Η Vespa GTS θα μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πλέον αγαπημένα και δημοφιλή δίκυκλα στον κόσμο, διάδοχος της θρυλικής «Vespone».
Η οικογένεια των μεγάλων Vespa έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 2003, με την παρουσίαση των Vespa GT 125 και 200 και το 2005 μεγάλωσε, με την εμφάνιση του μοντέλου GTS 250, το οποίο ακολούθησαν εκδόσεις με κινητήρα μέχρι και 300 κ.εκ. Το 2016, στην οικογένεια Vespa GTS προστέθηκαν οι κινητήρες i-get 125 και 150 κ.εκ.
Για το 2019, ολόκληρη η γκάμα Vespa GTS βελτιώνεται ακόμη περισσότερο, με μια σειρά από αναβαθμίσεις σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, την άνεση και το στιλ.
Η νέα γκάμα Vespa GTS με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, περιλαμβάνει πέντε εκδόσεις: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport και την ολοκαίνουρια τεχνολογικά προηγμένη Vespa GTS SuperTech, η οποία διαθέτει έγχρωμη οθόνη TFT που μεγιστοποιεί τη συνδεσιμότητα με smartphone, μέσω του συστήματος VESPA MIA.
Η νέα Vespa GTS είναι εφοδιασμένη με την πιο πρόσφατη έκδοση του 4χρονου, 4βάλβιδου, υγρόψυκτου, μονοκύλινδρου κινητήρα 300 κ.εκ. με ηλεκτρονικό ψεκασμό που είναι γνωστός ως 300 HPE (High Performance Engine). Πρόκειται για τον πιο ισχυρό κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Vespa.
Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για αυξημένες επιδόσεις, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Συγκριτικά με τον προηγούμενης γενιάς κινητήρα, αποδίδει μέγιστη ισχύ 23.8 CV @ 8.250 σ.α.λ. που σημαίνει 12% αύξηση ισχύος, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 26 Nm @ 5.250 σ.α.λ. και έχει αυξηθεί κατά 18%. Αυτές οι αναβαθμίσεις συνδυάζονται με σημαντική μείωση στην κατανάλωση, με αύξηση από 29,4 χλμ./λτ. σε 31 χλμ./λτ, βάσει του κύκλου μέτρησης WMTC.
Δραστικές αλλαγές έχει υποστεί και το σύστημα μετάδοσης CVT το οποίο διαθέτει νέο ιμάντα, νέα γεωμετρία και νέα υλικά. Όλα καλύπτονται από νέο κάλυμμα από ηχομονωτικό υλικό που παρέχει μείωση των μηχανικών θορύβων. Το σύστημα συνδυάζεται με νέο πιο ανθεκτική καμπάνα συμπλέκτη.
Ο κινητήρας ελέγχεται από την τελευταίας γενιάς μονάδα ECU MIUG4 της Magneti Marelli, η οποία είναι ήδη συμβατή με τις μελλοντικές προδιαγραφές Euro 5.
Εμφανισιακά, η νέα Vespa GTS έχει δεχθεί αρκετές τροποποιήσεις, διατηρώντας παράλληλα τις βασικές σχεδιαστικές της γραμμές. Ο προβολέας και τα πίσω φώτα τώρα ενσωματώνουν πλήρη τεχνολογία LED, μια λύση που συμβάλλει στην αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας. Στο μπροστινό μέρος τοποθετήθηκε ανασχεδιασμένη ποδιά, η οποία φέρει στο κέντρο της τη χαρακτηριστική «γραβάτα», επιμηκυμένη και τονισμένη με τρία διακοσμητικά στοιχεία. Νέο είναι και το σχήμα του τιμονιού, το επιχρωμιωμένο έμβλημα του μπροστινού φτερού, οι καθρέπτες και οι γρίλιες στις πλευρές της ποδιάς, που χαρακτηρίζονται από ένα νέο κυψελωτό μοτίβο.
Στο πίσω μέρος ανανεώθηκαν και τα πλαϊνά καπάκια, ενώ οι εκδόσεις με κινητήρα 300 HPE ξεχωρίζουν από τα νέα καλύμματα του στροφαλοφόρου άξονα και του τελικού της εξάτμισης.
Η εργονομία, η φυσική θέση οδήγησης και η νέα σέλα συμβάλλουν στην άνεση και την ευκολία στην οδήγηση.
Ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα παρέχει χώρο αρκετό για δύο κράνη Vespa Visor 3.0 demi-jet και άλλες αποσκευές. Το πρακτικό ντουλαπάκι ενισχύει ακόμη περισσότερο την ικανότητα μεταφοράς αποσκευών. Μέσα στο ντουλαπάκι υπάρχει θύρα USB για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.
Τέλος, το σύστημα συνδεσιμότητας VESPA MIA επιτρέπει τη σύνδεση smartphone με το ηλεκτρονικό σύστημα της Vespa GTS μέσω Bluetooth, προσφέροντας αποκλειστικές λειτουργίες για μια πιο ευχάριστη και διασκεδαστική εμπειρία οδήγησης.
Είναι διαθέσιμο στον βασικό εξοπλισμό της Vespa GTS SuperTech και προτείνεται ως αξεσουάρ για τα υπόλοιπα μοντέλα της νέας γκάμας Vespa GTS.
Πηγή