Εντός του Ιουνίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το «φορολογικό ξυπνητήρι» της ΑΑΔΕ που θα στέλνει ειδοποίηση στο φορολογούμενο αναφορικά με την προθεσμία για την πληρωμή της δόσης της ρυθμισμένης οφειλής του.
Ουσιαστικά λίγο πριν λήγει η προθεσμία για την εξόφληση μιας δόσης στην Εφορία η ΑΑΔΕ θα στέλνει μήνυμα στο υπόχρεο για να τακτοποιήσει εγκαίρως τη φορολογική του υποχρέωση. Η ειδοποίηση αυτή θα γίνεται μέσω της εφαρμογής της ΑΑΔΕ” myAADElive”στο κινητό τηλέφωνο των φορολογουμένων αλλά την ίδια στιγμή θα λαμβάνουν ενημερώσεις για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις στα email αλλά και στην προσωπική τους σελίδα στο taxisnet. Μάλιστα το «φορολογικό ξυπνητήρι» σε συνδυασμό με το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα δίνει πλέον περιθώριο 3 μηνών στους φορολογούμενους προκειμένου να σώσουν μια ρύθμιση. Με αυτόν τον τρόπο θα περιοριστούν σημαντικά οι χαμένες ρυθμίσεις. Υπενθυμίζεται δε πως με το προηγούμενο καθεστώς η ρύθμιση χανόταν την επόμενη ημέρα από την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής της δόσης.
Τα στοιχεία
Δημοσιεύθηκαν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΑΑΔΕ για τις ενεργές ρυθμίσεις οφειλών. Αναλυτικά αυτά έδειξαν τα εξής:
- Οι ενεργές ρυθμίσεις οφειλών διαμορφώνονται σήμερα στα 4,611 δισ. ευρώ , ή 4,6% από τα περίπου 107 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων χρεών.
- Μέχρι και 300.000 ευρώ χρωστά το 70% των οφειλετών που έχει ενταχθεί σε ρύθμιση. Το ποσοστό αυτό έχει ρυθμίσει συνολικά χρέη 3,2 δισ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα περίπου 1,4 δισ. ευρώ αφορούν το 29,6% του συνόλου των φορολογουμένων με ρυθμισμένα χρέη, που χρωστά περισσότερα από 300.000 ευρώ ο καθένας.
- Το μεγαλύτερο ποσοστό ρυθμισμένων οφειλών αφορά τους «μικρούς» με χρέη από 500 έως 10.000 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα και από 10.000 έως 100.000 ευρώ για τα νομικά πρόσωπα.
Σημειώνεται πως όλοι αυτοί οι πολίτες αλλά και οι νέοι που εντάσσονται προοδευτικά στις ρυθμίσεις οφειλών προς την Εφορία θα λαμβάνουν εφεξής ειδοποίηση- αφύπνιση προκειμένου να μην ξεχάσουν τις προθεσμίες.
MyAADElive: Ποιες υπηρεσίες προσφέρονται ήδη στους φορολογούμενους
Υπενθυμίζεται μέσω της εφαρμογής της ΑΑΔΕ” myAADElive” παρέχονται ήδη οι παρακάτω υπηρεσίες στους πολίτες:
- Πρόσβαση στον φορολογικό λογαριασμό σε πραγματικό χρόνο για πληροφόρηση σχετικά με τρέχουσες φορολογικές οφειλές και ποσά επιστροφών.
- Άμεσες ασφαλείς πληρωμές οφειλών, απευθείας από την εφαρμογή, μέσω IRIS ή με κάρτα.
- Διαχείριση στοιχείων επικοινωνίας και δήλωση IBAN για επιστροφές φόρου.
- Παρακολούθηση και διαχείριση Αιτημάτων και Ραντεβού.
- Πρόσβαση στα «Μηνύματά μου» για λήψη και διαχείριση εξατομικευμένων μηνυμάτων από την ΑΑΔΕ.
- Εξειδικευμένες ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για πολίτες, επιτηδευματίες και φοροτεχνικούς, καθώς και εξατομικευμένες φορολογικές ενημερώσεις myWallet, για προσθήκη και αποθήκευση βασικών εγγράφων, όπως Στοιχεία Μητρώου, Φορολογική Ενημερότητα, Τέλη Κυκλοφορίας και πιστοποιητικά για εύκολη πρόσβαση.
- Άμεση πρόσβαση στην εφαρμογή appodixi της ΑΑΔΕ για εύκολο σκανάρισμα και έλεγχο αποδείξεων.
- Δυνατότητα quick login με χρήση PIN ή και βιομετρικών, επιλογή γλώσσας (ελληνικά/αγγλικά) και χρωματικού θέματος εφαρμογής.
- Εντοπισμός υπηρεσιών της ΑΑΔΕ σε χάρτη με δυνατότητα Geolocation και προβολή στοιχείων επικοινωνίας.
- Δυνατότητα Tap-To-Call στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων της ΑΑΔΕ.
enikonomia.gr