Βασισμένο στο «Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» του Λουίτζι Πιραντέλο, του συγγραφέα των αντιθέσεων, το «6» σε σκηνοθεσία- διασκευή Αγνής Χιώτη «ζωντανεύει» κάθε Τετάρτη στο θέατρο Θησείον από την ομάδα Repente σε συνεργασία με την Dominus production.

Η πρόβα ενός θιάσου διακόπτεται  από την εισβολή κάποιων –μη ολοκληρωμένων- θεατρικών ηρώων οι οποίοι αναζητούν την ιστορία τους. Το «είμαι» μπερδεύεται με το «παίζω».

Ενα παιχνίδι ρόλων και μεταμορφώσεων που φέρνει ηθοποιούς, αλλά και θεατές αντιμέτωπους με το δίλημμα θέατρο ή πραγματικότητα και όλοι μαζί αναζητούν τη δική τους αλήθεια.

Η έναρξη της παράστασης ευρηματική. Η σκηνοθέτις Αγνή Χιωτη μυεί αμέσως το θεατή στο έργο και του «επιτρέπει» να ταυτιστεί, να εναντιωθεί και σίγουρα να προβληματιστεί.

Εννέα νέοι ηθοποιοί τολμούν να αναμετρηθούν  με ένα από τα διασημότερα –και ανατρεπτικότερα για την εποχή του- θεατρικό κείμενο του Λουίτζι Πιραντέλλο. Σε μια διασκευή- πρόταση με ζωντανή μουσική επί σκηνής, φλαμένγκο, αφαιρετικά σκηνικά και ατμόσφαιρες αχρονικές και ατοπικές, το ενδιαφέρον της πλοκής αλλά και οι ερμηνείες των ηθοποιών δεν επιτρέπουν στιγμή αφαίρεσης.

Στη σκηνή συναντήσαμε λίγο πριν την παράσταση δυο από τους ηθοποιούς, τον Κώστα Πιπερίδη και την Ανθούλα Ευκαρπίδου. Νιόπαντρο ζευγάρι στη ζωή, αλλά και «ζευγάρι πρωταγωνιστών» στην παράσταση.

1. «Θέατρο μέσα στο θέατρο» είναι η προσέγγιση του Πιραντέλλο. Είναι τελικά ένα έξυπνο εργαλείο για να καταλάβει ο θεατής τον κόσμο του θεάτρου; Η ένας τρόπος για να πειραματιστεί ο ηθοποιός ανάμεσα στην πραγματικότητα και το θέατρο;

Κ.Π.: Πιστεύω πως ένας ηθοποιός δεν μπορεί να πειραματιστεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και το θέατρο γιατί θεωρώ ότι είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Τώρα σε ότι αφορά το «θέατρο μέσα στο θέατρο» θεωρώ πως είναι ένα από τα εργαλεία του Πιραντέλο για να δείξει στους θεατές κάποιες ακραίες καταστάσεις, ώστε να τους μεταδώσει πιο εύκολα και απλά την στιγμή της αλήθειας.

Α.Ε.: Θέατρο μέσα στο θέατρο!! Ακούγεται τόσο περίεργο και περίπλοκο που πολλοί φίλοι με ρωτάνε τι είναι αυτό και αν θα το καταλάβουν. Η απάντηση είναι έλα να δεις την παράσταση και θα σου λυθούν οι απορίες…
Είναι πιο απλό από όσο ακούγεται!
Κατά την δική μου άποψη δεν είναι ότι ο θεατής καταλαβαίνει καλύτερα τον κόσμο του θεάτρου.
Ίσως να μπερδεύεται και περισσότερο αλλά σίγουρα ταξιδεύει σε δύο κόσμους που δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα αν αυτοί συνυπάρξουν σωστά…
Δεν χωράει καμία αμφιβολία φυσικά ότι είναι ένα έξυπνο εργαλείο του Πιραντέλλο και όσων συγγραφέων χρησιμοποιούν το “θέατρο μέσα στο θέατρο”, καθώς μεταφέρουν έναν κόσμο σκληρό ή και φανταστικό ακόμη, με έναν τρόπο πιο απλό και αληθινό. Και εκεί είναι που καλούμαστε εμείς οι ηθοποιοί μαζί με την σκηνοθέτη να πειραματιστούμε ανάμεσα στους δύο κόσμους και να τους μεταφέρουμε στους θεατές!

Κώστας Πιπερίδης και Ανθούλα Ευκαρπίδου. Νιόπαντρο ζευγάρι στη ζωή, αλλά και «ζευγάρι πρωταγωνιστών» στην παράσταση

2. Τελικά η ζωή μεταφέρεται αυτούσια στην σκηνή, χωρίς παρεμβάσεις, αφαιρέσεις ή υπάρχει ενα όριο μεταξύ θεάτρου και πραγματικότητας;

Κ.Π.: Σαφέστατα υπάρχει ένα όριο μεταξύ θεάτρου και πραγματικότητας!
Βασικά νομίζω πως είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Μέσα στο θέατρο υπάρχει η ζωή της στιγμής αλλά η πραγματικότητα είναι η ζωή η ίδια!

