Εάν εργάζεστε 40 ώρες σε μια εβδομάδα 168 ωρών, αυτό είναι σχεδόν το 1/4 της εβδομάδας που περνάτε στη δουλειά. Είναι λοιπόν φυσικό, να θέλετε αυτές οι ώρες να είναι όσο πιο ευχάριστες γίνεται. Αλλά δεν είναι όλοι χαρούμενοι στη δουλειά.

Στην πραγματικότητα, η Teem – μια εταιρεία λογισμικού και εργασιακών αναλυτικών στοιχείων που πρόσφατα απέκτησε η WeWork – έκανε κάποια έρευνα στο συγκεκριμένο θέμα. Σύμφωνα με την Έρευνα Ευτυχίας των Εργαζομένων του 2017 σε πάνω από 1.300 Αμερικανούς εργαζόμενους, το 48% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήταν δυσαρεστημένοι ή «κάπως ευχαριστημένοι» στην εργασία.

Μεταξύ των παραγόντων που συνέβαλαν σε αυτό ήταν η κακή ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής (48%), το γεγονός πως οι εργαζόμενοι αισθάνονται υποτιμημένοι στις θέσεις τους (46%) και πως αισθάνονται υποχρεωμένοι να ανταποκρίνονται σε συναδέλφους ανά πάσα στιγμή, λόγω εφαρμογών επικοινωνίας (49%).

«Η δουλειά μπορεί να είναι αγχωτική, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η ευτυχία δεν μπορεί να επιτευχθεί» δήλωσε ο Ζακ Χόλμκουιστ, συνιδρυτής και επικεφαλής προσωπικού στο Teem. «Ενώ μπορεί να φάινεται δύσκολο να επιτευχθεί, είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους εργοδότες. Για να αποφύγετε την εξάντληση και να μεγιστοποιήσετε την δημιουργικότητα και την παραγωγικότητα, βεβαιωθείτε πως εργάζεστε πραγματικά σε ένα περιβάλλον όπου μπορείτε να ευδοκιμήσετε» .
 

Το Business Insider συγκέντρωσε 13 ειδικούς, οι οποίοι μοιράστηκαν τις συμβουλές τους για το πώς να είστε πιο ευτυχισμένοι στην εργασία.

1. Βάλτε πρώτη την επαγγελματική σας ανάπτυξη
Όπως σε πολλές εμπειρίες στη ζωή, η ευτυχία στην εργασία ξεκινά με το πώς βλέπετε την δουλειά σας και τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεστε. Βάλτε πρώτη την επαγγελματική σας ανάπτυξη – ευτυχία στην εργασία είναι να ξέρεις ότι μπορείς να εξελιχθείς και να μάθεις μέσα από αυτήν. Η επαγγελματική εξέλιξη μπορεί να είναι οτιδήποτε – από το να κάνεις κάποια μαθήματα μέχρι να μάθεις πώς να γίνεις καλός διαχειριστής.
– Jillian Seijo, διευθυντής HR στο Develop Intelligence

2. Βρείτε τι είναι αυτό που σας παρακινεί
Πολλά άτομα είναι δυσαρεστημένα στην δουλειά τους, επειδή δεν έχουν καταλάβει τι είναι αυτό που πραγματικά τους παρακινεί – δεν έχουν την αίσθηση της σχέσης τους με την ομάδα τους.

Γι’ αυτό πρέπει να σκεφτείτε καλά τον τρόπο με τον οποίο ορίζετε την απόλαυση, την επιτυχία και την ικανοποίηση και να δείτε πώς αυτό σχετίζεται με όσα κάνετε στην εργασία. Ίσως να υπάρχει μια απόσταση ανάμεσα σε αυτό που πραγματικά σας παρακινεί και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεστε τις εργασίες σας ή με τον τρόπο με τον οποίο συνδέεστε με την ομάδα σας.
– Kira Nurieli, ιδρυτής και διευθυντής της ομάδας Harmony Strategies

3. Σημειώστε τα καθήκοντά σας και κάντε τις αντίστοιχες αλλαγές
Για τις επόμενες τρεις ημέρες, καταγράψτε όλα τα καθήκοντά σας στο χώρο εργασίας σας και σημειώστε ποιο από αυτά σας ευχαριστεί και ποιο όχι. Περιλάβετε τόσο τις εκ προθέσεως δραστηριότητες όσο και τις ακούσιες (π.χ. την αναβλητικότητα).
Μετά από τις μέρες, ελέγξτε τι σημειώσατε. Αναρωτηθείτε αν υπάρχουν κάποιες αλλαγές που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήστε όσα σας δυσαρεστούν και να μεγιστοποιήσετε αυτά που σας ευχαριστούν.
Sarah Greenberg, ψυχοθεραπεύτρια στο BetterUp.

