Τα plug-in υβριδικά μοντέλα αυτοκινήτων μπορεί να αποτελούν μια ενδιάμεση λύση στην πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό αλλά από την άλλη αυξάνουν συνεχώς τη δημοτικότητά τους.
Οι λόγοι για τις όλο και μεγαλύτερες πωλήσεις τους είναι αφενός οι υψηλές επιδοτήσεις για την αγορά τους και αφετέρου οι φορολογικές απαλλαγές τους, όπως αυτές για εταιρική χρήση που ισχύουν στη χώρα μας.
Λογικά λοιπόν οι κατασκευαστές αναβαθμίζουν τα PHEV τους, που επιπλέον τους βοηθούν σημαντικά να μειώνουν το μέσο όρο εκπομπών CO2 τους, καθώς πριμοδοτούνται στο συγκεκριμένο τομέα.
Η αναβάθμιση αυτή συνήθως με την τοποθέτηση μιας μπαταρίας με μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα που με τη σειρά της αυξάνει τα χιλιόμετρα που μπορούν να καλυφθούν καθαρά ηλεκτρικά και μειώνει τις εκπομπές ρύπων αλλά και το κόστος της μετακίνησης.
Αυτό ακριβώς έκανε και η Audi με τα μεγάλα plug-in υβριδικά της, τα Q5, A6 και A7 Sportback TFSIe. Η καινούργια μπαταρία ιόντων λιθίου των οποίων έχει φτάσει τις 17,9 kWh (από 14,4) χωρίς να έχουν μεγαλώσει οι εξωτερικές της διαστάσεις. Αυτά επιτρέπει στα μεγάλα Audi να μπορούν να καλύψουν μέχρι και 73 χιλιόμετρα κατά WLTP καθαρά ηλεκτρικά.
Ταυτόχρονα έχει αυξηθεί και ο εσωτερικός τους φορτιστής στα 7,4 kW, γεγονός που επιτρέπει στη μπαταρία τους να φορτίσει σε μόλις δυόμιση ώρες με τη χρήση κατάλληλου wallbox.
Ενδιαφέρον έχει πως πλέον στα τρία προγράμματα λειτουργίας -ΕV, Auto και Hold, για καθαρά ηλεκτρική κίνηση, αυτόματη επιλογή και διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας για μελλοντική χρήση- προστέθηκε και ένα τέταρτο. Πρόκειται για το Charge που επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την κίνηση.
Οι ίδιες εξωτερικές διαστάσεις της μπαταρίες πάντως δεν επιφέρουν αλλαγές στους χώρους στο εσωτερικό και των τριών μοντέλων.
Πηγή