Κάμψη 80% παρουσιάζουν οι μετακινήσεις μέσω σιδηροδρόμου. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχώς περικόπτει επιβατικά δρομολόγια, καθώς οι επιβάτες μειώνονται διαρκώς. Στελέχη της εταιρείας, μάλιστα, δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ορισμένα δρομολόγια των επιβατικών τρένων να σταματήσουν εντελώς.

Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι σημείο καμπής της κίνησης ήταν οι Αποκριές. Μέχρι και την Καθαρά Δευτέρα, οι πωλήσεις εισιτηρίων ήταν ανοδικές και ειδικά κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους τα έσοδα ήταν κατά 34% αυξημένα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Μάλιστα στο τριήμερο της Αποκριάς, λόγω αυξημένης επιβατικής κίνησης και πληρότητας που παρατηρήθηκε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ενίσχυσε τα δρομολόγια της λεωφορειακής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Πάτρα και αντιστρόφως.

Μετά την Καθαρά Δευτέρα, ωστόσο, οι πωλήσεις εισιτηρίων σταδιακά άρχισαν να μειώνονται. Την περασμένη εβδομάδα σημείωναν κάθετη πτώση. Ετσι, η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας την περικοπή ή την τροποποίηση της διεξαγωγής του μεταφορικού έργου, τόσο στις υπεραστικές όσο και στις προαστιακές διαδρομές.

Ειδικότερα τη Δευτέρα 16 Μαρτίου, στο πλαίσιο περιορισμού άσκοπων μετακινήσεων και αποφυγής συνωστισμού, ανεστάλη η κυκλοφορία επιλεγμένων δρομολογίων, όπως είναι λεωφορειακές γραμμές Λάρισας – Βόλου – Λάρισας και όλα τα δρομολόγια στη γραμμή Κατάκολο – Ολυμπία – Κατάκολο. Επίσης, την Τρίτη 17 Μαρτίου ανεστάλη η εκτέλεση σχεδόν του 50% του σιδηροδρομικού έργου της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, διακόπηκαν δρομολόγια αμαξοστοιχιών στους άξονες Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, Λάρισα – Βόλος – Λάρισα, Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα, Θεσσαλονίκη – Εδεσσα, Θεσσαλονίκη – Παλαιοφάρσαλος, Θεσσαλονίκη – Σόφια, Πάτρα – Κάτω Αχαΐα, Λιανοκλάδι – Στυλίδα και, τέλος, το τουριστικό τρένο του Πηλίου. Επίσης, περιορίσθηκαν δραστικά τα δρομολόγια που εκτελούνται σε όλες τις περιαστικές διαδρομές, όπως Αθήνα – Κιάτο, Αθήνα – Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη – Λάρισα και Κιάτο – Πάτρα (λεωφορειακή σύνδεση).

To περασμένο Σάββατο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε νέο περιορισμό των δρομολογίων, αναστέλλοντας δρομολόγια στις γραμμές Πειραιάς – Κιάτο, Πειραιάς – Αεροδρόμιο, Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα, ενώ έκλεισε και η τουριστική διαδρομή Διακοπτό – Καλάβρυτα – Διακοπτό. Πλέον, λιγότερο από το 20% του επιβατικού έργου διενεργείται από την εταιρεία και στελέχη της σημείωναν ότι αν συνεχιστεί η κατάσταση τα δρομολόγια θα μειωθούν περαιτέρω. Τέλος, χθες, στις ήδη λειτουργούσες γραμμές ανακοίνωσε νέες περικοπές δρομολογίων τρένων.

Στα μέτρα προφύλαξης από τον κορωνοϊό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμπεριέλαβε την αφαίρεση των τραπεζοκαθισμάτων στα κυλικεία των τρένων και προσφέρει μόνο τυποποιημένα προϊόντα. Οι διαθέσιμες θέσεις προς κράτηση μειώθηκαν από την Τετάρτη 18 Μαρτίου κατά 50%, με μία κενή θέση ανά μία κατειλημμένη, εναλλάξ, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού. Επίσης, απελευθέρωσε το άνοιγμα παραθύρων για επιπλέον εισροή φρέσκου αέρα εντός των οχημάτων, ενώ βάσει σχεδιασμού ήδη το 30% του αέρα εντός των οχημάτων είναι από το περιβάλλον.

kathimerini.gr