Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια η αυτονομία αλλά και η ταχύτητα φόρτισης εξακολουθούν να αποτελούν θέματα που θα πρέπει να λυθούν προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να γίνει η πρώτη επιλογή σε ότι αφορά τα συστήματα πρόωσης.
Μια λύση αναμένεται να είναι και το επόμενο βήμα στην τεχνολογία των μπαταριών, που δεν είναι άλλο από αυτό του στερεού ηλεκτρολύτη –solid state batteries o δόκιμος αγγλικός όρος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ήδη γνωρίζουμε και σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που αποτελούν στις μέρες μας την καθιερωμένη λύση οι solid state μπαταρίες θα παρέχουν υπερ-διπλάσια αυτονομία και θα μπορούν να φορτίσουν μέσα σε μόλις 10 λεπτά.
Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημά τους είναι πως ακριβώς λόγω της απουσίας υγρού καταλύτη ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς σε περίπτωση σύγκρουσης και διάρρηξης της δομής του συσσωρευτή είναι πολύ μικρότερος.
Φυσικά όλες οι εταιρείες έχουν στρέψει την έρευνά τους προς αυτόν τον τομέα, μεταξύ αυτών και η Toyota.
Η οποία ανακοίνωσε πως θα παρουσίασει μια πρωτότυπη μπαταρία στερεού ηλεκτρολύτη κατά τη διάρκεια του 2021. Όσο για την έναρξη της κανονικής της παραγωγής προσδιορίζεται για τις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας, χωρίς όμως να υπάρχει κάτι πιο ακριβές.
Σύμφωνα με τον Nikkei Asia η Toyota έχει καταθέσει περισσότερες από 1.000 πατέντες σχετικά με τις μπαταρίες αυτού του τύπου, ενώ αρωγός της όλης προσπάθεια είναι και η ιαπωνική κυβέρνηση. Η οποία έχει δημιουργήσει ένα fund με κεφάλαια που υπερβαίνουν τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη τεχνολογιών που θα προωθήσουν την απολιγνιτοποίηση.
Εξίσου σημαντικό και το γεγονός πως η κυβέρνηση της χώρας θα μετέχει και στην προσπάθεια εξεύρεσης των φυσικών πόρων, μεταξύ αυτών και του λιθίου, που απαιτούνται για την κατασκευή των συγκεκριμένων μπαταριών.
Πηγή