Το Nissan GT-R Nismo 2020 διαθέτει στυλ που αντανακλά την μακροχρόνια αγωνιστική φιλοσοφία του ιστορικού αγωνιστικού οίκου της φίρμας. Έχει αναρίθμητες τεχνολογίες, εμπνευσμένες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με γνώμονα τη βελτίωση της απόδοσής του μέσω της εξαιρετικής αεροδυναμικής, της ανάρτησης, των συστημάτων μετάδοσης αλλά και κίνησης, δημιουργώντας ένα ισορροπημένο μηχάνημα οδήγησης που είναι έτοιμο να βγει τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα.
Με νέους αγωνιστικού τύπου στροβιλοσυμπιεστές, βελτιωμένο έλεγχο αλλαγής ταχυτήτων, ελαφρύτερα εξαρτήματα, μειωμένη συνολική μάζα και αναβαθμίσεις στα φρένα, τους τροχούς και τα ελαστικά, το GT-R Nismo 2020 κατάφερε να μειώσει κατά των 2,5 δευτερόλεπτα τον χρόνο στην πίστα δοκιμών και εξέλιξης της μάρκας. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει αυξηθεί και η σταθερότητα του μοντέλου σε υψηλές ταχύτητες, που τώρα αγγίζουν τα 300 χλμ / ώρα.
Κατασκευασμένο με τη νοοτροπία του kaizen
Η επιδίωξη της τελειότητας απαιτεί επιμονή. Η συνεχής ανάγκη για εξέλιξη και τελειοποίηση, είναι αυτό που στα Ιαπωνικά ονομάζεται kaizen. Το kaizen βρίσκεται στο επίκεντρο του GT-R Nismo, όπως φυσικά και στην νοοτροπία της ομάδας που πλαισιώνει αυτό το εγχείρημα. Οι άνδρες και οι γυναίκες της ομάδας εξέλιξης του μοντέλου, διακατέχονται από μια εγγενή περιέργεια και μια νοοτροπία που συνοψίζεται στο “τι θα γινόταν αν…”, όταν επανεξετάζουν και την παραμικρή λεπτομέρεια. Οι μικρές βελτιώσεις μπορεί να μην φαίνονται πολύ σημαντικές μεμονωμένα, αλλά όταν συνδυάζονται στο σύνολό τους, η διαφορά γίνεται αντιληπτή. Αυτό είναι το “μεγαλείο” στον χαρακτήρα ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Δεν έχει να κάνει μόνο με αριθμούς και επιδόσεις, αλλά με το ολιστικό αποτέλεσμα του πώς το όχημα γίνεται “προέκταση” του σώματος και του πνεύματος του οδηγού, καθώς το αυτοκίνητο “ζωγραφίζει” σε έναν αγαπημένο δρόμο, ή στην πίστα.
Εξέλιξη με ευθύνη του Hiroshi Tamura
Ο Hiroshi Tamura, γνωστός ως “Mr. GT-R”, βρίσκεται στην Nissan για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Έχοντας αφιερώσει την καριέρα του στην εξέλιξη και βελτίωση του GT-R, έχει συμμετάσχει σε σχεδόν κάθε βήμα της εξέλιξης του μοντέλου.
Η αγάπη του για το πιο γνωστό σπορ αυτοκίνητο της μάρκας ξεκίνησε αρκετά νωρίς. Στην ηλικία των 10 ετών, είδε τον Takahashi Kunimitsu με το γαλανόλευκο 2000 Skyline GT-R σε ένα επικό φινίρισμα στην βρεγμένη πίστα του Fuji Speedway, κερδίζοντας ισχυρούς, τότε, αντιπάλους όπως το Mazda RX3. Ο Tamura γνώριζε από εκείνη τη στιγμή ότι ήθελε να είναι ένα κομμάτι στο πάζλ των επιτυχιών του GT-R.
Σήμερα, ο Tamura εξασφαλίζει ότι το GT-R θα συνεχίσει να εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου, έχοντας να αντιμετωπίσει έναν οξύ ανταγωνισμό που συμπεριλαμβάνει όχι μόνο μερικά από τα πιο ακριβά supercars, αλλά και σε μερικές περιπτώσεις και hypercars.
