Έχοντας ένα παιδί με ακουστική αναπηρία μπορεί μερικές φορές να σας κάνει να αισθανθείτε ότι η κοινωνία δεν σας καταλαβαίνει.

Το γεγονός ότι το παιδί σας έχει προβλήματα ακοής μπορεί επίσης να σημαίνει ότι μπορεί να έχει δυσκολίες σε γλωσσικό, γνωστικό και κοινωνικό επίπεδο. Μπορείτε να εργαστείτε σε αυτά τα πράγματα τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε και να είστε ενήμεροι για ορισμένα σημάδια που μπορεί να σας βοηθήσουν να ανιχνεύσετε την κώφωση από νωρίς. Δώστε προσοχή στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Τα παιδιά ηλικίας μεταξύ 1 και 2 ετών που δεν καταλαβαίνουν τις απλές εντολές, δεν αναγνωρίζουν το όνομά τους, δεν αναγνωρίζουν τα μέρη του σώματος τους, μιλάνε μονοσύλλαβα ή δεν δίνουν προσοχή στις ιστορίες κλπ.

Παιδιά ηλικίας 2 έως 3 ετών, των οποίων η ομιλία είναι ακατανόητη, δεν επαναλαμβάνουν φράσεις ούτε απαντούν σε απλές ερωτήσεις.

Παιδιά ηλικίας μεταξύ 3 και 4 ετών που δεν ξέρουν πώς να μιλούν για το τι συμβαίνει ή δεν μπορούν να κάνουν μια απλή συζήτηση.

Παιδιά ηλικίας 4 έως 5 ετών που δεν μιλούν με άλλα παιδιά ή δεν έχουν ώριμη γλώσσα και τα καταλαβαίνει μόνο η οικογένειά τους.

Προσαρμογή επικοινωνιακών πρακτικών

Υπάρχουν εναλλακτικά συστήματα που το παιδί μπορεί να μάθει ώστε να το βοηθήσουν να εκφράσει και να κατανοήσει τη γλώσσα ομιλίας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει ένα κωφό παιδί να καθιερώσει κοινωνικές σχέσεις όσο το δυνατόν πιο κανονικά.

Η οικογένεια του παιδιού πρέπει να επιλέξει μεταξύ των ακόλουθων:

Μάθηση της νοηματικής γλώσσας.

Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό γλωσσικών συστημάτων.

Χρησιμοποιώντας τη σιωπηρή ομιλία.

Μάθηση για να διαβάσετε τα χείλη.

Χρησιμοποιώντας ένα φωνητικό αλφάβητο.

Πηγή