Μεγάλο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των μπαταριών νέας γενιάς έχουν οι ευρωπαϊκές χώρες. Άλλωστε, σημαντικό μέρος της οικονομίας τους στηρίζεται στα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων.

Αυτό που αποτελεί θέμα για τις εταιρείες στη γηραιά ήπειρο, είναι το υψηλό κόστος των μπαταριών, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε επίπεδα που είναι απαγορευτικά για τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές.

Στις προσπάθειες που κάνουν η Γερμανία και η Γαλλία, για να αναπτυχθούν εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που θα ασχοληθούν με τις μπαταρίες νέας γενιάς, μπαίνει και η Μεγάλη Βρετανία. Ωστόσο, υπάρχει και ένα «αγκάθι», που αφορά τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας των αυτοκινητοβιομηχανιών, λόγω των συνεπειών από το Brexit, του εμπορικού πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας καθώς και της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Βρετανοί αποφάσισαν να δεσμεύσουν 35 εκατ. δολάρια για την έρευνα των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, σύμφωνα με το Bloomberg, στο πρόγραμμα ενίσχυσης των προσπαθειών για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται και η ίδρυση ενός εργοστασίου υψηλών προδιαγραφών.

Η κυβέρνηση θέλει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών μεγάλης κλίμακας, στο οποίο θα καλύπτονται οι ανάγκες των εταιρειών που διαθέτουν εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στη Μεγάλη Βρετανία, συμπεριλαμβανομένων των Jaguar Land Rover και Nissan.

Παράλληλα, όλο αυτό το σχέδιο περιλαμβάνεται στην προσπάθεια των Βρετανών για να μειωθούν τα αέρια που δημιουργούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, στα πλαίσια μιας πιο «πράσινης» πολιτικής.

Βεβαίως, ο βασικός γνώμονας είναι ο οικονομικός, δεδομένου ότι το Brexit δημιουργεί διάφορες αμφιβολίες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Honda, που δήλωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιό της στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021 και θα έχει ως κόστος την απώλεια 3.500 θέσεων, αλλά και της Nissan, η οποία αναγκάστηκε να αλλάξει τα σχέδιά της για την κατασκευή ενός νέου μοντέλου στο Σάντερλαντ.

newsbeast.gr


Πηγή