Στη διάρκεια του 2019, ο ΔΑΑ κατέγραψε την καλύτερη επίδοσή του από πλευράς επιβατικής κίνησης, ξεπερνώντας κατά 1,4 εκατ. επιβάτες (+6%) την κίνηση του 2018.
Κορυφαίες επιδόσεις, λίγο πριν από την πρόσκληση για υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το 30% του μετοχικού του κεφαλαίου, εμφανίζει το αεροδρόμιο της Αθήνας. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), με 25,57 εκατομμύρια επιβάτες το 2019, κατέγραψε την καλύτερη ιστορική επίδοσή του από πλευράς επιβατικής κίνησης, ξεπερνώντας κατά 1,4 εκατ. επιβάτες (+6%) την κίνηση του 2018. Τα μεγέθη αυτά είναι διπλάσια των 12,9 εκατομμυρίων επιβατών που το χρησιμοποίησαν το 2012, επτά δηλαδή χρόνια νωρίτερα. Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται αποκλειστικά από τη σημαντική άνοδο της κίνησης από εξωτερικό (+8,6%), ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρέμειναν στα επίπεδα του 2018 (+0,3%). Η ανάδειξη της Αθήνας σε ανταγωνιστικό διεθνή τουριστικό προορισμό, απόρροια της προσπάθειας διεθνούς προβολής της από φορείς όπως ο ίδιος ο ΔΑΑ, ο εθνικός αερομεταφορέας Aegean αλλά και ο Δήμος της Αθήνας και βέβαια των ξενοδόχων και του υπουργείου Τουρισμού, τροφοδοτεί με συνεχή άνοδο την επιβατική κίνηση.
Η αναπτυξιακή αυτή δυναμική του ΔΑΑ εκδηλώνεται σε ιδανική χρονικά συγκυρία, καθώς τις επόμενες ημέρες και πάντως εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ η έναρξη της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για την πώληση του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ, αυτή της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Με εξαιρετικές λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις (τα κέρδη ΕΒΙTDA του 2018 ανήλθαν σε 325,5 εκατ. αυξημένα κατά 14,4% σε σχέση με το 2017, ενώ αύξηση 22,1% στα 171 εκατ. σημείωσαν και τα καθαρά κέρδη) ο ΔΑΑ προσφέρει υψηλότατο μέρισμα στους μετόχους του, ενώ παράλληλα έχει εξελιχθεί σε εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, η οποία υπό προϋποθέσεις μπορεί να διεκδικήσει ρόλο και σε άλλα διεθνή αεροδρόμια. Αυτοί είναι και οι βασικοί λόγοι που στον σχετικό διαγωνισμό εμφανίστηκαν δέκα υποψήφιοι, τόσο μεγάλα ασφαλιστικά ταμεία και εταιρείες διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων όσο και κατασκευαστικές με μεγάλη δραστηριότητα στις παραχωρήσεις αλλά και διαχειριστές σημαντικότατων αεροδρόμιων όπως του Λονδίνου και του Παρισιού. Με βάση εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ που περιλήφθηκαν στην εισηγητική έκθεση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης που κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή το 2019, τα εκτιμώμενα μερίσματα για το 55% του Δημοσίου την περίοδο 2026-2046 υπολογίζονται στα επίπεδα των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ετσι, στο 30% από το συνολικό 55% του μετοχικού κεφαλαίου που ελέγχει το Δημόσιο, και το οποίο πωλείται τώρα, αντιστοιχούν εκτιμώμενα μερίσματα άνω του 1 δισ. ευρώ σε βάθος εικοσαετίας. Αυτή είναι και η αιτία που κύκλοι της αγοράς υπολογίζουν πως το τίμημα για αυτό το 30% μπορεί να προσεγγίσει τα επίπεδα ακόμα και του 1,5 δισ.
Οι δέκα μνηστήρες του ΔΑΑ περιλαμβάνουν τη First State εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων στην Αυστραλία που ανήκει στη Mitsubishi UFJ Financial, την KKR μαζί με τη γαλλική κατασκευαστική EGIS, το GIP, ανεξάρτητο διαχειριστή υποδομών από τις ΗΠΑ, την ισπανική πολυεθνική κατασκευαστική Ferrovial, την APG, έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές συνταξιοδοτικών κεφαλαίων της βορείου Ευρώπης, τη γαλλική Groupe ADP, πρώην Aéroports de Paris, τη γαλλική πολυεθνική κατασκευαστική Vinci, τον επενδυτικό όμιλο Macquarie, την Avi Alliance που ανήκει στο καναδικό Ταμείο PSP και ελέγχει ήδη το 40% του ΔΑΑ και το management και την Ardian πρώην AXA Private Equity. Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να προκριθούν και οι 10 στη Β΄ φάση.