Α.Ε.: Φυσικά και υπάρχει ένα όριο μεταξύ θεάτρου και πραγματικότητας.
Δεν είναι δυνατόν να μεταφέρεται αυτούσια η ζωή στην σκηνή για ευνόητους λόγους.
Η τέχνη όμως του θεάτρου είναι να «φλερτάρει» τόσο πολύ με την πραγματικότητα και να είναι όσο το δυνατόν πιο αυθεντική!
Αν καταφέρεις δηλαδή να συν-κινήσεις τον θεατή τότε έχεις μεταφέρει ένα κομμάτι της πραγματικής ζωής και αυτός είναι και ο στόχος του ηθοποιού.

3. Οι δυο σας ουσιαστικά ζείτε κ θέατρο κ πραγματικότητα. Είστε ζευγάρι στη ζωή και μαζί επι σκηνής. Υπάρχουν στις ερμηνείες σας στοιχεία από τη ζωή σας;

Κ.Π.: Προφανώς και υπάρχουν στοιχεία από την καθημερινότητά μας πάνω στην σκηνή.
Όπως είναι λογικό σε όσους περνάνε πολύ χρόνο μαζί, τα σώματα τους μιλάνε ακόμα και στις παύσεις!!

Α.Ε.: Όπως είπα και παραπάνω άλλο ζωή άλλο θέατρο.
Υπάρχει φυσικά μια διαφορετική προσέγγιση στην ερμηνεία η οποία είναι αναπόφευκτη καθώς το θέατρο είναι επικοινωνία και δύο άνθρωποι που γνωρίζονται πολύ καλά μπορούν να εισπράξουν διαφορετικά ακόμα και ένα βλέμμα.

Στιγμιότυπο από την παράσταση

4. Πείτε μας το πιο ενδιαφέρον σχόλιο που σας έκανε θεατής για την παράσταση «6»

Κ.Π.: Το πιο ενδιαφέρον σχόλιο ήταν όταν μια γνωστή καλλιτέχνης – μουσικός έπιασε την σκηνοθέτη μου, Αγνή Χιώτη, και της είπε πως θα έπρεπε να μου δώσει μεγαλύτερο ρόλο!! Χαχαχα!Δεν μπορώ να σκεφτώ ποιο είναι το πιο ενδιαφέρον σχόλιο που έχουν κάνει για την παράσταση μας αλλά σίγουρα είναι τρομερά ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο την παρακολουθούν!

Α.Ε.: Ίσως να μην έχει έρθει ακόμα το πιο ενδιαφέρον σχόλιο καθώς βρισκόμαστε ακόμα στην μέση των παραστάσεων…
Σίγουρα όμως είναι πολύ κολακευτικό να ακούς από ανθρώπους που δεν παρακολουθούν καθόλου τέτοιο είδος θεάτρου ότι δεν κατάλαβαν πώς πέρασε η ώρα.. Ή να σου λένε προσωπικά ότι θα σε ήθελαν παραπάνω στην σκηνή…
Όλα αυτά για μένα ξεπερνούν ένα ενδιαφέρον σχόλιο απλά!

Το «6» σε σκηνοθεσία- διασκευή Αγνής Χιώτη «ζωντανεύει» κάθε Τετάρτη στο θέατρο Θησείον

Ταυτότητα Παράστασης:

  • Διασκευή – Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη
  • Σχεδιασμός Φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
  • Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
  • Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου
  • Πρωτότυπη Μουσική/Μουσική Eπιμέλεια: Αναστασία Μανιάτη
  • Κινησιολογία: Mαρία Δελετζέ
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Νικολίνα Καραθύμιου
  • Bοηθός ενδυματολόγου: Στεφανία Λυμπεροπούλου
  • Art designer: Ιάσονας Καστόρης
  • Παίζουν: Καλή Δάβρη, Ανθούλα Ευκαρπίδου, Γιώργος Καρατζιώτης, Σήφης Μάινας, Κυριάκος Μαρκάτος, Κώστας Πιπερίδης, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη, Θάλεια Χαραρά
  • Οργάνωση παραγωγής: Μαρία Καβαλλάρη
  • Προβολή – Επικοινωνία: Νατάσα Μακρογιαννέλη 

Κάθε Τετάρτη (εως 17 Απριλιου),

Ώρα παραστάσεων: 21:00,  Διάρκεια: 75’ Εισιτήρια: Κανονικό 12 ευρώ, μειωμένο 8

Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/6-theatro-thiseion/?lang=el

«Θησείον – ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ»

Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)

Τηλέφωνο Θεάτρου: 2103255444 


Πηγή