Για τον τρόπο που μπορεί να γίνει πιο ελαστικός ο έλεγχος της ΑΑΔΕ αναφορικά με το θέμα της φοροδιαφυγής των γάμων  μίλησε μεταξύ άλλων σήμερα ο φοροτεχνικός Μαρίνος Αμπελιώτης στο MEGA.

Το ζευγάρι που παντρεύεται θα πρέπει να φτιάξει μια λίστα γάμου στην οποία θα πρέπει να αναφέρονται τα χρηματικά ποσά που κατατίθενται στον τραπεζικό λογαριασμό του, σημείωσε ο κ. Αμπελιώτης. Να φαίνεται δηλαδή στη λίστα γάμου το όνομα του καλεσμένου που καταθέτει το ποσό για το ζευγάρι που παντρεύεται αλλά και να αναφέρεται η αιτιολογία, εξήγησε. Ο καλεσμένος του γάμου θα πρέπει να καταθέσει το ποσό για το ζευγάρι που παντρεύεται 1 με 2 μήνες πριν γίνει ο γάμος και να μην δοθεί 5  μήνες πριν από τον γάμο ή  5 μήνες μετά τον γάμο και να υπάρχουν και απαιτούμενα δικαιολογητικά. 

Πώς στήνεται η «φάκα» της ΑΑΔΕ στα social media

Εν συνεχεία ανέφερε και τα στοιχεία που ελέγχει η ΑΑΔΕ η σε έναν γάμο. Ο φοροελεγκτικός μηχανισμός κοιτάζει εάν ο διοργανωτής του γάμου έχει κόψει τα αντίστοιχα παραστατικά, είπε και ανέφερε κάποια σχετικά παραδείγματα. Δεν μπορεί ο τραγουδιστής, το catering να μην έχουν κόψει κάποιο τιμολόγιο, σημείωσε.

Και μίλησε για την ειδική ομάδα της ΑΑΔΕ  που έχει αναλάβει να σκανάρει facebook, instagram και TikTok. «Η ΑΑΔΕ έχει φτιάξει εδώ και 2 μήνες μια ελεγκτική ομάδα που απαρτίζεται από 7 άτομα τα οποία εξετάζουν τέτοιους είδους περιστατικά. Δηλαδή εξετάζουν αναρτήσεις σε facebook, Tik Tok και Ιnstagram μέχρι και σχόλια για οτιδήποτε. Υπάρχει ένας αλγόριθμος που βλέπει αυτούς που είναι πιο πιθανό να κάνουν τέτοιου είδους προβολές, διαφημίσεις… e-shops  αναλόγως των followers και βάση αυτού κοιτάζει εάν έχoυν κάνει έναρξη επαγγέλματος ή έχουν εμπορική δραστηριότητα ως influencer .Από τον αλγόριθμο  η ομάδα μπορεί να δει εάν κάποιος έχει εμπορική δραστηριότητα ή έχει μπλοκάκι ή έχει κάνει έναρξη επαγγέλματος και μετά μπαίνουν στην τσιμπίδα του ελέγχου και μπορεί να δει τα έσοδα  του ελεγχόμενου»

Το MEGA παραθέτει παρακάτω τον τρόπο που η ΑΑΔΕ «στήνει φάκα» μέσω των social media:

  • Ειδική ομάδα ελεγκτών κάνει φύλλο και φτερό το FACEBOOK, INSTAGRAM, TIK TOK και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Ειδικός αλγόριθμος που τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις και αποκαλύπτει φοροδιαφυγή
  • Ελέγχονται πωλήσεις μέσω διαδικτύου και υπηρεσίες προβολής και προώθησης προϊόντων
  • Επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια, ακίνητα καθώς και το τρόπο ζωής των influencers
  • Ελέγχονται περιουσιακά στοιχεία, ανάλωσης κεφαλαίου, καταθέσεων, φορολογικών δηλώσεων

Για τα δώρα γάμου

Όσον αφορά στον τρόπο που φορολογούνται τα δώρα του γάμου είπε πως τα αντικείμενα δεν χρειάζεται να δηλώνονται στην Εφορία. «Θεωρητικά και τα μετρητά θα πρέπει να φορολογηθούν. Υπάρχει  φόρος 40% σε τρίτους» συμπλήρωσε.

Υπενθυμίζεται δε πως τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001. Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38, ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχθεί τις δωρεές της λίστας γάμου, πχ στην Τράπεζα η στην τσέπη θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου η σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της Εφορίας

 

Ποιοι influencers βρίσκονται στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ 

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ βρίσκονται:

Οι Mega influencers

-500.000 έως 2 εκατομμύρια followers

-3.000 -10.000  ευρώ  ανά /post

Οι Macro influencers

-100.000-500.000 followers

-1.000 -3.000  ευρώ  ανά post

Οι Micro influencers

-3.000-30.000 followers

-300 – 1.000  ευρώ  ανά post

Οι Νano influencers

-Έως 3.000 followers

-100-500  ευρώ  ανά post

 


enikonomia.gr