4. Κάντε διαλείμματα 10-15 λεπτών
Δώστε στον εαυτό σας 10-15 λεπτά – είτε για διαλογισμό, είτε για μια μικρή βόλτα, ή για να ακούσετε μουσική. Το να δώσετε στον εαυτό σας περισσότερο χρόνο για «εσάς» μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε πιο προσγειωμένος και ενθουσιασμένος για την εργασία, καθώς και λιγότερο αγχωμένος.
Penelope Brackett, διευθυντής ανάπτυξης στο RiseSmart, μια υπηρεσία σταδιοδρομίας.

5. Να έχετε πάντα διαθέσιμο ένα αληθινό χαμόγελο
Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους ξένους που βλέπετε στο διαδίκτυο και να διατηρήσετε μια λίστα με τα επιτεύγματα, τις φιλοφρονήσεις και τα ευχαριστώ από τους πραγματικούς ανθρώπους.
– Lauren McGoodwin, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Career Contessa και δημιουργός του The Salary Project

6. Θα υπενθυμίζεται τον εαυτό σας γιατί σας αρέσει να εργάζεστε εκεί
Να υπενθυμίζετε στον εαυτό δσε γιατί ανυπομονούσατε να πάτε στην εργασία αυτή. Τιςπ ερισσότερες φορές, είαμστε πολύ ενθουσιασμένοι όταν ξεκινάμε μια νέα δουλειά, αλλά με την πάροδο του χρόνου, καθώς συσσωρεύεται το άγχος, ξεχνάμε τι το συναρπαστικό έχει.
Esther Gonzalez Freeman, ιδρύτρια της E Powered Media

7. Να ακολουθείτε ένα πρόγραμμα σχετικά με την ξεκούραση και την ισορροπία
Για να διατηρήσετε την ενέργειά σας, να είστε παραγωγικοί, αφοσιωμένοι και πιο ευτυχισμένοι στην εργασία σας, είναι σημαντικό να δώσετε προτεραιότητα στην ισορροπία και τα ωράρια. Η φροντίδα του εαυτού μας και οι προτεραιότητές μας, όσον αφορά στον ύπνο, την ενυδάτωση, την διατροφή και την άσκηση είναι σημαντικά μέρη της ικανότητας να είναι κάποιος ευτυχισμένος στην εργασία του.
Shefali Raina, στέλεχος επιχειρήσεων με έδρα την Νέα Υόρκη

Περιορίστε τον χρόνο με τους αρνητικούς συνεργάτες

8. Μην είστε διαθέσιμοι 24 ώρες το 24ωρο
Εκτός κι αν ρόκειται για κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή για κάποιο είδος μοναδικής περίστασης, οι υπάλληλοι δεν θα πρέπει ποτέ να είναι – ή να αισθάνονται υποχρεωμένοι – να είναι διαθέσιμοι 24 ώρες το 24ωρο. Δεν θα πρέπει να είστε σε ένα περιβάλλον που να ενθαρρύνει αυτού του είδους την εξάρτηση από την ομάδα, πάντα. Αυτό που χρειάζονται, έιναι ένα ευτυχισμένο εργατικό δυναμικό.
-Zach Holmquist, συνιδρυτής και επικεφαλής της εργασιακής εμπειρίας στην Teem, μια εταιρεία της WeWork

9. Χτίστε το δίκτυό σας
Μερικές από τις βαθύτερες σχέσεις στη ζωή μαςδημιουργούνται στην εργασία. Χρειαζόμαστρε φίλους, συμβούλους , μέντορες και υποστηρικτές για να ανακαλύψουμε ιδέες ,να ζητήσουμε συμβουλές από ειδικούς, να ζητοκραυγάσουμε, να μας βοηθήσουν να βρούμε λύσεις και να γιορτάσουμε ή να λυπηθούμε στο τέλος της εβδομάδας.

