H συγχώνευση της γαλλικής PSA και της ιταλο- αμερικανικής FCA και η δημιουργία της Stellantis ολοκληρώθηκε και βέβαια ένα από τα ερωτήματα που προκύπτουν αφορά το μέλλον των συνολικά 14 μαρκών που υπάρχουν κάτω από την ομπρέλα της κοινής εταιρείας.
Μεταξύ αυτών και η Lancia, η οποία είναι σκιά του ένδοξου εαυτού της. Η άλλοτε κραταιά εταιρεία που στην ιστορία της έχει να επιδείξει και πολλές τεχνολογικές καινοτομίες αλλά και πολλές επιτυχίες στους αγώνες -ποιος δεν θυμάται τη θρυλική Delta Integrale με τα 6 σερί παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι- δραστηριοποιείται πλέον μόνο στην Ιταλία.
Όσο για τη γκάμα της περιλαμβάνει μόνο το Ypsilon που έχει ήδη περισσότερα από δέκα χρόνια στην πλάτη του.
Το αξιοσημείωτο με τη Lancia, που είναι premium μάρκα, είναι ότι οδηγήθηκε, από τη Fiat αρχικά και την FCA στη συνέχεια, στην απαξίωση και ουσιαστικά στην εξαφάνιση σε μια χρονική περίοδο που οι κατασκευαστές που δεν είχαν μάρκα κύρους προσπαθούσαν να δημιουργήσουν μια!
Η μόνη δικαιολογία που υπάρχει -στην ουσία δεν υπάρχει- για αυτήν την επιλογή των Ιταλών είναι η οικονομική στενότητα.
Με τη δημιουργία της Stellantis πάντως διαφαίνεται μια μικρή ελπίδα για τη Lancia και λέμε μικρή γιατί μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κάτι συγκεκριμένο. Πέρα από την ένταξή της στην ίδια ομάδα μαρκών με τις Alfa Romeo και DS Automobiles, που είναι οι άλλες δύο premium μάρκες του νέου ομίλου. Υπεύθυνος και για τη Lancia θα είναι ο Luca Napolitano που θα έχει υπό την εποπτεία του και τις Fiat και Abarth για την περιοχή EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ασία).
Η Stellantis πάντως έχει τη δυνατότητα και τα μέσα (πλαίσια, κινητήρες, ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης) προκειμένου να αναγεννήσει στην κυριολεξία τη Lancia. Ταυτόχρονα μπορεί να ενισχύσει και την Alfa Romeο, ποντάροντας κατά κύριο λόγο στα νέα της, πιο μικρά SUV, αρχής γενομένης από την Tonale.
Πηγή