Το μερίδιο της Ελλάδας ως προορισμού μεταξύ Γερμανών ταξιδιωτών αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι, τονίζει η Country Manager της Mastercard σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Ασπα Παλημέρη.
Τις πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης της ζήτησης για ταξίδια στην Ελλάδα, ήδη από τα μέσα Μαΐου, αποκαλύπτουν οι βάσεις δεδομένων της Mastercard και των συνεργατών της, όπως και το ότι η εμπιστοσύνη για την Ελλάδα κατά τους τελευταίους μήνες κυμαίνεται σε καλύτερα επίπεδα από εκείνη για τους κοντινούς ανταγωνιστές της, κυρίως την Ιταλία και την Ισπανία. Αυτό σημειώνει μιλώντας αποκλειστικά στην «Κ» η country manager της Mastercard σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Ασπα Παλημέρη. Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Ισπανία είναι οι χώρες από τις οποίες προέρχεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, και με αυτή τη σειρά. Καθίσταται σαφές πως ο τουρισμός είναι στο επίκεντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Mastercard, η οποία έχει μάλιστα αναπτύξει σειρά δράσεων για τον κλάδο, όπως τα προγράμματα Stay in Athens, Visit Greece και Priceless Cities.
– Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα των αναζητήσεων που αφορούν τη χώρα μας όπως προκύπτουν από τις βάσεις δεδομένων σας;
– Μεταξύ 1ης Φεβρουαρίου και 20 Ιουνίου, ο συνολικός αριθμός των αυθόρμητων αναζητήσεων πτήσεων για τρία από τα κύρια αεροδρόμια της χώρας (Αθήνα, Κρήτη, Κέρκυρα) μειώθηκε κατά 44% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η πτωτική τάση ξεκίνησε στις 10 Μαρτίου, καθώς για το προηγούμενο διάστημα οι αναζητήσεις πτήσεων προς τη χώρα μας ήταν περισσότερες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα καλά νέα είναι ότι από τις 9 Μαΐου φαίνεται να έχουμε μια μεταστροφή της κατάστασης, με μικρή αλλά συνεχή αύξηση των αναζητήσεων. Ενδεικτικά, την εβδομάδα 15-20 Ιουνίου οι αναζητήσεις πτήσεων αυξήθηκαν κατά 35% σε σύγκριση με την εβδομάδα 25-30 Μαΐου, γεγονός που καταδεικνύει ανάκαμψη της ζήτησης, η οποία βέβαια εξακολουθεί να απέχει πολύ (-60% την περασμένη εβδομάδα) από τα επίπεδα του 2019.
– Θεωρούμαστε όντως ένας ασφαλής προορισμός από τους δυνητικούς επισκέπτες;
– Σύμφωνα με το Security Perception Index της Mabrian, έναν δείκτη που μετράει τον βαθμό στον οποίο οι εν δυνάμει επισκέπτες ενός προορισμού από όλον τον κόσμο αντιλαμβάνονται τον εν λόγω προορισμό ως ασφαλή, μέσα από παρακολούθηση και επεξεργασία σχετικών σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η εμπιστοσύνη για την Ελλάδα κατά τους τελευταίους μήνες κυμαίνεται σε καλύτερα επίπεδα από εκείνη για τους κοντινούς ανταγωνιστές της, κυρίως την Ιταλία και την Ισπανία. Σύμφωνα με στοιχεία της 1ης Ιουνίου, η Ελλάδα έχει ανακτήσει τα επίπεδα εμπιστοσύνης που απολάμβανε στις αρχές Φεβρουαρίου, τα οποία υπολείπονται μόνο κατά 4% αυτών του 2019 και είναι κατά 12% υψηλότερα από αυτά για την Ιταλία και κατά 7% υψηλότερα από εκείνα για την Ισπανία.
– Ποιο είναι το προφίλ των εν δυνάμει επισκεπτών της χώρας μας και πώς άλλαξε αυτό μετά την πανδημία;
– Αναλύοντας τον αριθμό αναζητήσεων πτήσεων από βασικές αγορές προέλευσης της Ευρώπης κατά τις 20 πρώτες μέρες του Ιουνίου, για επίσκεψη στη χώρα μας τον Ιούλιο, η Γερμανία κατέχει την πρωτιά, ενώ ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Ισπανία. Ωστόσο, και οι τέσσερις αγορές απέχουν ακόμη από τον αριθμό των αναζητήσεων κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Εάν αναλύσουμε τον αριθμό των αναζητήσεων για πτήσεις προς Ελλάδα ως ποσοστό του συνολικού αριθμού αναζητήσεων για πτήσεις που πραγματοποιούν ταξιδιώτες από μια δεδομένη αγορά προέλευσης, με άλλα λόγια το μερίδιο που κατέχει η Ελλάδα ως προορισμός, βλέπουμε και πάλι θετικά σημάδια. Για παράδειγμα, το μερίδιο της Ελλάδας ως προορισμού μεταξύ Γερμανών ταξιδιωτών αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι.
– Πρόσφατα μιλήσατε για νέες δράσεις του ομίλου σας για τον τουρισμό. Ποιες είναι αυτές;
– Ο τουρισμός είναι στο επίκεντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Mastercard. Διαθέτουμε πλέον εργαλεία που μπορούν να συμβάλουν τόσο στη χάραξη στρατηγικής όσο και στην προσφορά ενός αναβαθμισμένου προϊόντος. Ενα από τα κυριότερα εργαλεία είναι η πλατφόρμα Tourism Insights, που έχουμε αναπτύξει από κοινού με τη Mabrian Technologies. Η πλατφόρμα συγκεντρώνει, με ανωνυμοποιημένο τρόπο, και οργανώνει δεδομένα που προκύπτουν τόσο από τις δεκάδες δισεκατομμύρια συναλλαγές που επεξεργαζόμαστε κάθε χρόνο όσο και από ένα ευρύ φάσμα άλλων πηγών. Επίσης, στηρίζουμε το εγχείρημα του υπουργείου Τουρισμού για την εφαρμογή Visit Greece σε κινητό , μέσα από την οποία η Ελλάδα γίνεται ο νέος προορισμός στη λίστα των Priceless Cities της Mastercard και οι επισκέπτες της χώρας αποκτούν πρόσβαση σε μια σειρά εμπειριών, όπως στον πολιτισμό και στη γαστρονομία.