Η Mercedes διευρύνει την γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων και έτσι μετά τη «μικρή» ΕQA παρουσίαση την μεγάλη EQS, την ηλεκτρική S-Class. Που φυσικά αποτελεί και τη ναυαρχίδα των EVs της και κατά την προσφιλή συνήθεια της γερμανικής εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία πολυτελείας υπερθεματίζει σε όλους τους τομείς.
Για την EQS οι μηχανικοί της Mercedes εξέλιξαν ένα ειδικό «ηλεκτρικό» πλαίσιο που φυσικά θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μεγάλα της μοντέλα, ενώ οι σχεδιαστές της υιοθέτησαν μια διαφορετική φιλοσοφία design. Την οποία ονομάζουν Purpose Design, ενώ δεν απουσιάζουν και τα αναμενόμενα πλέον γνωρίσματα των EVs, όπως η κλειστή μάσκα.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι τόσο όσο χρειάζεται φουτουριστικό, μιας και κατά κανόνα τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας απευθύνονται σε ένα κοινό που είναι σχετικά συντηρητικό και εξαιρετικά αεροδυναμικό. Με ένα συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,20 η EQS είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στο πολιτισμένο του χαρακτήρα της και στην ησυχία στο εσωτερικό της όσο και στην επίτευξη μιας όσο το δυνατόν μεγαλύτερης αυτονομίας.
Το εσωτερικό της ηλεκτρικής λιμουζίνας, το μήκος της οποίας ξεπερνά ελαφρώς τα 5,20 μέτρα είναι συβαρίτικο από πλευράς εξοπλισμού, ιδιαίτερα άνετο -ενδεικτικό για αυτό το πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 610 έως και τα 1.770 λίτρα- και ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Ειδικά αν έχει επιλεγεί η προαιρετική Hyperscreen που πιάνει όλο το πλάτος το ταμπλό, από άκρη σε άκρη.
Προαιρετικές είναι και οι αυτόματες κατά τη Mercedes, πόρτες. Εδώ όταν πλησιάζει ο ιδιοκτήτης της που έχει το κλειδί στην τσέπη ξεπροβάλλουν αρχικά οι χειρολαβές και στη συνέχεια ανοίγει αυτόματα η πόρτα του οδηγού. Στη συνέχεια με τη βοήθεια του MBUX μπορούν να ανοίξουν και οι υπόλοιπες πόρτες ηλεκτρικά.
Από κει και πέρα τα συστήματα όπως π.χ. αυτό της πλοήγησης έχουν προσαρμοστεί στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης -υπολογισμός π.χ. της βέλτιστης διαδρομής από πλευράς αυτονομίας και δυνατοτήτων φόρτισης- ενώ υπάρχουν διαθέσιμα κυριολεκτικά τα πάντα από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης.
Η EQS θα είναι αρχικά διαθέσιμη στην εισαγωγική της έκδοση EQS 450+, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που κινεί φυσικά τους πίσω τροχούς και ο οποίος αποδίδει 245 kW (333 PS). Η δεύτερη εκδοχή της θα είναι η τετρακίνητη E 580 4 MATIC με 385 kW (524 PS), που θα ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 4,3 δεύτερα και θα έχει όπως και η βασική έκδοση τελική ταχύτητα 210 χλμ./ ώρα. Στη συνέχεια θα προστεθεί και μια έκδοση AMG που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα έχει 560 kW (762 PS).
Οι διαθέσιμες μπαταρίες θα είναι δύο με τη μεγαλύτερη να έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 107,8 kWh και να είναι από τις πιο μεγάλες που τοποθετούνται σε ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής. Λογικά μεγάλη είναι και η αυτονομία που εξασφαλίζει και η οποία φτάνει μέχρι και τα 770 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτισή της μπορεί να γίνει και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος έως και 200 kW. Σε αυτήν την περίπτωση και μέσα σε 15 λεπτά η μπαταρία της EQS θα παίρνει ενέργεια που θα επαρκεί για την κάλυψη μέχρι και 300 χιλιομέτρων.
Η Mercedes EQS θα είναι διαθέσιμη από το καλοκαίρι και οι τιμές της θα ξεκινούν στη Γερμανία από τις 110.000 ευρώ περίπου.
Πηγή