Με την οικοδόμηση του δικτύου σας, αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνετε είναι να αναπτύξετε ουσιαστικές σχέσεις με ανθρώπους που θαυμάζετε και σέβεστε, που σας στηρίζουν στην εξέλιξη της σταδιοδρομίας σας, που νοιάζονται για την ευτυχία σας και που κι εσέις θα στηρίξετε σε αντάλλαγμα.
– Deena Baikowitz, επικεφαλής δικτύου και συνιδρυτής του δικτύου Fireball

10. Συνδέστε την εργασία σας με τις εγγενείς σας αξίες
Για να είστε πιο ευτυχισμένοι στην εργασία, βοηθάει να συνδέσετε την εργασία σας με τις εγγενείς σας αξίες – ακόμα κι αν η δουλειά σας δεν έχει μεγάλο σκοπό, μπορείτε να ζήσετε τις αξίες σας.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την καλή μεταχείριση των άλλων, την διδασκαλία άλλων, την σκληρή εργασία, το να κάνετε την δουλειά σας με θετική πρόθεση, να κάνετε το καλύτερο και να το κάνετε καλά για να αποτελέσετε πρότυπο για τα παιδιά σας ή για την οικογένειά σας. Κρατώντας αυτά τα ιδεώδη στο μυαλό σας, προσθέτει και δίνει νόημα στο έργο σας.
– Diane Rosen, δικηγόρος και συνιδρυτής της Compass Consultants, μια πρακτική που βοηθά τις οργανώσεις να κινητοποιούν τους υπαλλήλους τους.

11. Περιορίστε τον χρόνο με τους αρνητικούς συνεργάτες
Μερικοί άνθρωποι θα κάνουν παράπονα για την δουλειά και θα κουτσομπολεύουν στο γραφείο, αλλά ποτέ δεν πρόκειται να παραιτηθούν. Γι’ αυτό, μειώστε τον χρόνο που περνάτε με τους αρνητικούς ανθρώπους. Περάστε χρόνο με άτομα που είναι θετικά και δοτικά. Αυτές είναι οι σχέσεις που θα σας ωφελήσουν στο μέλλον.
– Rebecca Gebhardt, ιδρυτής και σύμβουλος της Rise Up Consulting

12. Να μιλάτε στο αφεντικό σας πιο συχνά
Ο καλύτερος τρόπος για να είστε πιο ευτυχισμένος στη δουλειά είναι να μιλάτε πιο συχνά με τον προϊστάμενό σας. Παρόλο που μπορεί να είναι άβολο αρχικά, το να μιλάτε στο αφεντικό σας θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε ευκαιρίες για να έχετε έναν πιο θετικό αντίκτυπο – να μάθετε τις τους ενδιαφέρει, τι πιστεύουν ότι είναι εφικτό και τι μπορείτε να κάνετε για να τους βοηθήσετε.

Η υιοθέτηση μιας πιο συνεργατικής προσέγγισης στην εργασία σας θα αυξήσει την προβολή όσων έχετε καταφέρει και θα σας δώσει μια βαθύτερη αίσθηση του σκοπού στην καθημερινή εργασία σας.
– Dave Lane, Διευθύνων Σύμβουλος της Inventiv

13. Απορρίψτε την ιδέα του «σωστού» έναντι του «λάθους»
Οι απόψεις και τα συναισθήματά σας είναι σημαντικά και, ως εκ τούτου, το ίδιο ισχύει και για τον αντίπαλό σας. Αφήστε το εγώ σας – ευγένεια σημαίνει να δείχνετε υπομονή και σεβασμό σε ανθρώπους που σκέφτονται διαφορετικά από εσάς.

Πάρτε αρκετό χρόνο για να σκεφτείτε προτού μιλήσετε. Στη συνέχεια, προσπαθήστε να είστε αντικειμενικός αντί να προσπαθήστε να αποδείξετε πως εσείς ξέρετε τα πάντα (γιατί κανείς πραγματικά δεν τα ξέρει όλα).
– Steven Dinkin, πρόεδρος του National Conflict Resolution Center.

Φωτογραφίες: Pixabay

 


Πηγή