Όταν το 2011 ένας οδηγός ταξί στην Ισπανία επένδυε στη δουλειά του αγοράζοντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν φαντάζονταν ότι αυτά τα χρήματα που δαπάνησε για την αγορά του θα του απέδιδαν πολλαπλάσια κέρδη.
Ο Mendiluce τον Οκτώβριο του 2011 απέκτησε τo μοντέλο της πρώτης γενιάς του LEAF που κατασκευάστηκε στην Oppama της Ιαπωνίας, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh. Από τότε μόλις τις τελευταίες ημέρες αντικατέστησε την μπαταρία του αυτοκινήτου, διανύοντας συνολικά όλο αυτό το διάστημα 354.000 χιλιόμετρα, χωρίς να καταναλώσει ούτε μία σταγόνα ορυκτού καυσίμου.
Η εμπειρία του Ισπανού οδηγού ταξί έχει διαδοθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων στην Ισπανία, που βλέπουν πλέον ότι υπάρχουν πολλές προοπτικές ακόμη και αν δεν υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές. «Διένυσα, στην αρχή, 270.000 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας 21.060 λίτρα καυσίμου, 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων και άλλων ανταλλακτικών από επισκέψεις στο συνεργείο. Είναι γεγονός ότι δεν εκπέμπω αέρια θερμοκηπίου και συμβάλλω στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα», αναφέρει ο ίδιος.
Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει, το όχημα δεν επιβάρυνε το περιβάλλον με 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το συγκεκριμένο LEAF πραγματοποιούσε κατά μέσο όρο 150 χιλιόμετρα την ημέρα, φτάνοντας κάποιες ημέρες τα 200-280 χιλιόμετρα. Ο οδηγός κατά τη διάρκεια του διαλείμματός του φόρτιζε το αυτοκίνητο για να έχει την απαραίτητη ενέργεια μέχρι και το τέλος της βάρδιάς του. «Δεν μπορούσα να κάνω μακρινές αποστάσεις, αλλά για το 90% της καθημερινότητάς μου δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Η φόρτιση στο σπίτι έφτανε τις 3 ώρες και σε σημείο γρήγορης επαναφόρτισης τα 45 λεπτά», σημειώνει ο Ισπανός οδηγός ταξί.
Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φτάσει τα 500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του σε ολική καταστροφή.
Ήδη, στη Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, καθώς από το 2016 η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με κίνητρα και κονδύλια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις.
Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, ενώ συνεχίζονται οι προσπάθειες να υπάρξουν ανάλογες κινήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.