H απόφαση στους κόλπους της Stellantis αναφορικά με την Peugeot είναι ειλημμένη: η γαλλική εταιρεία θα αποκτήσει έναν πιο premium χαρακτήρα και το πρώτο της μοντέλο που κινείται ξεκάθαρα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι το καινούργιο 308 που μόλις παρουσιάστηκε. Και το οποίο είναι και το πρώτο, καθόλου τυχαία φυσικά, στο οποίο τοποθετείται και το νέο λογότυπο της μάρκας.
Μάλιστα κατέχει και περίοπτη θέση στην εμφατική του μάσκα, ενώ συνολικά το ολοκαίνουργιο 308 ακολουθεί απόλυτα τη σχεδιαστική λογική της μάρκας και την εξελίσσει. Με ένα αμάξωμα με έντονο ανάγλυφο και τονισμένα φτερά, LED φώτα και μια χαρακτηριστική φωτεινή ταυτότητα, καθώς και με πιο δυναμικές αναλογίες.
Οι οποίες προκύπτουν από τη μείωση του ύψος σε σχέση με τον προκάτοχό του κατά 20 χιλιοστά, καθώς και από τη σημαντική αύξηση του μήκους κατά 11 εκατοστά στα 4,36 μέτρα. Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο (+55 χιλιοστά) γεγονός που έχει επίδραση στους πιο άνετους χώρους για όσους κάθονται στο πίσω κάθισμα αλλά και στο μέγεθος του πορτμπαγκάζ. Που κυμαίνεται από τα πολύ καλά 412 λίτρα έως τα 1.372 όταν διπλωθούν οι πλάτες.
Πιο premium όμως είναι και το εσωτερικό του νέου 308 με την τελευταία εκδοχή του i-Cockpit, που χάρη στην τονισμένη κονσόλα και την κλίση της προς τα αριστερά διαχωρίζει τους χώρους οδηγού και συνοδηγού. Από κει και πέρα ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διαγώνιο 10,0 ιντσών και τρισδιάστατες ενδείξεις στην κορυφαία έκδοση GT, ενώ 10,0 ίντσες είναι και η διαγώνιος της οθόνης αφής του εξελιγμένου συστήματος infotainment i-Connect Advanced.
Μάλιστα εδώ η οθόνη δεν είναι ελεύθερη όπως στο ανανεωμένο 3008 αλλά ενσωματωμένη στην κονσόλα. Επίσης οι Γάλλοι διατήρησαν -ευτυχώς- τα κουμπιά άμεσης πρόσβασης σε λειτουργίες ακριβώς από κάτω της, τα οποία πλέον είναι ψηφιακά. Επίσης όπως περιμένει κανείς το παρόν δίνουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης καθώς μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Το νέο Peugeot 308 ακολουθεί τις επιταγές της εποχής και σε ότι αφορά τη γκάμα των κινητήρων του. Έτσι θα είναι διαθέσιμο και σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, στις οποίες ο κινητήρας βενζίνης των 1.600 κυβικών συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία 12,4 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης αποδίδει 180 ίππους στο Hybrid 180 e-ΕΑΤ-8 και 225 στο 225 e-ΕΑΤ-8.
Από κει και πέρα θα υπάρχουν και τα συμβατικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, των 1.200 και 1.500 κυβικών αντίστοιχα. Ο μεν πρώτος αποδίδει 110 ή 130 ίππους και ο δεύτερος 130, με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων να μην είναι διαθέσιμο μόνο για την εισαγωγική έκδοση του 1.2 Puretech.
Οι πωλήσεις του καινούργιου Peugeot 308, που θα είναι διαθέσιμο και ως στέισον θα ξεκινήσουν μέσα στην χρονιά.
Πηγή