ελαστικά που μειώνουν την αντίσταση κύλισης κατά 15%.
Η Elettrica δεν είναι απλώς ένα νέο μοντέλο. Είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari – και το πιο σαφές μήνυμα ότι η ουσία της μάρκας μπορεί να επιβιώσει, ακόμη κι όταν ο ήχος των κυλίνδρων σιγήσει.
Πηγή
















