Capture 122.jpg
Capture 122.jpg

Τεράστια κλαδιά έχουν σπάσει τη τζαμαρία του τρένου και έχουν σφηνωθεί στην καμπίνα των μηχανοδηγών. Από θαύμα δεν τραυματίστηκε ο οδηγός του τρένου.

Η επιβατική αμαξοστοιχία μόλις είχε φύγει από τον σταθμό της Σφενδάλης με 35 επιβάτες. Στο ύψος της Μαλακάσας στη γραμμή καθόδου αμέσως μετά από μία στροφή ο μηχανοδηγός είδε μπροστά του ένα πεσμένο δέντρο. Προσπάθησε να κόψει ταχύτητα, αλλά η σύγκρουση το ήταν αναπόφευκτη

«Στη καμπύλη που έγινε το συμβάν δεν υπάρχει ορατότητα. Είδαν το εμπόδιο μπροστά τους λίγα μέτρα πριν τη σύγκρουση. Έκαναν ακαριαία πέδηση. Προφανώς περιόρισαν τη σφοδρότητα της σύγκρουσης παρόλα αυτά δεν μπόρεσαν να την αποτρέψουν», είπε ο Γιώργος Μανώλης, αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.

Ο συρμός ακινητοποιήθηκε, οι επιβάτες αναγκάστηκαν να μετακινηθούν με λεωφορεία, όπως και επιβάτες της γραμμής Αθήνα -Θεσσαλονίκη.

Όπως τονίζουν μηχανοδηγοί στο Mega, δεν είναι η πρώτη φορά που στην περιοχή κλαδιά και κορμοί πέφτουν πάνω στις ράγες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα καμένα δέντρα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούν στην πορεία των τρένων.

«Γιατί σε όλο το οδικό δίκτυο όπου υπάρχει πρόβλημα κατολισθήσεων μπαίνουν σύρματα και στον ελληνικό σιδηρόδρομο εδώ και τόσα χρόνια δεν μπορούν να φτιάξουν το ζήτημα με τους κορμούς των δέντρων και κάθε τρεις και λίγο κινδυνεύουν οι συνάδελφοι και οι επιβάτες με τη ζωή τους», ανέφερε ο πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ Βασίλης Ζαβογιάννης.

Ίδια εικόνα σε αρκετά σημεία της περιοχής. Σε απόσταση αναπνοής από τον σταθμό των Αφιδνών, τρία χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά της Βαρυμπόμπης, καμένοι κορμοί και δεκάδες κλαδιά έχουν αφεθεί να κρέμονται πάνω από τις ράγες.

Πέντε ώρες μετά το ατύχημα συνεργεία του ΟΣΕ, κατάφεραν να δώσουν στην κυκλοφορία μονή γραμμή ανόδου και καθόδου με τα δρομολόγια να ομαλοποιούνται σταδιακά.

«Σταμάτα, έχω φύγει εδώ και ώρα»

Και όλα αυτά μόλις μία ημέρα μετά την παρ’ ολίγον σύγκρουση δύο τρένων γεμάτα επιβάτες, με τους μηχανοδηγούς να λαμβάνουν έγκριση να μπουν σε μονή γραμμή μήκους 3 χιλιομέτρων από τους Αγίους Αναργύρους έως τον σταθμό των Αθηνών.

Ο μηχανοδηγός, που αντιλήφθηκε το λάθος του σταθμάρχη, περιέγραψε την επικοινωνία με τον συνάδελφό του που ερχόταν από την αντίθετη πλευρά, χάρη στην οποία αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή η μετωπική σύγκρουση μέσα στον αστικό ιστό.

«1307 σταμάτα, έχω φύγει εδώ και ώρα από την Αθήνα. Κοιτάξτε να δείτε, αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας δε θα συνέβαινε τίποτα από αυτά. Εγώ εκείνη την ώρα αντιλήφθηκα ότι κάτι δε πάει καλά, προχώρησα σε πλήρης πέδη», δήλωσε.

Σύμφωνα με την Hellenic Train, οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Οι μηχανοδηγοί επιδεικνύουν το έγγραφο, το υπόδειγμα που δόθηκε στον μηχανοδηγό του συρμού 1210 κατά την αναχώρησή του, υποστηρίζοντας ότι η σύγκρουση αποτράπηκε χάρη στην επικοινωνία των δύο μηχανοδηγών.

Ο υφυπουργός Μεταφορών, πάντως, θέλησε να υποβιβάσει τη σοβαρότητα του συμβάντος.

Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών έδωσε εντολή για τη διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης για την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης που στο παρά πέντε δεν εξελίχθηκε σε τραγωδία.


Πηγή