H Pagani έχει κατορθώσει να αποκτήσει ένα ισχυρό όνομα και μια μεγάλη φήμη ως κατασκευαστής hyper cars. Και αυτό παρόλο που έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής μόνο δύο μοντέλα, τις Zonda και Huayra και πολλές, μα πάρα πολλές εκδόσεις του.
Η τελευταία είναι η Huayra R που είναι και ότι πιο σκληροπυρηνικό έχει παρουσιάσει έως τώρα η ιταλική εταιρεία με τον Αργεντινό ιδρυτή. Θα κατασκευαστεί σε μόλις 30 μονάδες, κάθε μια από τις οποίες θα κοστίζει 2,6 εκατομμύρια ευρώ, εννοείται προ φόρων και δεν θα μπορεί να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους παρά μόνο σε πίστες.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως σε αντίθεση με τις άλλες εκδόσεις της Huayra αλλά και με την επικρατούσα τάση, η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι turbo. Είναι ατμοσφαιρική, με τον V12 των 6.000 κυβικών που χρησιμοποιεί η Pagani, να έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την HWA AG, το αγωνιστικό τμήμα της Mercedes, με την οποία η μάρκα των hyper cars έχει έτσι κι αλλιώς στενούς δεσμούς.
Η απόδοση του V12 φτάνει τους εντυπωσιακούς 850 ίππους και τα 750 Nm, η κόκκινη περιοχή του ξεκινά στις 9.000 σ.α.λ., ενώ ο ήχος του, σύμφωνα με την Pagani, θυμίζει μονοθέσια του ένδοξου παρελθόντος της Φόρμουλα 1. Χάρη και στην ειδική εξάτμιση Inconel που έχει εξελιχθεί ειδικά για την Huayra R και έχει ίδιου μήκους αυλούς εξαγωγής και για τους 12 κυλίνδρους.
Η βάση του νέου hyper car είναι ένα καινούργιο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακόνημα και τιτάνιο, το κιβώτιο είναι ένα ασυγχρόνιστο σειριακό με 6 σχέσεις, ενώ το βάρος είναι μόλις 1.050 κιλά, χωρίς τα απαραίτητα υγρά (λιπαντικά, ψυκτικό υγρό, καύσιμο). Όσο για το αεροδυναμικό πακέτο με την εντυπωσιακή πίσω φτερούγα εξασφαλίζει στα 320 χλμ./ ώρα μια κάθετη δύναμη 1.000 κιλών.
Πηγή