Η πειθώ περιγράφει τη λογική ικανότητα να θεμελιώνουμε τις απόψεις μας, ώστε να επηρεάζουμε τη συμπεριφορά των άλλων σύμφωνα με τις επιδιώξεις μας. Είναι η προσπάθεια να διαμορφώσουμε, να ενισχύσουμε ή να αλλάξουμε τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τη συμπεριφορά ενός ανθρώπου ή μιας κοινωνικής ομάδας σχετικά με ένα θέμα, ένα πρόσωπο, ένα αντικείμενο ή μια δραστηριότητα.
Στην ελληνική μυθολογία η Πειθώ ήταν η θεά που προσωποποιούσε τη μεγάλη και πολύπλευρη δύναμη του ανθρώπινου λόγου και της ρητορικής. Στην περίπτωση του αρχαιοελληνικού γάμου, η σχέση της Πειθούς ήταν βαθύτερη, επειδή ο γαμπρός έπρεπε να διαπραγματευθεί με τον πατέρα της υποψήφιας νύφης (και να τον πείσει) ως προς τα οικονομικά του προκειμένου να την παντρευτεί. Οι πιο επιθυμητές γυναίκες προσέλκυαν πολλούς υποψήφιους μνηστήρες και ο πειστικός λόγος καθόριζε συχνά τον βαθμό επιτυχίας τους (τυχαία η ομοιότητα των λέξεων «πειθώ» και «πόθος»;).
Σήμερα η πειθώ θεωρείται μια πολύτιμη επικοινωνιακή δεξιότητα που συμβάλλει στη διάκριση του ατόμου στον επαγγελματικό και κοινωνικό του περιβάλλον, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε πετυχημένες συμφωνίες, να αυξήσει τις πωλήσεις, να προωθήσει ιδέες, να κινητοποιήσει ανθρώπους και να καλλιεργήσει αλλαγές.
Η πειθώ είναι τέχνη και επιστήμη
Το να γίνεις πειστικός δεν σημαίνει ότι καταφεύγεις σε χειραγώγηση ή παιχνίδια του μυαλού. Στην πραγματικότητα, οι πιο ισχυροί επικοινωνιολόγοι καταλαβαίνουν πώς σκέφτονται οι άνθρωποι, τι οδηγεί τις επιλογές τους αλλά και πώς να παρουσιάζουν τις ιδέες τους πιο αποτελεσματικά.
Για να κάνετε το λόγο σας περισσότερο influential, που λέμε και στα social media, εστιάστε στα εξής:
1. Σαφήνεια
Όταν αργείτε πολύ να φτάσετε στο θέμα σας, κινδυνεύετε να χάσετε την προσοχή των ακροατών, γεγονός που μπορεί να σημαίνει ότι δεν έχετε τον έλεγχο του δικού σας μηνύματος.
2. Επίλυση προβλημάτων
Οι άνθρωποι δεν θέλουν απλώς γρήγορες λύσεις. Θέλουν καλές ιδέες που μιλούν άμεσα για τις πιέσεις και τις προτεραιότητές τους. Κάντε αυτή τη σύνδεση και θα αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Οι πειστικοί επικοινωνιολόγοι αναδιαμορφώνουν τα μηνύματά τους μέσα από τον φακό των αναγκών του ακροατηρίου τους.
3. Δύναμη των λέξεων
Μικρές αλλαγές στην επιλογή των λέξεών σας μπορούν να αλλάξουν δραματικά τον τρόπο με τον οποίο παραδίδεται το μήνυμά σας.
Σκεφτείτε τη διαφορά μεταξύ του «Νομίζω ότι πρέπει να …» και του «Κατά την εμπειρία μου …». Το ένα σηματοδοτεί αβεβαιότητα, το άλλο εμπειρογνωμοσύνη. Ή τι θα λέγατε για το «Προσπαθώ να …» σε σχέση με το «Εφαρμόζουμε …»; Το πρώτο υποδηλώνει αγώνα, το δεύτερο στοχευμένη δράση.
Αναζητήστε ευκαιρίες να ανταλλάξετε τα αδύναμα ρήματα με πιο ισχυρά.
Πηγή