Μοιάζει με πρωταπριλιάτικο ψέμα, αλλά δυστυχώς δεν είναι. Εάν έκανες παραγγελία εντός της Αττικής σε ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ κορυφαίας αλυσίδας την 1η Απριλίου, η πρώτη διαθέσιμη ημερομηνία παράδοσης της παραγγελίας είναι η 12η Μαΐου!

Οι τριπλάσιες –σε ορισμένες περιπτώσεις– σε σύγκριση με την προ κορωνοϊού εποχή παραγγελίες που λαμβάνουν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ οδήγησαν στην ουσία σε… Βατερλώ κι έτσι, πλέον, στην καλύτερη περίπτωση θα λάβεις την παραγγελία στις 27 Απριλίου! Για τους κατοίκους δε των πιο απομακρυσμένων περιοχών, δεν υπάρχει ούτε αυτή η δυνατότητα.

Ο λόγος για την αποτυχία των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα να ανταποκριθούν στον πολλαπλάσιο όγκο παραγγελιών είναι πως η δομή τους ήταν τέτοια ώστε να διαχειρίζονται πολύ μικρότερο αριθμό παραγγελιών (π.χ. 200 ημερησίως αντί για 700 σήμερα) και για τον λόγο αυτό διέθεταν μικρό στόλο οχημάτων (συνήθως μίνι βαν της ίδιας της αλυσίδας) και δεν είχαν συνεργασία με κάποια εταιρεία ταχυμεταφορών. Δεν είναι τυχαίο ότι προ COVID-19 ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν κάτω του 1% του συνολικού τζίρου του κλάδου.

Σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες, κάποιες αλυσίδες προχωρούν σε εναλλακτικές μορφές παραγγελιοληψίας και διανομής των παραγγελιών. Η «Σκλαβενίτης» προχώρησε σε συνεργασία με την ηλεκτρονική πλατφόρμα efood.gr, μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν περίπου 2.500 κωδικούς προϊόντων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ και να παραλάβουν την παραγγελία αυθημερόν ή την επόμενη ημέρα. Η υπηρεσία διατίθεται για παραγγελίες από την περιοχή του Περιστερίου και επεκτείνεται στον Αγιο Δημήτριο, στα Σπάτα, στο Κερατσίνι και τις επόμενες ημέρες στην Ηλιούπολη, στο Χαΐδάρι και στους Αμπελοκήπους.

kathimerini.gr