Κινητήρας VR38DETT, με υπερσυμπιεστές GT3
Ο κινητήρας του GT-R Nismo 2020, γνωστός και ως “VR38DETT,” είναι το αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας που η Nismo (Nissan Motorsport) έχει αποκτήσει από τη συμμετοχή της σε πολυάριθμες εκδηλώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε όλο τον κόσμο. Πλέον διαθέτει ένα ζεύγος υπερσυμπιεστών υψηλής ροής και μεγάλης διαμέτρου, όμοιων με αυτούς της αγωνιστικής έκδοσης του GT3.
Οι νέοι υπερσυμπιεστές διαθέτουν φτερωτή τουρμπίνας με 10 πτερύγια (ένα λιγότερο από το τρέχον μοντέλο), όπου το καθένα από αυτά είναι 0,3 χιλιοστά λεπτότερο. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση της μάζας κατά 14,5% και συνεπώς της αδράνειας (24%), επιτρέποντας αύξηση της απόκρισης.
Όπως και στην βασική έκδοση του μοντέλου, κάθε κινητήρας συναρμολογείται στο χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος, σε έναν ειδικό “αποστειρωμένο” χώρο με σχολαστικά εκπαιδευμένους τεχνικούς, ενώ μια πλάκα αλουμινίου προστίθεται στο μπροστινό μέρος του κάθε κινητήρα, που δείχνει το όνομα του τεχνίτη Τakumi που τον δημιούργησε.
Το αναβαθμισμένο σύστημα της εξάτμισης από τιτάνιο, διαθέτει τώρα έναν πιο εμφατικό, αλλά όχι ενοχλητικό ηχητικό τόνο, που διαπερνά την καμπίνα. Οι χειροποίητες, “καπνισμένες” απολήξεις, υπογράφουν με τον καλύτερο τρόπο το ελαφρύ σε βάρος σύστημα.
Το βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, όταν τεθεί σε R-mode, επιτυγχάνει αλλαγές πιο δυναμικά, χάρη σε έναν νέο αλγόριθμο για το Adaptive Shift Control (ASC). To ASC επιλέγει την βέλτιστη σχέση για κάθε σενάριο οδήγησης, κάτι που μπορεί να γίνει ιδιαίτερα αισθητό κατά τη διάρκεια της πέδησης και όταν το αυτοκίνητο στρίβει σε γωνίες, προσφέροντας ακρίβεια στον χειρισμό με ταχύτερα “κατεβάσματα” και μειώνοντας την υποστροφή, κατά την είσοδο στην στροφή. Με την ταχύτητα του κινητήρα να διατηρείται σε υψηλότερο ρυθμό χάρη στην εμπλοκή χαμηλότερης σχέσης, η επιτάχυνση βελτιώνεται αισθητά όταν το αυτοκίνητο βγαίνει από την στροφή.
Αεροδυναμική, σχεδιασμός και μεγάλη δόση ανθρακονημάτων
Με γνώμονα τα οφέλη της αεροδυναμικής , ο σχεδιασμός του GT-R Nismo 2020 έχει υποστεί σημαντική εξέλιξη. Οι αλλαγές είναι εντελώς λειτουργικές, αυξάνοντας την ψύξη στρατηγικών τμημάτων του αυτοκινήτου όπως τον χώρο του κινητήρα και τα φρένα, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά την τιμή 0,26 του συντελεστή οπισθέλκουσας.
Ένας ακόμα τομέας που κάνει ξεχωριστό το ιαπωνικό υπεραυτοκίνητο, είναι η ποσότητα ανθρακονημάτων που φέρει. Χάρη στο συγκεκριμένο υλικό, τα περισσότερα εξαρτήματα είναι ελαφρύτερα σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο, περιλαμβάνοντας τους προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά (-4,5 κιλά), το καπό (-2 κιλά), την οροφή (-4 κιλά), το πορτμπαγκάζ και την πίσω αεροτομή. Ακλουθώντας την φιλοσοφία του kaizen, κάθε επιμέρους στοιχείο έχει βελτιωθεί για να μειώσει το βάρος, να αυξήσει την άντωση και να βελτιώσει την αεροδυναμική. Συνδυαστικά, αυτά τα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου έχουν οδηγήσει σε μια συνολική εξοικονόμηση βάρους 10,5 κιλών, εκτός της μείωσης των 20 κιλών που επετεύχθησαν από τις αναβαθμίσεις και τα νέα εξαρτήματα.
