Μπορεί η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης προς το επίπεδο 5, όταν δηλαδή τα αυτοκίνητα δεν θα απαιτούν ποτέ την επέμβαση του οδηγού και δεν θα έχουν ούτε καν τιμόνι, να καθυστερήσει και άλλο σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες και εκτιμήσεις, αλλά τα συστήματα ημι- αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο.

Ενδιαφέρον έχει βέβαια το πως επηρεάζεται η προσοχή και η συγκέντρωση των οδηγών από την παρουσία συστημάτων αυτού του τύπου. Προκειμένου να το διαπιστώσουν αυτό η αμερικάνικη IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) και το AgeLab του γνωστού MIT (Massachusetts Institute of Technology) έκαναν μια έρευνα με τη συμμετοχή συνολικά 20 οδηγών. Οι 10 οδήγησαν ένα Land Rover Evoque που διέθετε ενεργό cruise control (ACC) και οι άλλοι 10 ένα Volvo S90 που πέρα από το ενεργό cruise control διάθετε και Pilot Assist, που έχει και δυνατότητες ημι- αυτόνομης οδήγησης.


Πηγή