Πρεμιέρα της νέας ηλεκτρικής BMW, της iX, που είναι μετά την i3 η πρώτη που και πάλι βασίζεται σε ένα πλαίσιο που έχει εξελιχθεί ειδικά για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Ταυτόχρονα και κατά δήλωση της γερμανικής εταιρείας θα είναι και η τεχνολογική της ναυαρχίδα, μιας και θα ενσωματώνει ότι πιο σύγχρονο υπάρχει αυτήν τη στιγμή τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στην αυτόνομη οδήγηση.
Από πλευράς διαστάσεων η iX θα είναι περίπου στο μέγεθος της X5, ενώ αποτελεί την εξέλιξη της σχεδιαστικής γλώσσας τουλάχιστον των SUV της μάρκας. Φυσικά διαθέτει και τη χαρακτηριστικά μεγάλη μάσκα των τελευταίων μοντέλων της BMW, η οποία πέρα από την αισθητική εξυπηρετεί και ένα άλλο σκοπό: παρέχει ικανό χώρο προκειμένου να τοποθετηθούν πίσω της οι πολλές κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες και είναι απαραίτητες για όλα τα high tech συστήματα που διαθέτει.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος με τη μεγάλη πέμπτη πόρτα που καταλαμβάνει σχεδόν όλο το πλάτος, τα μοντέρνα πίσω φώτα και τις έντονες ακμές.
Οι γραμμές στο εσωτερικό είναι απλές και μινιμαλιστικές, ενώ αυτά που προσέχει κανείς με την πρώτη ματιά είναι το εξαγωνικό(!) τιμόνι που δημιουργεί μια φουτουριστική εικόνα, ειδικά σε συνδυασμό με το ενιαίο οπτικά σύνολο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής του συστήματος infotainment.
Από και κει πέρα υπάρχουν νέα καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, μια κεντρική κονσόλα που θυμίζει ακριβό έπιπλο, ενώ από κρύσταλλο είναι ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, το χειριστήριο του συστήματος infotainment με το καινούργιο λειτουργικό και ο διακόπτης για την ένταση του ηχοσυστήματος.
Το eDrive, το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης είναι σύμφωνα με το χαρακτηρισμό της BMW πέμπτης γενιάς και αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες κατασκευασμένους χωρίς τη χρήση σπάνιων γαιών και με συνδυαστική απόδοση 500 ίππων. Που θα εξασφαλίζουν στην iX μια επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 5,0 δεύτερα.
Η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας θα ξεπερνά τις 100 kWh, ενώ ο στόχος σε ότι αφορά την αυτονομία είναι τα 600 και πλέον χιλιόμετρα. Η BMW κάνει λόγο για μια κατανάλωση της τάξης των 21,0 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή ιδιαίτερα καλή με βάση το μέγεθος αλλά και το βάρος της iX.
Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας θα υποστηρίζονται και ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος έως και 200 kW, με αυτό να σημαίνει πως μέσα σε 10 λεπτά στην πρίζα εξασφαλίζεται δυνατότητα κίνησης για περίπου 120 χιλιόμετρα. Σε wallbox των 11 kW πάντως θα χρειαστούν για μια πλήρη φόρτιση σχεδόν 11 ώρες.
Η νέα BMW iX θα είναι διαθέσιμη κάποια στιγμή στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς που έρχεται.
Πηγή