Όμως, το πιο σημαντικό κομμάτι εφαρμογής ανθρακονήματος είναι η οροφή από ανθρακονήματα που “απαλλάσσει” το όχημα από σημαντικό βάρος, μειώνοντας παράλληλα το κέντρο βάρους. Το ίδιο το πάνελ οροφής κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας μια παγκοσμίως πρώτη τεχνική που συνδυάζει μια διαδικασία συμπιεσμένης χύτευσης Prepreg με μια πλάκα άνθρακα και μια ελαφριά δομή με “σάντουιτς” σκληρού αφρού. Αυτό δίνει στη δομή του άνθρακα μια πιο σφιχτή και ελαφριά πλέξη, βελτιώνοντας την ηχομόνωση, καθώς και μια εντυπωσιακή εμφάνιση. Στις επιπλέον βελτιώσεις με ανθρακονήματα, συναντώνται και οι αεραγωγοί NACA στο καπό, οι οποίοι τώρα ενσωματώνονται στη σύνθετη δομή.
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3 GT-R, ενέπνευσε έντονα το σχεδιασμό των νέων μπροστινών φτερωτών του GT-R Nismo 2020. Τώρα διαθέτουν σπορ περσίδες που αυξάνουν την κάθετη δύναμη κατά 7 κιλά, χωρίς να δημιουργούν πρόσθετη οπισθέλκουσα. Τα αεριζόμενα φτερά που έχουν δοκιμαστεί σε αεροδυναμική σήραγγα, συμβάλλουν στην ομαλή ροή του αέρα κατά μήκος του υπόλοιπου αυτοκινήτου και αποτρέπουν τη δημιουργία στροβιλισμού στο πίσω φτερό, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Ως πολύλειτουργικό χαρακτηριστικό, βοηθούν επίσης στην απομάκρυνση του καυτού αέρα, μακριά από τον χώρο του κινητήρα.
Στις διαθέσιμες επιλογές χρωμάτων του μοντέλου περιλαμβάνονται τα Solid Red, Jet Black Pearl, Super Silver Quadcoat και Pearl White Tricoat, ενώ όλα τα χρώματα, συνοδεύονται από μαύρους πλευρικούς καθρέπτες που το διαφοροποιούν από τα άλλα μοντέλα GT-R.
Φρένα της Brembo με κεραμικούς ρότορες
Η Nissan συνεργάστηκε με τον Ιταλό κατασκευαστή φρένων Brembo για να δημιουργήσει ένα ολοκαίνουργιο πακέτο φρένων για το GT-R Nismo 2020. Οι ειδικές μεγάλες δαγκάνες συνοδεύονται από μεγάλους κεραμικούς ρότορες, τους μεγαλύτερους που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε Ιαπωνικό αυτοκίνητο, διάστασης 410 χλστ (16,1 ίντσων) εμπρός και 390 χλστ (15,3 ίντσων) πίσω.
Οι 6πίστονες εμπρός και οι 4πίστονες δαγκάνες πίσω, είναι εξαιρετικής ακαμψίας. Η ολοκαίνουργια κατασκευή τους βελτιώνει σημαντικά τον χρόνο αντίδρασης των φρένων. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός έχει ένα πεντάλ φρένου με μεγαλύτερη απόκριση, πιο προοδευτικό, με πλούσια πληροφόρηση που του επιτρέπει να ρυθμίσει με χειρουργική ακρίβεια τη δύναμη της πέδησης, με αποτέλεσμα να μειώνει την ταχύτητα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, χωρίς να “κουράζει” τα φρένα.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα προέρχεται από τη δομή του άνθρακα και του καρβιδίου του πυριτίου, αυτών καθαυτών των ρότορων. Αυτό επιφέρει μια συνολική μείωση 16,3 χιλιόγραμμων στο μη συζευγμένο βάρος.
