Tο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπως είναι φυσικό, παρουσίασε τον μεγαλύτερο όγκο κίνησης με συνολικά 6,9 εκατ. επιβάτες (+3,1%) και ακολουθεί το αεροδρόμιο της Ρόδου με πάνω από 5,54 εκατ. (αλλά με αρνητικό πρόσημο, -0,5%).
Σε επίπεδα οριακά υψηλότερα από το προηγούμενο έτος (+0,9%) έκλεισε η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Ακόμα και έτσι, πάντως, ξεπεράστηκε τουλάχιστον το σημειολογικά σημαντικό όριο των 30 εκατομμυρίων επιβατών, καθώς η κίνηση διαμορφώθηκε στα 30,152 εκατ. ταξιδιώτες, από 29,879 εκατ. το 2018. Η κίνηση από το εξωτερικό ενισχύθηκε κατά 1,5%, ενώ αυτή από την εγχώρια αγορά υποχώρησε κατά 0,9%.
Η διαχειρίστρια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων χαρακτηρίζει την επίδοση αυτή σταθεροποιητική και την αποδίδει, μεταξύ άλλων, τόσο στις πολύ μεγάλες αυξήσεις της προηγούμενης διετίας –οι οποίες αθροιστικά ξεπέρασαν το 20%– όσο και στις χρεοκοπίες πολλών αεροπορικών κατά το 2019, προεξάρχουσας της Thomas Cook, αλλά και της καθήλωσης του στόλου των Boeing 737 MAX παγκοσμίως λόγω των προβλημάτων που εμφάνισαν. «Το 2019 χρεοκόπησαν αρκετές αεροπορικές (Thomas Cook, Small Planet, Primera, Germania, Cobalt, Astra), με αποτέλεσμα να χαθούν 1,5 εκατ. θέσεις στα 14 αεροδρόμια», αναφέρουν στην «Κ» πηγές της εταιρείας, εκτιμώντας πως «είναι άθλος ότι η χρονιά τελείωσε με θετικό πρόσημο».
Εξάλλου και ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, μιλώντας στην «Κ» πριν από λίγες εβδομάδες υπογράμμιζε πως «το 2019 ήταν αναμφίβολα ένα έτος σταθεροποίησης σε σχέση με τις αφίξεις τουριστών στη χώρα, γεγονός που αποτελεί μεγάλη πρόκληση και “επιβάλλει’’ όσο ποτέ την καθιέρωση ισχυρών συνεργειών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, ώστε να συνεχίσει ο κάθε προορισμός να είναι ελκυστικός και ανταγωνιστικός».
Την οριακή άνοδο της επιβατικής κίνησης πέρυσι έφερε και η απόφαση της Ryanair να σταματήσει πτήσεις της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τα μητροπολιτικά αεροδρόμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης έχουν αυξήσει την κίνησή τους τη χειμερινή περίοδο. Αυτό είναι έντονα ορατό στη Θεσσαλονίκη (+8,6% η διεθνής επιβατική κίνηση το 2019) και βεβαίως στην Αθήνα, όπου η άνοδος διαμορφώθηκε στο +6%, στα 25,57 εκατ. επιβάτες. Μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν ιδιωτικοποιηθεί (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος), τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση κίνησης σημείωσε αυτό της Μυκόνου (+8,9% με συνολικά 1,52 εκατ. επιβάτες), ενώ στη Σαντορίνη η ετήσια αύξηση διαμορφώθηκε στο 2% (2,3 εκατ. επιβάτες). Ως προς τον αριθμό των πτήσεων στα 14 αεροδρόμια, το 2019 σημειώθηκε αύξηση κατά 0,6% στις 245.569, από 244.201 το 2018, αν και μειωμένος εμφανίζεται ο αριθμός των πτήσεων για τον μήνα Δεκέμβριο.
Σε απόλυτα μεγέθη, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι αυτό που, όπως είναι φυσικό, παρουσίασε τον μεγαλύτερο όγκο κίνησης με συνολικά 6,9 εκατ. επιβάτες (+3,1%) και ακολουθεί το αεροδρόμιο της Ρόδου με πάνω από 5,54 εκατ. (αλλά με αρνητικό πρόσημο -0,5%). Στα αεροδρόμια με υψηλή κίνηση περιλαμβάνονται ακόμη αυτά της Κέρκυρας με 3,27 εκατ. επιβάτες (από 3,36 εκατ. το 2018) και των Χανίων με 2,98 εκατ. (-0,8%).