Το «όνομα» DS (γαλλικό Déesse, δηλαδή θεά) είναι συνυφασμένο με ένα αυτοκίνητο που όταν παρουσιάστηκε έμοιαζε σαν να έχει έρθει από τον… Άρη.

Συνόδευε τον διάσημο και θρυλικό «βάτραχο» της Citroen, που έκανε πασίγνωστη την μάρκα για τις καινοτομίες της και πούλησε σχεδόν 1,5 εκατομμύρια σε 20 χρόνια (1955-1975) παρουσίας στην παγκόσμια αγορά.

Το 2018 το Group PSA στο οποίο ανήκει η Citroen, αποφάσισε να κεφαλαιοποιήσει την προστιθέμενη αξία του τίτλου DS και έτσι δημιουργήθηκε η DS Automobiles, μια «ανεξάρτητη» μάρκα που απευθύνεται σε όσους επιθυμούν την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων, που ξεχωρίζουν από την «μεσαία τάξη» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κάπως έτσι πριν λίγες εβδομάδες, οδηγήσαμε στην Ελλάδα και σας παρουσιάσαμε το DS 7 Crossback, που δοκιμάζουμε σε αυτό το άρθρο, σε έκδοση με κινητήρα 1.5 BlueHDi 130 ίππων.

Το επιβλητικό, στρογγυλεμένο αμάξωμα που τραβάει τις ματιές ακόμα και των πλέον αδιάφορων, βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 της PSA και έχει μήκος 4,57μ, πλάτος 1,895μ, και μεταξόνιο 2,738μ, που αντιστοιχεί σε μεγαλύτερα μοντέλα από αυτά της μεσαίας κατηγορίας.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου, μοιάζει πολύ με αυτήν της διάσημης Πυραμίδας του Λούβρου, στην καρδιά του Παρισιού, όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε.

Με αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) μόλις 0.31 και βάρος περί τα 1400 κιλά (το πιο ελαφρύ από τα μικρομεσαία SUV), το ογκώδες όχημα μπορεί να κάνει πλήρη κύκλο στροφής διαμέτρου 10,6 μ. και να κυκλοφορεί με άνεση τόσο εκτός, όσο και εντός πόλης.

Οι προβολείς είναι LED περιστρεφόμενοι (κατά 180 μοίρες), τα πίσω φώτα είναι 3D full LED, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, φορούν υψηλού προφίλ ελαστικά εξασφαλίζοντας την άνεση των επιβατών.

Οι διακοσμητικές ποδιές υποδηλώνουν την «διάθεση» για εκτός ασφαλτόδρομου περιηγήσεις, γεγονός που υποστηρίζει και η απόσταση των 19εκ. από το έδαφος, αλλά και οι επιλογές από το πρόγραμμα Drive mode, που προσαρμόζουν τα ηλεκτρονικά αναλόγως των συνθηκών (χιόνι, λάσπη, άμμος).

Στο εσωτερικό, η αίσθηση άνεσης και υψηλής ποιότητας υλικών, δείχνουν την προσέγγιση της μάρκας στον τομέα της πολυτελούς μετακίνησης και της τεχνολογικής υπεροχής. Οι χώροι υπέρ επαρκούν για τέσσερις ενήλικες (με λίγες ανοχές μπορούν και πέντε), που εύκολα μπορούν να βολέψουν τις αποσκευές τους στον όγκου 555 λίτρων χώρο αποσκευών.

Οι διακόπτες μοιάζουν με πολύτιμους λίθους (χρησιμοποιείται η τεχνοτροπία της Guilloche για την χάραξη μετάλλων με καλέμι), η ποιότητα και το φινίρισμα των επενδύσεων, ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς (ειδικά αν συνδυαστεί και με την τιμή κτήσης), ενώ τα μεγάλα και αναπαυτικά καθίσματα προσφέρουν άρτια πλευρική στήριξη σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ηλεκτρικά ανακλινόμενη από 23 έως 32 μοίρες.

Η σχεδίαση έχει πολλά στοιχεία από γαλλική φινέτσα, αν και –προσωπικά- θα την χαρακτηρίζαμε υπερβολική, τόσο που λειτουργεί και σε βάρος της εργονομίας. Πάντως, θα αναγνωρίσουμε ότι, η DS έχει προσέξει και την παραμικρή λεπτομέρεια, κυρίως στο καντράν και στην κεντρική κονσόλα όπου βρίσκονται υπερβολικά πολλοί διακόπτες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως το high-tech εσωτερικό με τις δυο ψηφιακές οθόνες των 12 ιντσών (ακόμα και στην βασική έκδοση) υπερκαλύπτει τις ανάγκες πληροφόρησης και ενημέρωσης του οδηγού.