Παράλληλα, η ψύξη του κάθε εμπρόσθιου ρότορα βελτιώθηκε με τη μεταβολή της γωνίας στην οποία είναι τοποθετημένοι οι αεραγωγοί, βοηθώντας έτσι να διοχετευτεί υψηλότερη ροή αέρα προς τα κέντρα τους. Ως τελευταία “πινελιά”, οι δαγκάνες έχουν “βυθιστεί” σε ένα πυράντοχο κίτρινο χρώμα, που όχι μόνο μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες πάνω από 1.000 βαθμούς Κελσίου, αλλά είναι ανθεκτικό σε αποχρωματισμό από σκληρή χρήση και επαναλαμβανόμενες διαδρομές με απότομες μεταβολές θερμοκρασιών.
Αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης
Οι τελευταίες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις του GT-R του Nismo 2020, βελτιώνουν τη σταθερότητα στις στροφές (πλευρική G), με αυξημένη απόκριση ταχύτητας και ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι διαθέτει καλύτερη γραμμικότητα και ακρίβεια από ποτέ, απαιτώντας ελάχιστες διορθώσεις ακόμη και σε ταχύτητες που φτάνουν τα 300 χλμ /ω.
Οι αποκλειστικές σφυρήλατες ζάντες RAIN 20 ιντσών, είναι κατά 100 γραμμάρια ελαφρύτερες και ενσωματώνουν ένα νέο σχεδιασμό εννέα ακτίνων, ενισχύοντας την ακαμψία παρά τη μείωση του βάρους. Το λογότυπο Nismo που έχει εφαρμοστεί με διαμαντοκοπή στο χείλος της κάθε ζάντας, “υπογράφει” με τον καλύτερο τρόπο τον μοναδικό χαρακτήρα τους.
Τα αμορτισέρ Bilstein DampTronic ρυθμίστηκαν με πολύ προσοχή τόσο στην επαναφορά (20% πιο μαλακά) όσο και στην συμπίεση (5% πιο μαλακά), λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική μείωση του βάρους κατά 30 κιλά.
Κατασκευασμένο σύμφωνα με τη νοοτροπία του kaizen, είναι και το σασί του μοντέλου. Με προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια, ένας ειδικός τύπος συγκόλλησης μεταξύ των ενώσεων στο σασί και το αμάξωμα, έχει σαν αποτέλεσμα ένα σασί με μεγαλύτερη αντοχή, προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια στον χειρισμό, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο πιέζεται σκληρά.
Οδηγοκεντρική καμπίνα
Εντός της καμπίνας, τα εμπρός καθίσματα της Recaro που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για το συγκεκριμένο GT-R, προσφέρουν ακόμα καλύτερη στήριξη σε οδηγό και συνοδηγό (δεν είναι διαθέσιμα στις Η.Π.Α. και στον Καναδά). Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας δομής τριών επιπέδων στην οποία οι ίνες του άνθρακα γίνονται “σάντουιτς” με το κυρίως εσωτερικό τμήμα, προκειμένου να βελτιωθεί ο τρόπος στήριξης από την μέση και πάνω. Η προσθήκη μίας εσωτερικής δομής πλαισίου στο κέλυφος του άνθρακα αύξησε τη στρεπτική ακαμψία των καθισμάτων (κατά περίπου 20%), κάτι απαραίτητο όταν ασκούνται πλευρικές δυνάμεις στις στροφές και κατά την πέδηση. Σημαντικό είναι ότι μετά αυτές τις επεμβάσεις, το βάρος κάθε καθίσματος έχει μειωθεί κατά 1,4 κιλά.
Την καμπίνα του GT-R Nismo 2020, συμπληρώνει ένας μοναδικός συνδυασμός εσωτερικών χρωμάτων με το χαρακτηριστικό μαύρο δερμάτινο σκούρο Nismo σε κόκκινους τόνους. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι από κόκκινο σουέτ, ενώ στο τιμόνι, το ταμπλό και την επένδυση οροφής υπάρχει σκούρο γκρι Alcantara.
Νίκος Τσάδαρης