Το μεγάλο μοντέλο της Jeep, το Wagoneer αξίζει να το μνημονεύει κανείς για δύο χαρακτηριστικά του: όταν παρουσιάστηκε η πρώτη του γενιά το 1962 ήταν στην ουσία το πρώτο SUV πολυτελείας, αλλά το Range Rover του έκλεψε τη δόξα μιας και είχε διεθνή παρουσία. Το δεύτερο είναι πως εκείνη η πρώτη γενιά του έμεινε, με ελάχιστες αλλαγές, στην παραγωγή για 30 ολόκληρα χρόνια.
Σήμερα το Wagoneer έχει γίνει στα πλαίσια της Stellantis στην οποία ανήκει πλέον η Jeep υπο- μάρκα και τα νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν επίσημα -και διαφέρουν ελάχιστα από τα αντίστοιχα πρωτότυπα που είχαν κάνει την εμφάνισή τους προς μερικούς μήνες- αποτελούν την επιτομή της πολυτέλειας Made in USA.
Ειδικά το κορυφαίο Grand Wagoneer, αν και μη νομίζετε πως το πιο απλό Wagoneer διαφέρει και πολύ. Και τα δύο είναι τεράστια -μήκος 5,45 μέτρα, μεταξόνιο 3.120 χιλιοστών- με κάθετες επιφάνειες και φυσικά με τη νέα αισθητική ταυτότητα των Jeep. H οποία προσδιορίζεται από τη μικρή ύψους μάσκα και τους λεπτούς προβολείς.
Το εσωτερικό, ειδικά στο Grand Wagoneer, είναι πολυτελές αλλά και high tech, με έως και τέσσερις οθόνες στο ταμπλό -πίνακας οργάνων, σύστημα infotainment με διαγώνιο έως 12,0 ιντσών, σύστημα κλιματισμού και συνοδηγού- και δύο στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων για όσους κάθονται πίσω.
Τα κορυφαία Jeep είναι μάλιστα και τα πρώτα αυτοκίνητα που διαθέτουν το Amazon Fiρε-TV for Auto με δυνατότητα προβολής διαφορετικού προγράμματος για κάθε επιβάτη.
Οι χώροι λογικά και αναμενόμενα είναι τεράστιοι, με θέσεις για μέχρι και εφτά -υπάρχει και δυνατότητα για ξεχωριστά καθίσματα τύπου Captains και για τη δεύτερη σειρά- ενώ στην πενταθέσια διάταξη το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 2.000 λίτρα.
Η πολυτέλεια Made in USA διαφαίνεται και από τους κινητήρες, καθώς τα σύνολα που υπάρχουν κάτω από το μακρύ καπό είναι κλασικοί εκπρόσωποι της αμερικάνικης σχολής του «τίποτα δεν αντικαθιστά τα κυβικά εκατοστά». Το Wagoneer, η βασική έκδοση του οποίου είναι πισωκίνητη, κινείται από ένα V8 5.700 κυβικών με 397 ίππους και ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V.
Το Grand Wagoneer είναι στάνταρ τετρακίνητο με τρία διαφορετικά συστήματα (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II και Quadra-Drive II) και έναν ακόμα πιο μεγάλο, χωρίς κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση V8 με 6.400 κυβικά και 477 ίππους.
Όσο για τις τιμές τους το εισαγωγικό Wagoneer ξεκινά στις ΗΠΑ από τις 48.900 ευρώ και το αντίστοιχο Grand Wagoneer από τις 72.600 ευρώ.
Πηγή