Εδώ, είναι σαφές ότι, εκτός από την πολυτέλεια και την άνεση, η μάρκα δίνει έμφαση στα συστήματα ενημέρωσης και ασφάλειας, εξοπλίζοντας το DS7 Crossback με όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διαθέτει το Group (ημι-αυτόνομη οδήγηση έως τα 180 χλμ/ώρα, υπέρυθρη κάμερα για νυχτερινή οδήγηση που ανιχνεύει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως 100 μ, προσαρμοζόμενη ανάρτηση, κάμερα οδηγού η οποία σκανάρει το πρόσωπο και τα μάτια του οδηγού, πλήρως αυτόνομο παρκάρισμα κ.α.)

Ειδικά για τις αναρτήσεις πολλαπλών σημείων να σημειώσουμε ότι, το DS7 Crossback χρησιμοποιεί το κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία νέο σύστημα αναρτήσεων της Citroen, με μεταλλικά ελατήρια, αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) που βοηθούν ελατήρια & αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες.

Τα μετατρόχια εμπρός/πίσω διαφέρουν, τα περισσότερα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από ελαφριά υλικά, τα στοιχεία του αμαξώματος είναι βιδωμένα μεταξύ τους και η στρεπτική ακαμψία είναι αυξημένη κατά 30% από το στάνταρ μοντέλο.

Το DS7 της δοκιμής μας «φορούσε» τον νέο 1.5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα, με ισχύ 130 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm.

Ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων δεν κάνει …πύραυλο το βάρους 1420 κιλών όχημα, αλλά του προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις (10,8’’ για τα 0-100 χλμ/ώρα και τα 195 χλμ τελικής ταχύτητας), σε συνδυασμό με απρόσμενη οικονομία καυσίμου, που στην περίπτωσή μας έδειξε μέση τιμή 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ, παρά το γεγονός του ότι, τα περισσότερα χιλιόμετρα τα «γράψαμε» σε πολλές μικρές, εντός πόλης μετακινήσεις.

Στην οικονομία συμβάλλει και η άψογη λειτουργία του συστήματος start/stop, ενώ με ρυθμό και ψυχραιμία σε ταξίδια σε ανοικτούς δρόμους, η μέση κατανάλωση μπορεί να κατέβει και κάτω από τα 5 λίτρα.

Από την σχεδόν τέλεια θέση του οδηγού, θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός, ή καλά διαβασμένος για να μπορέσεις να θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα (το μπουτόν βρίσκεται στο κέντρο και ψηλά πάνω στο ταμπλό, έντεχνα …καμουφλαρισμένο).

Στην συνέχεια, οι εργονομικές λεπτομέρειες θα δυσκολέψουν και τον πλέον έμπειρο σε αλλαγές οχημάτων οδηγό, ενώ το σύστημα πολυμέσων (αν δεν είσαι μελετηρός, ή δεν τριφτείς μέρες μαζί του), δύσκολα θα μάθεις να το χρησιμοποιείς. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική οθόνη, όπου οι δυνατότητες ρύθμισης ξεπερνούν την εμπειρία που δίνει μια εβδομάδα συμβίωσης με το DS7, αν και το τελικό αποτέλεσμα ικανοποιεί και δεν σε αφήνει να πλήξεις.

Η συνέχεια είναι πολύ καλύτερη, με τον κινητήρα να λειτουργεί σαν βενζινοκινητήρας, χωρίς κραδασμούς και κροτάλισμα και την ποιότητα κύλισης σχεδόν αυτή που περιμένουν, όσοι είχαν την ευτυχία να μεταφερθούν –έστω- με κάποιον από τους 1,5 εκατομμύρια «βάτραχους».

Η λειτουργία των αναρτήσεων σε συνδυασμό με την ηχομόνωση, το ψηλό προφίλ των ελαστικών και την αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, δίνει στο DS7 (αξιοκρατικά) τον τίτλο του «ταξιδιάρικου», ενώ οδηγώντας το εντός πόλης διαπιστώνεις ότι, το μόνο πρόβλημα που μπορείς να έχεις είναι η εύρεση θέσης παρκαρίσματος, που όμως, αν βρεθεί έστω οριακά, θα βολευτείς καθώς τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και το «κοφτερό» τιμόνι παρκάρουν το ογκώδες αμάξωμα εύκολα.

