Η πρώτη γενιά της GLA αποδείχθηκε εξαιρετικά επιτυχημένη εμπορικά, ενώ η δεύτερη ακολουθεί κατά πόδας, καθώς μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής.
Η επιτυχία της οφείλεται στη σύγχρονη, νεανική και σπορ εικόνα της, που τονίζει ακόμα περισσότερο τον SUV χαρακτήρα της -εδώ ρόλο παίζει και η αυξημένη απόστασή της από το έδαφος- την πολύπλευρη προσωπικότητά της, αλλά και στην ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητά της.
Η αλλαγή στις διαστάσεις και τις αναλογίες της έχουν δώσει τη δυνατότητα στην καινούργια GLA να είναι ιδανική και ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Με εύκολη είσοδο έξοδο χάρη στις πόρτες που κατεβαίνουν μέχρι χαμηλά, με άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 435 έως 1.430 λίτρα), με μετακινούμενο πίσω κάθισμα για προσαρμογή των χώρων στις εκάστοτε συνθήκες και με πλήρη εξοπλισμό άνεσης, που καθιστά τα ταξίδια ιδιαίτερα ευχάριστα και ξεκούραστα. Ενδεικτικά για τα παραπάνω η ηλεκτρική πέμπτη πόρτα με τη λειτουργία χωρίς χέρια (HANDS FREE ACCESS) και το KEYLESS GO, καθώς και τα κλιματιζόμενα καθίσματα.
Ταυτόχρονα παραμένει ευέλικτη και πρακτική μέσα στην πόλη, με πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα χάρη και στην μεγάλη απόστασή της από το έδαφος που προαναφέραμε.
Ατού της GLA και η σχεδίαση του εσωτερικού της, με την ευρεία και ελεύθερη οθόνη που είναι μοναδική όχι μόνο στην κατηγορία αλλά σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, την κορυφαία ποιότητα των υλικών και της συναρμογής, την αψεγάδιαστη εργονομία αλλά και τη διάχυτη αίσθηση πολυτέλειας.
Φυσικά δεν απουσιάζει και το MBUX, το κορυφαίο σύστημα infotainment με την τεχνητή νοημοσύνη, την ψηφιακή βοηθό, τις μεγάλες δυνατότητες, το εύκολο μενού και το ιδιαίτερα παραστατικό σύστημα πλοήγησης. Η GLA διαθέτει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones καθώς και επιφάνεια ασύρματης φόρτισής τους. Εννοείτε πως για τα smartphones υπάρχουν και οι εφαρμογές Mercedes me Apps (Mercedes me 2020, Mercedes me Service και Mercedes me Store). Το παρόν μπορούν να δώσουν και όλα τα high tech συστήματα υποβοήθησης του οδηγού της Mercedes, που εξασφαλίζουν ένα κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας.
Στοιχείο της επιτυχίας της είναι αναμφίβολα και οι κινητήρες της, που ξεκινούν από τα σύγχρονα και ιδιαίτερα εξελιγμένα τετρακύλινδρα σύνολα βενζίνης των 1.332 κυβικών, που συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Στην κορυφή βρίσκονται βέβαια οι εκδόσεις AMG, με top την AMG 45 S 4MATIC των 421 ίππων, ενώ η πιο πρόσφατη προσθήκη είναι και η πιο high tech.
Και αυτό γιατί πρόκειται για την GLΑ 250 e, που διαθέτει κορυφαία plug-in υβριδική τεχνολογία και μπορεί να κινηθεί φιλικά προς το περιβάλλον, ήσυχα και οικονομικά.
Το σύστημα πρόωσής της αποτελείται από τον τετρακύλινδρο των 1.332 κυβικών και των 160 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 75 kW, ένα ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και μια μπαταρία με συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 15,6 kWh. Συνδυαστικά το σύστημα αποδίδει 218 ίππους και 450 Nm, που εξασφαλίζουν βεβαίως πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ ώρα σε 7,1 δεύτερα και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό και σημαντικό είναι πως η GLA 250 e μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά μέχρι και για 63 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως οι καθημερινές μετακινήσεις των περισσοτέρων -έρευνες έχουν δείξει πως το 90% όσων ενδιαφέρονται για εξηλεκτρισμένα μοντέλα καλύπτουν μέχρι και 50 χιλιόμετρα- μπορούν να γίνουν χωρίς την εμπλοκή του κινητήρα βενζίνης. Συνεπώς με απόλυτη φιλικότητα προς το περιβάλλον, με ησυχία τόσο εντός της GLA όσο και εκτός και βέβαια ιδιαίτερα οικονομικά. Με ένα κόστος που με τις τρέχουσες τιμές χρέωσης του ηλεκτρικού ρεύματος είναι περίπου 2,0 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.
Το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Electric, με το οποίο μπορεί να διαλέξει και το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα που επιθυμεί. H plug-in υβριδική GLA πέρα από τα προγράμματα οδήγησης που υπάρχουν και στις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (Comfort, Eco και Sport) έχει και το πρόγραμμα Battery Level. Με το οποίο διατηρείται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί όταν είναι πιο συμφέρον και λογικό -π.χ. μέσα στην πόλη.
Συνολικά η GLA 250 e, όπως άλλωστε και όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα της Mercedes, έχει μια εξαιρετικά εξελιγμένη και έξυπνη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι λαμβάνονται υπόψη δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, η διαμόρφωση της διαδρομής και τα όρια ταχύτητας και η ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιείται όπου είναι πιο αποτελεσματική. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μια μέση κατανάλωση που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1,3 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα η μέγιστη εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 38 γραμμάρια το χιλιόμετρο, που σημαίνει και την απαλλαγή από το φόρο εταιρικής χρήσης.
Σημαντικό πλεονέκτημα της plug-in υβριδικής GLA είναι και ο μικρός χρόνος φόρτισής της. Με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) από wallbox 7,4 kW έχει μέσα σε 1 ώρα και ¾ φορτιστεί πλήρως από το 10%, ενώ με συνεχές ρεύμα (DC) σε ταχυφορτιστή με 24 kW χρειάζονται από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας της μόλις 25 λεπτά.
Εξίσου σημαντικό το ότι η μπαταρία, που είναι της πιο σύγχρονης τεχνολογίας ιόντων λιθίου, είναι έξυπνα τοποθετημένη στο δάπεδο και δεν διαφοροποιεί σχεδόν καθόλου τους χώρους στο εσωτερικό και βέβαια την πρακτικότητα της plug-in υβριδικής Mercedes GLA 250 e, που όπως προαναφέραμε απαλλάσσεται από το φόρο εταιρικής χρήσης.
Πηγή