Η Toyota Gazoo Racing ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στα supercars παρουσιάζοντας δύο πρωτότυπα που έχουν εξελιχθεί απευθείας από τους αγώνες: τα GR GT και GR GT3.Τα δύο μοντέλα που φιλοδοξούν να μεταφέρουν στο δρόμο τον μύθο και την τεχνολογική πρόοδο της μεγάλης ιαπωνικής εταιρείας μετά τα εμβληματικά 2000GT και Lexus LFA.
Το GR GT έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα σε δημόσιους δρόμους, χωρίς να θυσιάζει τις αγωνιστικές του καταβολές. Κινείται από έναν ολοκαίνουργιο bi-turbo V8 4.000 κυβικών, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα.
Η διάταξη transaxle συμβάλλει στη σχεδόν ιδανική κατανομή μάζας (45:55) στους δύο άξονες, ενώ η συνδυαστική απόδοση ξεπερνά τους 650 ίππους και τα 850 Nm. Η τελική ταχύτητα, σύμφωνα με την Toyota, υπερβαίνει τα 320 χλμ./ώρα.
Η βάση των δυναμικών χαρακτηριστικών είναι το ολοκαίνουργιο αλουμινένιο πλαίσιο, το πρώτο στην ιστορία της Toyota, με στοχευμένη χρήση ανθρακονήματος για μείωση του βάρους και υψηλή στρεπτική ακαμψία.

Η σχεδίαση ακολούθησε μια ασυνήθιστη πορεία: πρώτα η αεροδυναμική, μετά η εμφάνιση. Το αποτέλεσμα είναι ένα supercar με επιθετική εμφάνιση και αγωνιστικά στοιχεία.

Το GR GT3 είναι η καθαρόαιμη εκδοχή, πλήρως προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της κατηγορίας FIA GT3. Μοιράζεται πλαίσιο και κινητήρα με το GR GT, στοχεύοντας να αποτελέσει ένα νέο, ανταγωνιστικό εργαλείο για ομάδες και ιδιώτες οδηγούς.

Η εξέλιξη έγινε τόσο σε προηγμένους προσομοιωτές όσο και σε πίστες όπως το Nürburgring και η Fuji Speedway, με έμφαση όχι μόνο στην απόδοση αλλά και στον ήχο και τη θερμική συμπεριφορά του V8.

Και τα δύο μοντέλα ενσωματώνουν υβριδική τεχνολογία υψηλής απόδοσης, στη λογική της στρατηγικής Beyond Zero: διατήρηση του πάθους και της οδηγικής συγκίνησης σε μια εποχή όπου οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση προσδιορίζουν τα πάντα.
Η Toyota επιταχύνει το πρόγραμμα εξέλιξης και σκοπεύει να παρουσιάσει τις εκδόσεις παραγωγής μέχρι το 2027.

Πηγή
