Στα θέματα οδικής συμπεριφοράς, το 1500άρι DS7 της δοκιμής μας, δεν είναι αυτό που θα σε τραβήξει σε γρήγορους ρυθμούς, καθώς αποστολή του είναι, οι άνετες, ασφαλείς και με αίσθηση πολυτέλειας μετακινήσεις εντός ή εκτός αστικού ιστού.

Μάλιστα, το ύψος από το έδαφος, οι ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών και το προφίλ των ελαστικών, επιτρέπουν και εξορμήσεις σε δασικούς ή αγροτικούς δρόμους χωρίς πρόβλημα και με μια αίσθηση ασφάλειας, αφού στον πάτο του χώρου αποσκευών, υπάρχει ρεζέρβα ασφαλείας.

Ουδέτερο στις περισσότερες των περιπτώσεων, το DS7 αρχίζει να γέρνει και να υποστρέφει όταν το πιέσεις για γρήγορους ρυθμούς, κάτι εφικτό με τον άριστο πετρελαιοκινητήρα των μόλις 1500 κ.εκ.. Φυσικά, αν το παρακάνεις, επεμβαίνουν τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που διαθέτει το μεσαίο πολυτελές γαλλικό SUV, ενώ στα πολύ δύσκολα, τα φρένα δεν αφήνουν αμφιβολίες στο αμάξωμα, για το ποιος έχει το …πάνω χέρι.

Επίσης, αν στηριζόμενος στην ικανότητα της ανάρτησης περνάς γρήγορα από τις έντονες κακοτεχνίες των δρόμων, τότε θα νοιώσεις ενόχληση (ειδικά στο άνοιγμα της ανάρτησης) και ενδεχομένως ελαφρά μετατόπιση του πίσω μέρους.

Όμως, δεν χρειάζεται να φτάσεις σε οριακές καταστάσεις με ένα τέτοιο όχημα. Το οδηγείς απολαμβάνοντας κάθε στιγμή, τόσο την πολυτέλεια, όσο την άνεση και τον προσφερόμενο εξοπλισμό, που κάνει την ζωή πιο όμορφη και τις μετακινήσεις -ακόμα και για δουλειά-, διασκέδαση.

Με πολλούς εξυπηρετικούς χώρους, άψογο ηχοσύστημα, αποτελεσματικό κλιματισμό, πανίσχυρα φώτα και άφθονες δόσεις γαλλικής φινέτσας, το DS7 είναι ένα μεσαίο SUV, που ξεχωρίζει τόσο σε εμφάνιση, όσο και στην χρήση από τον ανταγωνισμό του, ειδικά για όσους δεν είναι ιδιαίτερα μινιμαλιστές.

Βέβαια τόσο αυτοί, όσο και οι λάτρεις του λιτού στυλ, θα εκτιμήσουν την τιμή του, που στην βασική έκδοση ξεκινά από τα 28.000 ευρώ, ενώ στην έκδοση που δοκιμάσαμε (So Chic) φτάνει τα 36.300 ευρώ.

Υπέρ

Σχεδίαση

Ποιότητα και πολυτέλεια

Τεχνολογία

Χώροι

Κινητήρας

Κατανάλωση

Φρένα και φώτα

Ποιότητα κύλισης

Ευελιξία

Εξοπλισμός

Τιμή

Κατά

Σχεδιαστικές υπερβολές

Εργονομία

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Μεσαίο επιβατικό, 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.553 Χ 1.906 Χ 1.621 χλστ

Μεταξόνιο: 2.738 χλστ

Βάρος: 1.420 κιλά

Ρεζερβουάρ: 62 λτ

Χώρος αποσκευών: 555 / 1752 λίτρα

Κινητήρας: Πετρελαίου, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.499 κ.εκ.

Ισχύς: 130 ίπποι/3.750 σαλ

Ροπή: 300 Nm/1.750 σαλ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100: 10,8΄΄

Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,5 λτ/100χλμ

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

Τροχοί: 235/55/18

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής 10,5μ

Εκπομπές CO2: 107 γρ/χλμ

Τέλη κυκλοφορίας: 104.86 ευρώ

Νίκος Τσάδαρης


Πηγή