Αν πείτε πως η iX3 μοιάζει πολύ με τη συμβατική X3 της BMW που κυκλοφορεί εδώ και μερικά χρόνια στις μέρες μας δεν θα έχετε κάνει επί της ουσίας κανένα λάθος. Και αυτό γιατί οι αισθητικές διαφοροποιήσεις στην ουσία εντοπίζονται στην κλειστή μάσκα και τις μπλε χρώματος λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση λοιπόν του μεσαίου SUV της BMW διευρύνει και άλλο τη γκάμα του, η οποία διαθέτει εκδόσεις για όλες τις ανάγκες και όλες τις προτιμήσεις -βενζίνη, πετρέλαιο, PHEV και BEV. Το σημαντικό εδώ βέβαια δεν είναι το ότι προστέθηκε μια ηλεκτρική έκδοση, αλλά το ότι με την iX3 μπορείτε να κινηθείτε σχεδόν όπως με τις συμβατικές εκδοχές της X3.
Αυτό προκύπτει κατά κύριο λόγο από την πραγματική αυτονομία των πάνω κάτω 400 χιλιομέτρων που εξασφαλίζει η μπαταρία των 74 kWh, κάτι που σημαίνει πως θα απαιτείται φόρτιση, με μια μέση χρήση, κάθε τρεις με τέσσερις μέρες. Όσο για την φόρτιση αυτή καθαυτή και σύμφωνα με τη BMW διαρκεί, από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας, μόλις 34 λεπτά της ώρας, ή με 10 λεπτά στην πρίζα μπορούν να καλυφθούν έως και 100 χιλιόμετρα.
Οι τιμές αυτές αφορούν ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος) 150 kW που στην ελληνική επικράτεια δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθεί. Έτσι μια σαφώς πιο εφικτή αλλά και ικανοποιητική τιμή είναι οι 7,5 ώρες σε φορτιστή ισχύος 11 kW για πλήρη φόρτιση. Κάτι που σημαίνει ότι με ολονύχτια φόρτιση το πρωί η ix3 μπορεί να καλύψει μέχρι και τα 400 χιλιόμετρα που προαναφέραμε.
Και θα τα καλύψει και ευχάριστα, μιας και ο ηλεκτρικός της κινητήρας των 286 ίππων και των 400 Nm δηλώνει, όπως άλλωστε όλοι οι κινητήρες του είδους, άμεσα το παρόν με το παραμικρό πάτημα του δεξιού πεντάλ. Αν μάλιστα εξαντληθεί η διαδρομή του και έχει επιλεγεί και το πρόγραμμα οδήγησης Sport τότε το ηλεκτρικό SUV της BMW επιταχύνει καταιγιστικά. Μέσα σε 6,8 δεύτερα έχει φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται για ευνόητους λόγους στα 180 χλμ./ ώρα.
Ταυτόχρονα η iX3 κρύβει στο δρόμο καλά τόσο τις σεβαστές της εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,734 μέτρα) όσο και το μεγάλο βάρος της των 2.260 κιλών, παραμένοντας ευέλικτη και άμεση στις αντιδράσεις της. Διατηρώντας ένα σπορτίφ προφίλ ανάλογο με αυτό των αντίστοιχων συμβατικών X3.
Σε αυτό βοηθά βέβαια και το χαμηλό κέντρο βάρους της που προκύπτει από την τοποθέτηση των μπαταριών αντίστοιχα χαμηλά στο πλαίσιο. Οι οποίες ναι μεν καταλαμβάνουν κάποιον επιπλέον χώρο στο εσωτερικό αλλά σαφώς όχι τόσο ώστε να αλλάξουν τη λειτουργικότητα της iX3. Χαρακτηριστικό για αυτό το μέγεθος του χώρου αποσκευών που σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου έχει μειωθεί μόλις κατά 40 λίτρα -κυμαίνεται από 510 έως και τα 1.560 λίτρα ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Από κει και πέρα ο διάκοσμος στο εσωτερικό διαφοροποιείται στις λεπτομέρειες.
Η ηλεκτρική BMW iX3 ξεκινά από τις 61.490 ευρώ, ενώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η τελική της τιμή διαμορφώνεται στις 55.940 ευρώ.
Πηγή